- 288 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
dünyayı tanımak için
kuranda akılcılığa yer varmı.din dışı düşüncede tartışılan konular.zaman hiç bir inanca ayrıcalık tanımıyor.islam bilginleri antikiteden almış bilimsel yöntemi.büyük sorulardaki tartışmayı bu şekilde özetlemek mümkün.genel kabuller için öğrenmede aldığı mesafeyi gözlemliyoruz dücane cündioğlunun.islamcılık batılılaşmanın ortaya çıkardığı bir olgudur üstada göre.tarihte islamın etkisi endüstri devrimine kadardır dolayısıyla.haklı olduğu taraflar var son islam devleti osmanlının yıkılma nedenlerine bakınca.sanayileşme çabaları sonuç vermemiş kurumsallaşmada batının gerisinde kalmış devletin örgütlülüğü.neden bilgi denince bir ikilem yaşıyor alimler.gazali ve ibni rüşd tartışması sonuçlanmamış günümüz modern düşüncesinde bile.oysa edebiyatın katettiği yolla çok şeylere tanıklık etmiş dünya.kuranda demire şekil verme gibi bilimsel detaylar var.kozmolojiye ayrı bir önem vermiş ilahi buyruklar.ayrıca miraç hadisesi bir fiziksel gerçeklik olarak durur ayetlerin arasında.yecüc ve mecücün saldırıya geçmesi hadiseside ilginç bir anlatımla yer alır kuranda.her şeyin kusursuz olduğu ve kainatın tespihatta olduğu fikri işlenir surelerde.sosyolojiden tıbba bir genellemenin olduğunu görürüz.ama islamın bıraktığı bakiye geri kalmışlık ve zillettir.bunu anlatıyor cündioğlu içimizin ayetlerle titremeyişini görünce.yeniden kurana dönmek için islam felsefesini hikmetin membaı görmekte yeterli olmamıştır islamın acıklı halinden kurtulması için.batı dünyası uzayda yolculuğu tartışırken islam dünyası mezhep savaşlarıyla kırılıyor.bu da medeniyet farkı için anlamayı yeterli kılan tablodur aslında
2
Hizmet erbabı tenkitleri ciddiye alır.çünkü hal ve tavırları düzeltmenin gereğidir dinin anlaşılması için yapılan tenkitler.fazlasıyla şekilciliği müdafaa etme yanlışlığı var.oysa faydalanma babında bize düşen vazifeler var.hilkkate bakışımız fitratın emrettiği şekilde olmalıki zaaflarımız ihvanı yanıltmasın.mehmet akifin dediği gibi doğrudan doğruya kurandan alıp ilhamı asrın idrakine sığdırmalıyız islamı.bu ne demektir öncelikle anlayışımız için anlaşılmalı.akıl muvazenesinden geçirmeli itikada hasredilmiş ulumu.ayette buyruluyorya sizin için onda güzel örnekler vardır.bu da ehli sünnetin anlaşılmasını sağlar resül için hakkın getirdiği teklif.muhammet allahın resulüdür ayeti bu bağlamda ele alınabilir.tasavvuf ehli islamın batıni yorumunu da dikkate alır.vezzahirü vel batın diyor ya allah.kıyamet saati yaklaştığından hazırlıklı olmak gerekiyor ahir zamana.kuranda kıyametle ilgili ayetlerde rastlamak mümkün yaşanacak hadiselere bakınca.onun için ihlasla sarılmalıyız imana.kuran mucize oluşuyla zamanüstü bir kitap olmanın kutsallığını taşıyor.dinde lakaytlık samimiyeti zedeler.anlamak ve teenniyle okumak için gafletten uyanmak gerekiyor.ehli takva kuran için yaşar hayatında.üstünlük takvayla olduğu için ölçünün ne olduğunu anlamak mümkün.selamlarımla.
3
dünyada gazeteciler neden öldürülür.araştırmaya dönük çalışmalarıyla biliyoruz öldürülen gazetecileri.bununsa son örneği cemal kaşıkçı suikastıdır.şahsı için rejime karşı tavırlarından daha çok kimliğinde gizleniyor öldürülme nedeni.aynı şekilde uğur mumcuda pkknin bağlantılarını araştırıyordu katledilmeden önce.bunlar toplumsal hafızada yer etmiş kişiler.fethullahçı gladyo kitabıyla bilinen hikmet çetinkaya terör örgütlerinin para kaynaklarını araştırıyordu yazı hayatına son vermeden önce.sözcü yazarı soner yalçın ve nihat genç için aynı etkin formu kullanabiliriz.özgür üniversite hayali için yaşayanlar bu gibi engellemelerle karşılaşmış her zaman.bu ülke aydınlarını teröre kurban veriyorsa cinayetlerin ardında başka nedenler aramalı.gazeteci nedim şener bu konularda araştırmalar yapmış bir gazeteci.fetönün nasıl müsamaha gördüğünü tanıklıklarıyla anlatmış kitaparında.temiz toplum için yola çıkanların karşılaştığı güçlükleri anlatmak gerekiyor.küçük iskender gibi şairler aldıkları tehditlerle yaşıyorlardı.aydınları hedef gösterme alışkanlığından vazgeçsin kandan beslenen karanlık mahfiller.çüğnkü bu ülke aydınlık yarınlara inanıyor.bu ülkenin gençleri kalemini satanlarla aynı sofrada yemek yemez.çünkü toplumu kirletmenin aracıdır ihanet.çünkü yazarlar için hürriyete sadakatla ölçülür vatan severlik.bilginin ne işe yaradığı sorusu sorulur her şeyden önce.nazım hikmetin türkçesinde görürüz asıl kalkınma çabasını.onun için şairleri susmuş bir milletin ölülerden farkı yoktur.
4
ben monoton bir hayat yaşıyorum.bu yazılara bağlı kalınması beklenmiyor insanlardan.ayrıca ekonomik özgürlüğü olmayan bir fikir suçlusuyum hayatta.bu sayfada yazılanlar hayatta çelişkiye düşmenin tutanakları.malümat konusunda bir sıkıntı yaşamasın insanlar.öğrenmenin önemi her fikrin çıkış gerekçesi gibi bizi siürükler aldanışlara.zaten dünya aldatıcı bir meta değilmi.her geçen gün hafızam zayıflıyor ve teslim oluyorum karanlığa.
5
kitaplarınız güzel ama insanlar özgürlük düşmanı.elif çağlının marksizme getirdiği yorum demokrasinin gölgesinde kalıyor.anayasal haklar ve işçinin üretime katılması nasıl bir rejimle mümkün.düşünüş biçimlerinde adalet fikri var marksizme olduğu gibi.ancak zulmün egemen olduğu dünyada devrimlere inanç azalıyor.buda kötülüğün yaygınlaşmasının nedeni.örgütlülük sendikalaşma içinde yapılması zorunludur.ancak burjuvanın anlaşma niyetinde olduğu söylenemez.ayrıca kültür alanında yasaklamalar var.nasıl bir davranış modeli konulmalı ortaya ki mücadele etme şansı tanınsın sosyalizme inanmış gençlik için.
6
ergenekondan çıkış kitabı bana siyasi kumpasları hatırlatıyor.15 temmuzla yeni bir döneme girdi türkiye.darbe başarısız olsada tartışılmaya devam ediyor.devlet iriticayı bertaraf etmek için fetöyü kullandı bir maske olarak.okunan bildiride kemalist jargon kullanılmış 12 eylül darbesini hatırlatan.olaylar detaylarıyla incelendiğinde darbenin neden yapıldığı sorusu için bir yanıt bulunacak.hukukçular yargının siyasallaştığı kanısında.işte irticanın önünü açmaya dönük bir faaliyet var devlette.laik kültüre dikkat çekmiş bugünkü yazısında zeynep oral.aydınların sesi kısılmak isteniyor baskı ve yıldırmalarla.aslı erdoğan neden unutuldu.ahmet altan gibi aydınlar keyfi kararlarla hüküm giyiyor.akpyi ayakta tutan seçkinlerin yaygara kopardıkları havuz medyası türkiyenin çağ atladığı iddiasında.asgari ücretle geçinmenin zorluğunu yaşayan vatandaş.öğrencilere yönelik denetimler sıklaştırılmış.üniversiteler cemaatlerin kontrolüne giriyor.tarikatler kilit noktaları ele geçirmiş.bütün bunlar azınlıktaq kalanlar için yürürlüğe sokulmuş.işte devrim için bilgiye inanılmışlığı yaşamak isteyenlere gözdağı vermenin şartları hazırlanıyor gizli mahfiller tarafından.
7
mustafada babam gibi yapsaydı .bedeniyle barışık olmak yalnız doktorlaramı mahsustu.insanların çoğu dini suçlar başarısızlık yaşadığında.kitap ıkumakla hayal dünyamız genişler ve olayları değerlendirme yönümüz çevremiz tarafından hissedilir.okumaya çocukluk yıllarında başlayanlar anlamda kelimelerin ötesine geçmek gibi bir şansa sahipler.günümüz felsefesi tabiatçlığın esaslarıyla düşünür.bu klasik anlamda bir naturalizm değildir.maddeci felsefenin vardığı sınır.fiziksel varlıkların bir devinim içinde olduğu görülür.evren durağan değildir kuantum fiziğinde anlatılanlar gibi.
8
Edebiyatın sorunları hayat biçimiyle alakalı.yahudi tarihi Babil sürgünüyle başlar.israiloğulları bir kavme dönüşmesinde mısır uygarlılığının etkisi büyük.ilk kötülükle orda karşılaşır Yahudiler.musanın bilgeliğiyle vadedilmiş topraklar için yola çıkarlar.mısır ordusu fravunla kızıldenide boğulur.işte Yahudi krallığı bu şartlarda kurulur.yahudiler anlaşmazlığa düşünce Babil sürgünü gerçekleşir.o dönemde persler romalılar ve mısır uygarlıkları vardı.bu sürgünle başlayan getto hayatı ortaçağda son bulacaktı sosyal yaşamın gelişmesiyle.ticareti öğrenen Yahudiler bir yurt bulma fikrinde birleşir.yahudiler için modern tarih böyle başlar.yahudilerin bilime verdiği önem meyvelerini verir.özellikle sınıf çelişkileri bir karapropaganda yürütür.bütün kötülüklerin nedeni Yahudi ırkına yüklenir.dünya ikinci dünya savaşı şartlarına girince bu nefret Yahudi soykırımına dönüşür.bugün bir utançla anılan nazi vahşeti için geçerli bir tanıma ulaşılmamış henüz.hitlerin tarih merakı milli kültür kavramını tartışmaya açar.sanatı bir sapkınlık olarak görmelerinde faşizmin ulusalcılığa yakın duran radikalizmin etkisi büyüktür.savaş sona erince büyük bir uykudan uyanır insanlık.soykırımın dünya edebiyatına etkisi büyüktür.israilin kurulması Yahudilerin yurt özlemi için çalışmaları İslamcı cihat örgütlerine hedef olur.yahudi aleyhtarlığı anlaşılmaz iddiaları gündeme taşır.komplo teorileriyle kitlelerin beyni yıkanır.nihayetinde savaş kaçımılmaz hale gelir.bunda emperyalizmin etkisi fazladır.kominizmi çöküşe götüren demokratik talepleri karşılayamaz hale gelmesidir kitlelerin.soğuk savaşın sona ermesiyle bir sürü tez atılır ortaya.ama savaşlar tarihin sonu tezini doğrulamaz.11 eylül bu tür bir hesaplaşmanın radikalizme bürünmüş çatışmalara yol açar.sinema ve edebiyat bu korkuların kaynağına inmek istesede bu yangını söndürmekte yeterli olmaz.işte suriyeye bakınca bu tahammülsüzlüğü görürüz.modernle geleneğin kavgaqsında şiddete teslim olur bu coğrafya.
9
Kudüsü izledim.şehirleşmede alınan mesafe yeterli değil.can sıkıntısı var insanlarda.bir çok insan düşünmeden yaşıyor hayatı.bilirsin bir şeyler anlatmanın güçlüğü var yorgun ruhlarda.sanayileşme şehre ayrı bir hava verir.bunu anlaqdım insanların mutsuzluğunu görünce.şehre kültür havası verecek kafeler yok gibi.şehre uyum sağlamış görünüyor insanlar.eski kudüs tarihi yapılardan oluşuyor.bir dini uhrevi havayı sezmek için görmem gerek.işte sabırsızlık yakamı bırakmıyor bir türlü.bir metropöle dönüşmenin sancılarını anlıyorum şehrin kimliğinden.yazılarınız bana biraz uçuk geliyor.insanları anlamak isteyişiniz büyük bir erdem.bu haftaki yaqzınız yaratılış tezlerine ayrılmış.ben uzayın derinliğinde arıyorum yazgımızı.star wars filmleri izlenmeye değer.birde 9 filmini izledikten sonra uzayda yolculuk üstüne düşündüm.rock müzikle aram iyi.youtubdan bakınca metalika ve scor pions müzisyenlerin şarkıları çekiyor beni.eskide kalmış gibi heyecanlar.hayatı yaşamak imkan meselesi.macera bunun neresinde demek mümkün insanların hayatına bakınca.kendini şanslı hissetmenin ayrıcalığını yaşamak.ortadoğu her zamanki görüntüsünü veriyor dünyaya.kan ve barutla yoğruluyor öfkeler.çaresizlik duygusu yaşatıyor savaş insanlara.anlamanın duvarına çarpıyor önyargılar.yarını düşünme ödevinde değil dünya.belkide kazanmanın hırsıyla körelmiş duygular.bunlar anşalıyor bir bakış getirince savaşa ve duyarsızlığa.
10
Yazılarınızdan anlaşılan tarikat ve cemaatlerin olmadığı modern bir islamı savunmanız yönünde.tıpkı batılı ülkelerde olduğu gibi dini hayatı özgürlüklerin sınırında görmeleri.batıda her şey eleştirilir.ama güçlü sanat akımları vardır.nurcu hareketinden bahsetmek gerekirse sait nursinin hayatına kadar gözönünde tutmak gerekiyor siyasetin içinde yer almalarındaki nedenleri.inkılaplarla laik dünya görüşü halka kabul ettirilirken sait nursi buna karşı çıkmış kuranı çağın düşüncesiyle yorumlayarak.türkiyede ilk cemaatin nüvesini taşır nurcular.12 eylülle hizmetlere verilen siyasi müsamaha tsknin tarafsızlığı olarak görülebilir.türkiye böylelikle cemaat ve tarikat ülkesi olma yoluna girecekti o tarihten sonra.15 temmuzu hazırlayan şartları bu izlekte görmeli
11
umudun yedi rengi diye bir kitap yazmak isterdim.insanların yaşam koşullarına bir gönderme var bu tür bir seçimin.hayat herkes için aynı minvalde yaşanmıyor.gittikçe çürüyen ilişkiler güven duygusunu zedeliyor.mrat gülsoy tarafından yazılmış karanlığın aynasında diye bir kitap var bu karamsarlık için yazılmış.çağın aqnlamını yitirmesi gibi insanların barıştan uzaklaşması.estetik için uzay çağından başka bir anlam yok hayatlarda.işte iletişim için mali hülyalar büyütmek işkencelerde.artık cinselliğin şafağı diye kitaplar yazılıyor.günlük yaşamın basitliği anlamını yitiriyor insanların insaftan uzaklaşması nedeniyle.ali haydar haksal bu günkü yazısında gönül dilinden bahsediyor.birbirimizi anlamak hususunda sanata yüklenmiş anlamları çoğaltmak gerekiyor.
12
Eğitimde müfredat yeterli değilmi.mesela tefsir ve fıkıh dersi ana kaynaklara dayandırılmalı.genelde İslamcılar çağdaş tefsirleri okur.seyyit kutup ve mevdudi tefsirleri çağın sorunlarına kurani bakış getirir.hayrettin karaman gibi hukukçuların kitaplarında mezhepsel kaygıları öne çıkardığı görülür.aynı şekilde risale-i nurdada fıkhi konulara açıklık getirir sait nursi.bunlar müfredata girmeyen bilgiler.islamın çağdaş yüzü denince Elmalılı hatırlanır.aynı şekilde ömer Nasuhi bilmen gibi alimlerde görürüz geleneksel islamı.ibni teymiyye tasavvuf kültürüne tenkit getirirken kuranın dışına çıkıldığı kanaatindedir.islam tarihinde yeni bir metottur kuanı anlama çabası.pek tabiki yanlışlıkları var.aynı şekilde kelam okullarına bakınca sürekli canlı tutulduğu görülmüştür cedel ilminin.araştırmak için maturidinin tevhit kitabıyla başlanılabilir.muarızlarına tek tek cevap vermiştir.özellikle mutezilenin akılcılığını eleştirmiş ve imanla amelin farkını açıklarken ayetlere baş vurmuş.maturidi için cüzi irade insanın hayatı için karar verme özgürlüğü anlaşılır.buna eşari külli iarede diyerek kader sorusunu yanıtlamış.külli irade sınırsız özgürlüktür dünya hayatı için.islamda tefrikanın çıktığı tarih hz. Osman devridir.siyasetin ne olduğu tartışmasıyla başlamış kutuplaşma.ehlibeyt için hilafetin saltanata dönüşme tehlikesine dikkat çelmiş alimler.hz. alinin son halife olması hilafetin saltanata evrilmesiyle açıklanır.nitekim muaviye yönetimi ele geçirmekle saltanatı başlatmış islam tarihinde.sonra kerbela hadisesinde hüseyinin şehit edilmesiyle neticelenmiş saltanat kavgası.bu tarihten sonra siyasi mücadelerle geçmiş ümmetin fikir mücadelesi.islamın yaşanmasında peygamberin bir örnek görülmesi ehl-i sünneti bir vakıa olarak ortaya çıkarmış.içtihat mezheplerin çıkış gerekçesidir adeta.bu tarihlerde pek çok reddiye ve usül kitapları yazılmış islam hukukunu yönetmenin erki yapacak şeriat için metotlar ortaya konulmuş.işte şeriatın dar bir çerçeveye sıkışmasının sonuçları ağır olmuş ve tebanın yönetilmesini sağlayan müesses nizam için onay makamına dönüşmüş ahkam ayetlerinden anlaşılan.osmanlının doğşu bu umutsuz dönemin başlattığı şartlarla türkleri tarih sahnesine çıkarmış.mevlana ve yunus gibi sufilerde görürüz islamın en saf halini.bir yenilik getirmiştir tasavvuf umumun fikrine.ancak fetihçiliği durduran bir bozgun tüm uygarlık şüpheyle bakılmasına yol açar.ıslahat ve reformlardan bir netice alınması beklenirken dehşetli saldırılara maruz kalır islam dünyası.çağdaş felsefe için düşünülmüş konulardır islamın bu meydan okumaya verdiği yanıt.tüm çeşitliliğinin hayattan çekilmesiyle modernin aynasında İslamcılığı tarif etmiş fikriyat
13
george michael neden intihar etti.sağlık durumu kötü olduğu düşünülemez.büyük ihtimalle karamsarlık onu intihara sürükledi.intihar ve şizofreni modern bireyin yaşamdan kopuş gerekçesi.bir yenilgi duygusumu yaşatıyor insanlara ışıklı caddeler.hayata tutunmanın imkansızlığıyla büyüyor boşluk hayatımızda.yalnızlığın keşfinden sonra(ki bu konuda yazılmış kitap var)insan ilişkileri çözüldü adeta.insan hayatına pornografi hakim artık.geçmişin edebiyatı uhreviyatı anlatmak üzerindeydi.şimdi büyük aşkların celladı gibi hayatımızı teslim alan cinsellik.bu açıdan bakılınca manevi bir açlıkla arıyoruz kendimizi.tutkuyla bağlandığımız ideolojiler bir yatak odasından ibaret.buda sancılı yalnızlıkları akıtıyor topluma.bunları aşmanın tek çaresi intiharıdır değerlerin.bunun faturası kime kesilecek bir suçluluk duygusu yaşamadıktan sonra.kötülükler başedilmez duruma gelince insan düşüncesi yalnızca nefret kusacak ölümlere.
14
Berlin konferansında tartışılanlar bizi ne kadar ilgilendiriyor.ateşkes neden askıya alındı hafter güçleri tarafından.libya için türkiyeye düşen görevler dünyada nasıl yankı buluyor.öncelikle siyasi gündem asimetrik savaşın oyunuyla şekilleniyor.şu anda gündemde idlib konusu var.rejim güçleri ateşkesi tanımıyor.dolayısıyla bir göçmen akını var bölgede
15
Mekke ve medinenin görüntülerini izledim.mekkede yeni yapılan saat kulesi ve caddeleri.bir lüks şehir izlenimi veriyor mimarisi şehrin.suriyede öyleydi iç savaştan önce.sanayisi az gelişmiş bölge ülkelerinin.ayrıca modern kültürden uzak şehir hayatı.petrolu kalkınmak için kullanmıyorlar.bu tür bir zenginlik milli heyecan yaratmıyor.biz özgürlük için yaşıyoruz ama aynı zamanda farkındayız ubudiyetin.arasıra metalika dinliyorum müziğin rüzgarına kapılınca.bir ilahi gibi beni çekiyor tınılar.bunları sana niye anlatıyorum bir cevap almadığım halde.sanatın ne işe yaradığı sorusu önemli.kültürün önemi her geçen gün anlaşılıyor.çünkü bir meram anlatmada eksikliğini hissediyoruz ortak kaygıların.
16
İslam için savaşı göze alanlar neden emperyalistlerin güdümüne giriyor.burda bir düşünce sorunu var.ayrıca din adına katliam yapanlar için cihat kavramı bir bahane olabiliyor.çıkar amaçlı savaşları islamın karalanmasına neden oluyor.dini özgürlüğün dışında tutmak bağnazlığa neden olduğu gibi islam düşmanlığıda kaynağını küfürden alır.bu konular nasıl anlaşılacak ki insanlığın kaderi adaletle yaşanmanın gereklerini bulsun.ayrıca teori pratik çelişkisi kuşkuya yol açıyor insanlar arasında
17
Amerika dış politikada neden tutarsız.özellikle trumpun kararlarından ne anlaşılıyor.amerikayı savunmanın bahanesimidir parayı gelişmişliğin tek ölçüsü görmek.amerika nihayetinde çinle olan gerginliğini sona erdirdi karşılıklı anlaşmaya vararak.ortadoğuya ne yazıkki barış gelmiyor.herkes kendi çıkarı için savaşıyor.bu nedenle en büyük acıyı sivil halk yaşıyor.halkı düşünmek gibi bir bilinçle savaşmıyor muhalif olanlar.milyonlarca insanın ölümüne seyirci kalıyor dünya.hangi hesapla kargaşaya sürüklenmiş islam ülkeleri.bunları anlamak için vicdan sahibi olmak gerekiyor.boş gözlerle olayları anlamak isteyenler için barış için hiçbir kabule yer kalmadığı anlaşılıyor.herkes aynı şeyleri söylerken bu haksız savaşı sona erdirmek mümkün olmuyor
18
Bu konuları tartışmanın bir anlamı yok.siyasette bir kullanım aracına dönüşmüş kanal İstanbul.belediyecilikte batıyı örnek aldıkları söylenemez c.h.p.li belediyeler.bunun yanlışlığını bir çok insan itiraf ediyor.istanbul eski İstanbul değil.yüzlerce tiyatro ve sinema salonu kültür hizmeti görüyor.ayrıca İmamoğlu partizanlık yapıyor işçiler arasında.her şeye karşı çıkıyorlar icraatta olmadıkları için.
19
Türkiye küresel bir güç olma iddiasında.yani tayyibin başka bir çaresi yok.işte üzerimize saldıkları terör örgütleri bir sinsi planın içinde.15 temmuzda bu çatışmayı yaşadık.sınırların değişeceği iddiası iç savaşlarla hayata geçiriliyor.sayın Balbay.siz siyasi tartışmaların içindesiniz.meclis çatısı altında bulundunuz.türkiye ankaradan yönetiliyor olsa bu tartışmalar sorun teşkil etmeyecek.ama Erdoğan için güçlü olmak silahlanmayla eşdeğer.türk ulusu beceriksiz siyasetçilerin elinde tarümar olur.ekonomik istikrar için bir risktir erdoğansız türkiye.ara seçimler bu hezeyanları doğrulamadı.bugün c.h.p toplantısında kılıçtaroğlu halkın vergilerinin nereye gittiği gerçeğine temasla türkiyenin faizcilere nasıl teslim edildiği ihaneti üzerine durdu.tüm fabrikalar satışa çıkarıldığında faiz yükünü yoksulların sırtına yükleyen sistem.işte tayyibin diğer siyasetçilerden farkı.
20
sahte hayatlar film senaryosu.yıldızlara bakınca anlıyorum tutsaklığımızı.günler geçiyor ve anlamsızlaşıyor özgürlük.böyle yanıt verdi tekin.tecrit edilmiş hayatlara bakıp bir utkuyu yaşadığını sananlar.tıpkı bütün kapılar kapalıydı filminde anlatılanlar gibi.tek farkı zaman duygusunun kaybolması gibi anlamsızlaşıyordu yorgunluğu.bir güvencesi vardır özgürlüğün mutlaka.böyle düşünüyordu yıllar önce.iki fakülte birden okuyordu.zamanı kitap okumakla geçiyordu.dergi getiriyordu kantine.belki ihaneti gerekli görüyordu zaman.az gelişmişliğin faturası bu kuşağa kesilmişti.takvimler 28 şubatı gösteriyordu.hissettiği yoksullukla savaşını anlatıyordu genç kızlara.kimse için bir anlam ifade etmeyince emperyalizmle savaşında.böyle başladı sancılı yalnızlıklar.gün ışığından uzak tutulunca umudunu da yitirecekti akıl hastanelerinde.
21
Hocam sizinle daha önce iletişime geçtim.bu dosyayı hazırlarken internette bayağı bir araştırma yaptım.ben Yeşiltepe köyü hutoğlulardan nedim demirbaş.yazılarınızı okumaya gayret ettim hep.sizden bir yardım beklemiyorum.eğitim amaçlı bir çalışma bu.kaynaklardan istifade edebileceğiniz türden bir çalışma bu.ülkemiz için bir gayret içinde olmak herkes için bir görev.umarım beklentileri karşılar fikir dünyamız.risale-i nurda bir çok hakikate temas var.bunları açıklamak biz talebelerine düşüyor.günümüz felsefesi bir çok noktada aynı parametreleri kullanmış.gelenekten moderne farklılaşma anlam dünyamızı kuşatmış durumda.bir karşı çıkış olarak mı görmeliyiz risaleleri.sanat için bir teklifi varmı sait nursinin.tabiattaki inkışafın allahın sanatına bir örnek olduğu veçhile insanın tekamülüne bir sayfa açması bediiyetten.allahın keremini ifade ettiği ölçüde kıymet kazanıyor bir sanat eseri.bunlar muhayyilemizde şekillenen teşbih gibi maverayı aramanın temessülüdür.inşallah zihin dünyamızı kurana açmakla müşerref oluruz daima.iyi günler selamlarımla
22
Bütün zamanım yazmakla geçiyor.bir vazife şuuru içinde meselemiz için çareler düşünmek.kendimizi bulduğumuza inanıyorum.ancak bizi gafil avlamak isteyenler var.türkiyede karma ekonomik model uygulanmak istendi geçmişte.sanayiciye devlet teşvik veriyor arge çalışmalarının yanısıra.bunlar güzel gelişmeler.elbette bunların meyvesi alınacak.bizdede bir gayret uyandıysa millete güvenmenin iştiyakıyla alakalı.hizmetlerin devamı gelir inşallah
23
Sayın nihat genç.sizi islam bilimine önem veren yazılarınızla tanıdık.neden günümüz bilimiyle uzlaşır yanını göremiyoruz bilginlerimizde.bu edebiyat içinde geçerli bir tanımdır.belkide geleneğe bakışta toplumsal hastalıklarımızın değersiz kıldığı bir arazdır çaresizlik
24
Tarihe bakışımız yanlışlıklarla dolu olduğundan islamın bilgiye verdiği değer ıskalanıyor.avrupa merkezli tarih bizi bilimin bir nesnesi yapmaz.türk dünyası ortak dil kurmada anlamın çok uzağında.tarih sosyolojisi bilginin kaynağıyla açıklanır.islam uygarlığı bir gerileme yaşamışsa bunun nedenlerini inanç hastalıklarında görmeli.işte özgürlüğü arayan islam dünyası için anlamın kılavuzudur bilginler.
25
Bilgi günümüzde en büyük değer.kişiden kişiye farklılaşan bir kültürün içinde yaşıyoruz.üniversiteyi kazanmak bilgiyi kavramak gerektirdiği için geniş bir ufka açmak gerekiyor zihnimizi.öğrencilerin hazırlık için bir motivasyona gereksinme duyduğu kabul edilir.insan için kazanmanın ötesinde bir öğrenim görmesi gerekiyor.kuranda bilgide derinleşenler der allah.onun için maddi çıkar için çalışanlara fayda sağlamaz öğrenme.kuranı en iyi şairler anlar ayeti aslında felsefeyle başlayan kültürü tarif eder kuran.biz yeşil ağaçtan ateş çıkardık ayetini anlamak için fen bilimlerine vakıf olmak gerekiyor.yecüc ve mecüc olayı nasıl anlatılmışsa bu günkü teknolojinin bilime getirdiği tanımla çalışmak gerekiyor.yaratan rabbinin adıyla oku.o insanı bir sipermden yarattı ayetleri bir metot olarak önümüzde durur.oku rabbin sonsuz kerrem sahibidir ayeti bilginin sınırsız olduğunu anlatır.kurandaq bahsi geçen konular günümüz bilimlerini ortaya çıkarmış.inşallah ülkesini seven bir gençliğin başarısı için çalışır öğretmenler
26
Değerli sanatçı gülben ergen.çocuk kalbi diye bir kitap var.duyguların en saf halini yaşamak gibi dünyayı anlamalarına yardımcı olmak.çocukluk yıllarım hayal kahramanlarıyla geçti.bazı şeyleri özendirmeden sosyalleşme olanağı sunmak çocuklara.onların örnek aldığı kişiler nasıl bir duyguyla yaşadıklarına dair ipuçları veriyor bize.günümüz dünyası akıllı telefonların hayatımızı teslim aldığı bir internet çağı.keşke keşfedilecek bir şeyler olsa diyorya şair.madem öğrenmek için bilgilenmek gerekiyor demekki her insana bu şansı tanıyor hayat.zaten biyolojik farklılıklar hayatta çeşitlilik demek.öyleyse hayal dünyamız için bir armağan bilmek hayatı.
27
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.