- 371 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SADAKA:
Dürüst davranış
Allaha sadakatını göstermek
Topluma sadakatını ifade etmek
Kişinin yarını için tedbir alması
Doğru hareket
İyilik yapmak
*
Sadaka (Arapça: الصدقة),
İslam dinine ait bir terimdir.
*
Arapça ’gerçek olmak,
doğruluk’
anlamına gelen ’sıdk’ kelimesinin çoğulu
*
olan ’sadaka’,
*
İslam terminolojisinde ’bir Müslümanın gönüllü olarak veya dinî bir vecîbeyi yerine getirmek üzere ihtiyaç sahiplerine yapılan maddî yardım’ anlamına gelir.
*
Örneğin ;
alttaki yazın size bu konuda aydınlatacaktır
*
HAK ETMEDİĞİNİ BEKLEMEK YA DA KARŞILIKSIZ BEKLENTİ.
Bilgi:
Size hak etmediğimizi sunan tek otoriter güç ve kaynak yüce Allah’tır
*
Allahu Teala karşılıksız verendir
Allah’ın dışındaki varlıkların hepsi Şile verdiklerini şeyden bir karşılık bekleyerek verirler
*
Örneğin sadaka:
Sadakayı siz karşılıksız bir şey zannedersiniz ama değildir
*
Sadaka şu düşünce ile verilir:
Kişi her ne kadar bugün güçlü olsa bile güçlü ise de hayat 2 Kefeli terazi gibidir bugün yükselirse yarın alçalabilir bugün ayakta gezen yarın düşebilir.
*
İşte bu düşüncelerle bugün güçlü olan zayıflara fakirlere yoksullara sadaka veriyorsa bunun anlamı şudur:
Yarın düşecek olursam bana sahip çıkılsın.
*
Ayrıca bugün yoksul olan ülke fesih yarın yükselebilir ve zengin de olabilir yani oyun tam tersine dönmüş olabilir Çok kere de böyledir.
*
Dün dilenirken gördüğünüzü bir süre sonra bir büyük işin başında patron olarak görebilirsiniz.
*
İşte sadakaların arkasındaki sürümüdür bugün ben güçlüyüm ama yarın düşebilirim düştüğünde bana da sahip çıksınlar diye kişi güçlü zamanında var zamanında yok olanlara ve zayıf olanlara yardım eder.
*
Öyleyse siz varlığınızla otomatikman o sadaka ve yardımları yoksul iseniz eğer hak etmiş olursunuz Çünkü siz yarın zengin olmaya aday ve o zengin düştüğü takdirde ona da destek vermeye talip kimseler sayılırsınız bu varlığını sebebiyle hak etmişsinizdir verilen sadakaları.
*
Bu sebeple benim söylediklerimi yadırgamayın
*
Diyorum ki hak etmediğin bir şeyi kimseden beklemem ancak Allah müşterisina.
*
Çünkü o beni yaratırken de karşılık almadan yarattı bana onun bütün lütufları karşılıksızdır benden tek istediği ise kendisine teşekkür etmem ve nimet-i kendisinden bilmem dir.
O bana hep vermiştir Ben ona sadece Rabbim demişimdir
*
Allah’ın dışında kilerden karşılıksız şeyler beklemek çok da ahlaki değildir.
*
Hele hak etmediğini beklemek ise ahlaksızlıktır.
*
Çünkü hak etmediğini beklemek ile krallıktır ikiyüzlülüktür kalleşliktir hainliktir. Yani ihanettir
*
Hiçbir kimsenin hak etmediği bir şeye diğer insanın kazanımın dan çalma hakkı yoktur İslam’ın Allah’ın adaleti buna izin vermemektedir.
*
Rızası olmadan kişinin mülkünde gezmeniz dahi haramdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.