- 261 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
“Gizli hazineydim” …diyor yüce Allah
“Gizli hazineydim” …diyor yüce Allah
Gizli bir kaynak her şeyin kaynadı…esmanın kaynağı…”La mevcu de illallah “de
“Gizli hazineydim” …diyor yüce Allah…Zikir onun hakkı ululuk hamd tek onun hakkı…
Kuvvetin ilmin hikmetin şefkatin sevginin kaynağı ..gizli bir kaynaktı…ezelde…ona ait her şeye ezeli de…ve Baki de…esması gücü o gizli sevgi kaynağı… ezeledir ve bakidir…
Allahı tanı…”La mevcude illallah”de…esmasının etkilerini de inkar etme ama bütün etkilerin kaynağı tek o…O olmasaydı olmazdın…Düşünme kabiliyeti verdi hiç unutma…düşünüyorsun varsın…Kant gibi de “düşünüyorum o halde varım…”de…düşüncen tek ona hadimlik olsun esmasına hadimlik olsun…sevgi kabiliyeti verdi yani esmasına yanalık kabiliyeti verdi ne mutlu ona ayna olana onun merhametine …sevgiye..ilme onun hikmetine…
Onun hikmetine ayna ol…ilmine ayna ol hidayet bul…Kitap..sünnet icma kıyas fıkıh delilleri ama vahiy ve ilham ehline yine de muhtacız…hikmet ilim …en ehven eylem hal fikir nedir sorusunun cevabında aciziz…asrı saadette sahabe ve efendimiz bu nimete erdiler…veli kullar ise yıldızlar gibi peygambersiz zamanlarda da hep olacaklar…acizi çünkü yani Kur’an yetmez…ilhamla tefsiri elzem…sünnetinde ilhamla şerhi elzem…kur’anı kur’anla tefsir etmek de ihtiyacı karşılamadığı için veli dost kullar var etti yüce Allah…bu dört delil yetmez …de…Kur’anın muhatabı veli kullardır…mezhepler o yıldızlarla doğru yoruma erişir…tefsir onlarla ekmelleşir…Kur’an yeter ama muhatabı o veli kullarsa yeter…eksik insanın Kur’an tefsiri eksiktir…mealciler uzlaşabiliyor mu…tefsirciler de…çünkü Kur’an sırrını tek o veli kullara açar..her asrırda…Tarih bu gerçeği haykırıyor…akıl da…düşünen her insan da…işte Canımın cananıdır aşkın beli /Gönlüme hitab-ı Hak erdi dahi” dedi şair Abdulmalik Hilmi…
Allah’ın (c.c) evine girmek isteyenler için bazı esaslara uyma şartı vardır…Yarattıkları arasında kıymet farkı var…Şeytanı da yarattı ama hz Ademi daha süsledi…nurlandırdı daha fazla…sürü çobansız olmaz…ve de aynı zamanda Allah’tan (c.c) uzaklaştıran bazı günahlar var…şeytan ilk uzaklaştırılan oldu…Ulaşan ol uzaklaşan olma…Korunan ol ev ve bahçeyi terk etme yani helal dairesini aşma…günaha uzaklaştırıcı eylemlere hallere fikirlere kıymet everme…
Evet..cehennem uzaklaşanların yeri…selamet yeri cennet…helal haram bilenlerin yeridir cennet…
Kıymetli yarattıkları nasibi çok olanlardır nurdan…nerdan nasibi olan kibre hadim olmaz..hz Adem gibi günaha sapsa hemen yola girer…gir yola…zararın neresinden dönsen kar…Nur ne mi…gizli hazinede var olan bir istidat…yetenek akıl…aşka sevgiye meyilli kalp…sevgiye hadim akıl…Aklet yani sevgiye hadim ol..ululayıcı ol…ululayıcı eylemleri halleri fikirleri seç cüz’i iradenle..dua et..ısrarla hırsla iste hidayeti…namazın her rekatında her huzurda oluşunu hatırladığında ısrarla ihlas iste nur iste…akıl kör gibidir ihlassız Aşksız imansız…iman nurdur aşk nurdur akla gönle…ziyadır ciladır …Ululamak nurdur her an ulula eylemlerinle hallerinle fikrinle…halin hal değil fikrin zikir değil eylemin se zulüm…ey zani ey kapitalist…ey ilahı kadın olan ilahı para olan…
Evet…negüzel demiş şair…sen de de…“Küntü kenzen”sırrıyla âlem münceli /Nur-ı Hak’tır hem zuhuratı külii …de.Evet…“Sırr-ı elif daldurur gökler dahi/Mim ü daldır yerlere hem temsili”..de.Evet…”Eşrafatıdır cihanın nûrıla/Arş u kürsidir o nurla zinetli”de
Evet…efendimiz; “Ben Allahın nurundan müminlerde benim nurumdandır” buyurur.
“Gizli hazineydim” …diyor yüce Allah…”La mevcude illallah de”dostu veren o..bebeğe anne veren şefkat onun şefkati…etkiler ondan emirler ondan izinler ondan “Görelim mevla neyler neylerse güzel eyler…hikmetlidir her işi…imtihandır seni her işi…ondan bil…tokat vuranı da elme vereni de…Hakikat tarikat yoldur varana…ulaşmak isteyene yol belli…onu hissederek yaşa…görür gibi…işte o zaman orucun oruç namazın namaz olacak…kul olacaksın… kul ol…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.