- 343 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Şarab ve kuran
Şarab: içilecek şeyler
*
Türev kelimeler
Aslı arabçadır..
شرب: Şeribe :İçti
Şerbeten : içimlik
Şaribün: içen kişi
Maşrabatün: içilecek şeylerin içine konulduğu bardak
maşraba) :bardak osmanlıca
*
Türkçede şarap kelimesi yanlış yerde kullanılmaktadır.
Şarap içilecek şeyler olduğu halde
Türkçede şarap kelimesi içilmesi yasak ve içilmemesi gereken zrarli kanı dengeyı ahlakı bozan şeylere isim olarak verilmiştir.
*
Türkçede şarap kur’an’daki şarap kelimesinin manasının aynı değildir
*
Bu sebeple Ömer hayyam’ın şiirinde şarap kelimesi ile bu şekilde Kur’an’a yüklenmesi saldırması: ilmi ve ahlaki değildir hatta İslamiyete ve Kur’an’a cahil oluşunun bir belgesidir
*
Kur’an’da şarap kelimesi içilecek içilmesi şifalı faydalı olan faydalı şey demektir.
*
Günümüz türkçesinde
şarap içildiğinde:
*
insanı sarhoş edecek şeylere örneğin üzüm sirkesi üzüm suyunun ekşimiş şekline verilen isimdir.
*
Ki içeni sarhoş eder
dinen de ahlaken de kabul görmeyen yasak olan şey dır
*
içildiği zaman da kişideki dengeyi bozan zararlı bir maddedir.bozuk konuşturan zehiirli maddedir
*
Ama müptelası onu güzel görür o da ayrı bir konudur kendi görüşleridir
*
Ömer hayyam’ın
*
Kur’an’da şaraptan bahsediyorsun Cennet meyhane midir
*
sözü ilmi değildir .
Bilimselde degildir
*
sadece ahlaksızca yapılan cahilce kuranı kerıme bir saldırıdır
*
Çünkü kur’an-ı Kerim’de bahsedilen şarap dünyadaki sarhoş eden üzüm şırası değildir
*
Kur’an şarap kelimesini içilmesin mübah şifalı faydalı olan şeylere kullanmıştır
*
Şaraptan bahseden ayetlerde içenlere ferahlık ve şifa veren hayat veren şey diye tarif edilir şarap.
*
Diğer yönden de Allahu Teala başka bir yerde şöyle söyler و في الماء كل شيء حي
Ve şu da her şeye Hayat vardır. Der
*
Yani Kur’an’da şarap kelimesi içilmesi şifa olan suya verilen bir isimdir sarhoş edici yasak maddeler değildir
*
Küfrün insafının ve ölçüsünün olmadığı malum dur
Küfrün en belirgin vasfı: mağlup olmamak için
1. Her şeyin bir bak sayması
2. Meşru ve gayri meşru olan hukuki olmayan her yola da başvurması her çareye başvurması
4. Eleştirilerin da insafsız ölçüsüz ilimsiz ve birimsiz ahlaksız aşağılayıcı batıcı ısırıcı hakaret edici itibarsızlaştırılması bir tutum ve davranış sergiler Bir saldırının olduğu bu dört ana vasfından bilinir zaten.
*
Ömer Hayyam da kendine yakışanı yapmıştır.
Çünkü kendisi katil bir kimsedir Kur’an’ı inkar etmek istemiştir o şiiri ile de intihar etmiştir aslında Ömer Hayyam başı yeriyle Kur’an Allah’ın gönderdiği bir kitap değildir Allah diye bir şey yoktur Kur’an’ı da Allah göndermemiştir bir insan uydurmasıdır ya da Arap uydurmasıdır demek istiyor ve demeye çalışmaktadır
*
Hiçbir delili ve ilmi bilimsel yönü olmadığı halde bunları iftira olarak bir şey atmak ahlaksızlıktır ilimsiz ve bilimsiz ilim ve bilim dışı hareketler fevri harekettir terbiyesizlik den başka bir değeri de yoktur.
Mç.
*
34 dereceden çekilmiş bizon oküzü fotoğrafıdır
Alttakı resim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.