- 421 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kış Geldi
Kış geldi...
Uzun zamandır hasret kaldığımız yağmur en nihayet tadını çıkara çıkara yağıyor.Hani sığım sığım yağıyor dediğimizden yani sicim gibi değil arada bir sağanak atışlarıyla yağmurun sesini cama vuran damlalarla duyuruyor.Yağ bakalım yağmur .Ben ise pazar günü evde oturmanın keyfini senin pencereme vuran damlalarınla bir elim de sade türk kahvem diğer elimde bitirmeye çalıştığım kitabım ve üstüme çektiğim kırmızı ekose kareli battaniyemle çıkarıyorum.Kış liberalleri sever diyor birileri .Doğrudur, bilmem kaçımızın aklına geliyor uzun kış geceleri yatağımıza uzandığımızda soğuktan üşüyen evsizleri,bir saçak altına sığınmış sokak köpekleri ve elektrik tellerine tünemiş üşüyen kuşları düşünmek.Ya da ısınmak için tek bir odayı ısıtarak tüm ailenin aynı odada yatmasına ne denir?Uzun ve soğuk kış gecelerine girdiğimiz şu günlerde hüzün değil de yalnızlık biraz daha hissettiriyor kendini.Yalnızlığı paylaşacak yeni şeyler icat etmek gerekir.Televizyon kanallarında dizileri takip etmek ,bir çift şiş ve rengarenk yünler,kitaplar ve başka başka uğraşlar.Hoş geldin kış hoş geldin ,kış bahçemin güzellikleri,içimi ısıtan tarçın kokulu mis gibi sahlep,sıcak kakao,siyah boğazlı yün kazağım,eldivenim,mantom,siyah botlarım.Güle güle soğuk limonata ,serinlemek için elimden düşmeyen beyaz dantelli yelpazem,şıpıdık parmak arası ev terliklerim,ince penye elbiselerim."Yağmur yağıyor seller akıyor arap kızı camdan bakıyor"Ah çocukluğum her şey aynı gidiyor geliyor da çocukluğum gidiyor, gelmiyor .Yağmur sularıyla bir mazgalın delik aralıklarından yılları karanlık kanallara iteliyor.
Seçim Saliha Seziş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.