- 240 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şu özellikleri cem etmeyene İlah deme...der akıl ve Kur'an
Şu özellikleri cem etmeyene İlah deme...der akıl ve Kur’an
Allah için zor-kolay yoktur her şey sadece kolaydır ilah için..."ol"der olur...
İşte ayet..."Allah, göklerin ve yerin yoktan yaratıcısıdır. Bir şeyi dilediğinde ona sadece, "Ol" der, o da hemen oluşmaya başlar."(Bakara/117)
Hz Davud emanetçidir...dedi Kur’an...İlah esmasının etkilerini kaptırmaz çaldırmaz sadece emanet verir...imtihan amacıyla verir ve sorgulayıcıdır...der akıl ve Kur’an...Kur’an ve akıl ilahı tanıtır direk ve endirek...başka görev yapmazlar Aklın zikri budur...akıl da dier yaradılanlar gibi tesbihdedir...zikirdedir..zakir olmayan var olmayı hakketmez bu varlıkta ilahın bu varlık sadece zakirlerin varlığına izin var zıtlardan biri direk diğeri endirek zikre mahkum...seçeneği yok...yani memurluğa mahkum...güneşe bak işte o bir memur ve iradesiz..iradeli olanda da irade emanettir ahirette alınacaktır o verilen irade...şeytan ve ehli TEVVAB sıfatına zakir kesilecekler iradeleri alınır alınmaz...fark şu izinliler iradeliler ama ilah değiller...İlah varsa başka ilahın olması mümkün değil...der akıl ve Kur’an...
İşte ayet.."Andolsun, Davud’a tarafımızdan bir üstünlük verdik. «Ey dağlar ve kuşlar! Onunla beraber tesbih edin» dedik. Ona demiri yumuşattık.(Sebe/10
"Andolsun! Biz Dâvûd’a ve Süleyman’a ilim verdik. Onlar, “Hamd, bizi mü’min kullarının birçoğundan üstün kılan Allah’a mahsustur” dediler.(Neml/15)
Evet Kur’an hz Davudun kıssasını anlattı sana esas amaç Allahı tanıtmaktır...Kur’an direk ve en direk sadece Allahı tanıtır ..tek amacı bu...sen peygamber kıssalarının da anlatılış amacının Allahı tanıtmak olduğunu anla artık...bu varlığın ve yaratılanın tektir amacı diğer amaçlar ağacın gövdesinde ki dallara benzer...Kur’an akıl ve diğer yaratılnlar tek Allahı tanıtıyorlar her yelemi her hali her fikri her dava ve kavgasıyla mücadelesiyle bu büyük amacı gör...gövde amacı gör dal amaçlar bu gövdeden bağımsız değiller...
evet...sadece engel olunmayan güç sahibine ilah de...der akıl ve Kur’an...Onun ol dediği olur esmasının gerektirdiği gibi olur esmanın etkileriyle irade edilen şekilde olur...engel olmak mümkün değildir İlaha...
Kişinin canı boğaza dayanınca ve siz o zaman bakıp kalırken, Biz o kişiye sizden daha yakınızdır, ama görmezsiniz. Siz dirilip yaptıklarınıza karşılık görmeyecekseniz ve eğer bu sözünüzde samimi iseniz, o çıkmak üzere olan canı geri çevirsenize.(Vakıa/83-87)...
Puta yardımcıya oğula ...şirkete..ihtiyaç duymayana ilah de..der akıl ve Kur’an...Neden akıl ve Kur’an beraber mi ...Akılda diğer yaratılanlar gibi ilahi dini ve İlahın kelamını tasdikler... görevi bu...evrensellik sadece ilah kelamına hastır...evrende var olan herşey ilahi dine destek için var oldu..mesela ilahi din örtün dedi..mevsimler örtünmeyi gerktirdi...her vuku bulan hadise de örtünmeyi gerektirdi sadece vahiy değil her şey örtünmeyi gerektirir...sadece vahiy mi her şey hak dini tasdikler...yeşil sarıklılar ...melekler...hatta şeytanlıklar da ilahi öğütlerin kıymetini tasdiği gerektirir...sürüyü köpek ve çoban yönetir çünkü kurt var...köpeğe de gerek var...kurda da ...bu öğüdü kıymetli görmemizi gerektirir her yaratılan ve vuku bulan hadiseler tecrübeler...Tecrübeye akla kavgası olan din de ilahi değildir...özgürsün örtünme diyen cahilliğinden kendini özgür sanıyor...Polisiz sokaklar da var...vicdansız insanlar da var...çünkü.
Evet..akıl ve yaratılan her şey Allahın kelamına hadim...ilmine hadim hadiliğine hadim esmasına hadim...ve kıymeti de o hadimlik ölçüsündedir ancak...cehennemlikler de tevvab ismine hadim...şeytan ne kadar inat etse de tevbe edecek cehennemde...varlığı yok bulur tevbe etmezse eğer...Allah esmaya hadimlik için yarattı İşte Osmanlı yıkıldı esmaya hadim olmadığı için...yıkılmayı hakketti esma gereği...yani Allahın hikmeti gereği hadiliği gereği rahmeti gereği adaleti gereği..ilahın özellikleri gereği yıkılmayı hakketmeyeni haclı orduları yıkamaz...Osmanlı esmanın ereği yıkıldı...teknolojisi yoktu...son zamanlar ruhbanları alim sandı da denile bilir ne Akşemseddin ne de Fatih vardı son zamanlarında ...Osmanlı faize el açan bir acziyyeteydi...sahibsizdi Osmanlı...melekler geldi peygambere bedirde..çanakkale geçilmedi "YEŞİL SARIKLILAR"geldi...esmanın etkilerine kimse engel olamaz...der akıl ve Kur’an.
Bak ne diyor akıl ve Kur’an kiliseye ve havraya ...ve kiliseyi havrayı hint düşüncesini uyarıyor akıl ve Kur’an...Şu özellikleri cem etmeyene İlah deme...der akıl ve Kur’an...esmanın emanetçisidir tüm yaradılan esamanın sahibi tekdir derakıl ve Kur’an..ve Lailahe illahla" demeye çağırıyor akıl ve Kur’an...ve bütün yaratılan ve bütün varlık...gerekli bilgiden mahrumsun ey insan...bari tevbeye gel...ve gelmezsen zorla geleceksin...tevbeden tevbeye hadimlikten bu varlıkya şeytan ble Kurtulmayacak diyor akıl ve Kur’an...
Evet.."lailahe illahala" çağrısına hadimliğin kadardır kıymetin bu varlıkta...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.