- 300 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
HİDAYET REHBERİMİZ YÜCE KUR’AN
Nedir o kalbimi içimi burkan?
O ince sırattır beni korkutan!
İlimdir dünyada hakikat olan,
Hayırlı her işin temeli Kur’an!
Kerem sahibi Halik’ı Zül Celal göndermiş olduğu Kur’an la acz içinde olan insanlığa gideceği nurlu yolu göstermiştir. Kur’an nuruyla insanlara ulviyet duyguları vererek büyük bir lütuf ve ikramda bulunmuştur. Yüce Rabbimiz o aciz kullarına nice kabiliyeter vermiş, öylesine bir şeref bahşetmiştir ki, insanı Mükerrem varlık haline getirmiştir.
Allah kelamı Kur’an-ı vecd içinde okumak, insanın ufkunu açar ve kalbini nurlandırır, gönlünü duygulandırır, imanını, itikadını kuvvetlendirir. Kur’an insandaki etkilenmeyi hissi duyguları, ihlası, samimiyeti artırır. Kur’an okumak demek, bir manada Allah’la konuşmak demektir.
Kur’an ölçüsüne göre hayat yaşayan insanlar, yeryüzünde dalgalanan cehaleti yükseklerden temaşa ederler. Böyle mübarek olan insanlar, yer ehlinin önem verdiği şeyleri, küçük, değersiz görür hiç kıymet vermezler.
Kur’an’ın mucizevi sırrını ruhlara, kalplere yerleştirmek, büyük vecd içinde olmak, insanı Allah yoluna götürür. Kur’an’ı Kerimi okumak anlamak ve yaşamak insanın mukavemetini artırır. İnsanları hayat yolundaki her türlü zorluklardan ve sıkıntılardan kurtarır, huzura kavuşturur.
Kur’an ölçüsüne göre hayat yaşamak büyük bir nimettir. Kur’an, insanları yükseltir, yüceltir, safiyete ulaştırır. Ne mutlu, o Kur’an okuyup mest olanlara, anlayanlara. Kur’an dan haberi olmayanlar, bu yüce duyguları nereden bilecekler ki? Kur’an dan habersiz insanlar, kokuşmuş bataklıklarda debeleniyorlar, gayya kuyularında, zifiri karanlıklarda heder olup gidiyorlar. Her hayırlı işin temeli Furkan, hidayet rehberimiz Yüce Kur’an!..
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Gönlünüze, kaleminize sağlık Üstadım.. Keşke tüm insanlar bu hakikati anlayabilseler..
Ağız alışkanlığı olarak "Allah hayırlısını versin" diyoruz ama, esasında Allah zaten hayırlısını vermiş; elimizde Kur'an varken daha ne ararız ki, ilacımız orada..
Tebrik ederim, Allah razı olsun.