- 4674 Okunma
- 36 Yorum
- 25 Beğeni
Hüzün Kaç Satırlıktı?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
O an genzimin yandığını hissettim, konuşamadım. Telefondaki hiçbir kelimeyi duymak istememecesine kulaklarımı tıkayıp, kendime kilitlendim.
Gökyüzü kararmış, ay yoktu. Kasavetli odanın loşluğu film sahnesini de andırmıyordu, o an hiçbir şey yoktu. Ayaklarımın uyuştuğunu hissediyor, yürüyemiyordum. Gözlerimi sımsıkı kapayıp, başımı iki yana sallayarak ’’olmaz, olamaz’’ diye çırpıyordum. Midemden gelen kramp seslerini bastırmak istercesine dişlerimi sıkıyordum. O an ağlamak gelmiyordu içimden. İnanmak da istemiyordum.
’’Hayır, duyduğum bu doğru olamaz.’’
Oda dönmeye mi başladı ben mi dönüyordum, bilmiyordum. Annem ve babamdan sonra acıya alıştığını düşündüğüm yüreğim şiddetli rüzgârda savrulmuş yaprak gibi çaresiz, ne yapacağını bilemez haldeydi yine.
Geçmek bilmeyen saniyelerde sehpayı sımsıkı tutarken karıncalanan ellerimle fotoğraf albümüne dokundum. Yılların izlerine, en başa ilk tanışma günlerimize dönüyordum.
Ofise ilk kez girdiğin günü unutamam mümkün değildi. Öğlen yemeğini yalnız yememen için seni beraberimize almıştık. Yağmurlu havada Dilek’ le ben arkanızdan, Sebahat’ la sen önümüzden yürüyordunuz. Elinde rengârenk bayan şemsiyesiyle upuzun boyunla eğilerek Sebahat’ in ıslanmaması için iki büklüm hâlinle gösterdiğin çabayla, yağmurun sesinden gülüşlerimizi duymadın.
Muhasebe Müdürümüz odamıza gelip, kardeşime,
’’Sebahat yeni gelen arkadaşınıza elindeki işlerini öğret, sana farklı işler vereceğiz’’
Hepimiz sana doğru bakarken, yeni gelen arkadaşımızı incelemeye almıştık. İncecik upuzun boyun, tebessüm ederken ortaya çıkan kocaman gamzelerinle Erzincanlı kürt delikanlısına elimizi uzatarak ’’hayırlı olsun, hoş geldin aramıza’’ deyişimizin ardından ne zaman bunca yıllar geçti.
Ofisteki iki ön pencerenin önünde öğlen yemeklerinde, hafta sonu pikniklerinde, Bostancı lunaparkında, alışverişlerde, gezi turlarında grupça çektirdiğimiz resimlerimizi arıyordum. En çok Kırıkkale-Kıyıköy’e yaptığımız günübirlik tur yolculuğumuzu sevmiştik. Orada sen bir başka güzel, bir başka yakışıklıydın. Tanımadığımız gruptan güzel bir kızla uzaktan uzağa bakışıp, olacak mı diye gülümseyerek bize göz kırpmaların aklıma geldi. İnsan içince sarhoş ve bir hoş olur ya, sen içmeden aydın gülücüklerinle selamlıyordun herkesi.
Annelerin güzel ve hayırlı evlatları vardır.
Babanı çocukken kaybetmenin verdiği üzüntüyü, hayata dair boşluğunu konuşurduk. Beş kardeşini annen tek başına büyütürken yaşadığı zorlukları buruklukla anlatırdın. Anneni hayal kırıklığına uğratmak hiç istemezdin. Sevdiğin, hoşlandığın, âşık olduğun kızlardan sırf ’’annemi üzerler’’ diye vazgeçişlerine tanıklık eder, düşüncene çok kızardık.
Annen, evlenmen için çok baskı kursa da;
’’zamane kızları, annem seni üzerler. Ben, seni benden daha çok sevecek birini bulana kadar evlenmeyeceğim’’ derdin.
Olağanüstü anne sevgisine duyduğun inançla çok istediğin mürüvveti de yaşayamadın.
Sevgi kokan sempatik yapın, fiziksel görüntünle gittiğimiz her ortamda kendini gösterip insanların gözlerini hep kamaştırdın
Anneni geçen yıl Rabbimizin huzuruna gönderdin. Her gün bildiğin duaları okuyarak görevini en iyi şekilde yapıyordun. Annen kuşkusuz sevgi sofrasının bereketiydi. Sende dostlarına, ailene muhabbetinle hem saygı hem sevgi de bereket oldun.
Üzüntü duyduğun an ya da öfkelendiğinde diğer insanlar gibi hiç küfretmedin. Sabrettin. Yüzünden bir an olsun memnuniyetsiz ifadesi görmedik. Daima kendini ve karşındakini mutlu edecek güzel kelimeler kullandın. Nazik ve insancıldın. Arkadaşların olarak biz de senden çok memnunduk. Hatta güvendiğimiz arkadaşımızdın.
Küçük yaşta sevgiye adanmış çocuk olarak geldiğin bu dünyadan, ardında seni hep güzel anacak, buruk yürekler bırakarak vedalaştın.
15.10.2021 Cuma akşamı vedalaşırcasına korona dinlemeyip boynuma sarılırken,
’’Ümmühan gelecek ay işlerinin yoğunluğunu ben alacağım. Seni tatile Rize-Çamlıhemşin’e göndereceğiz. ’’
17.10.2021- 19.41
Haberini aldığım yağmurlu geceden sonra, beynimin uyuşukluğuyla kendimden kaçışım, belleğimde birikmiş anılarımızı beri alıp, inancımla dualara sarılışım sessiz ve derin üzüntümü, ölümün sindiği son veda için yattığın musalla taşındaki tabuta sığmayan boyunla yüzündeki güzellik avuttu.
Ölüm güzel olur mu?
Olur. Kandil gecesi yatağına son kez yatıp sonsuzluğa uyumuştun.
Annenin yanına yerleştirdiklerinde anladım ki, küçük bebeğini yeniden göğsüne almıştı. Şimdi inanıyorum ki mutlu ve huzurlusun.
Ve , seni hep hatırlayacağız cann arkadaşım, kardeşim.
Belki bir türküde belki bir tebessümde, çukurlu gamzelerde, ya da için için ağlayan maskesiz sessiz gözyaşlarında.
Selametle, güle güle git Orhan...
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
YORUMLAR
Hayatımın her anında yanında olan dayım şimdi gül gibi kalpli Gül Nenemin yanında. Özlemini her an her zerremde hissedeceğim. Şimdi Moda sahildeki tüm kuşlar gökyüzüne dayıma sevgilerimi uçursun.
Ümmühan Yıldız
Çok ama çok güzelsin Derinim
Duyarlı yüreğinize teşekkür etmek adına bir kere daha konuk oldum gönül pencerenize.
Teşekkür ederim güzel arkadaşım.
Hüzün kaç satırlık?
Hüzün kaç perdelik?
Hüzün hep mi bitimsiz?
Umudumuz ise saklı canım arkadaşım en çok da sevdiklerimizden güç alıyoruz.
Sevdiğim çok çok insan oldu bir ömür sevdikçe büyüyen bir dünya.
Yeni üzüntülerle hüzünleri satırlara yağdırdığım.
İyi ki aranızdayım sizlerin.
Hüzün çok satırlık be, güzel arkadaşım.
Ama hüzünlü kalbi en çok seven de güzel Rabbimiz.
En içten sevgimle.
Sabahın ilk saatlerinde karşılaşmıştık.
İyi akşamlar dilerim.
Seviyorum sizi.
İçten varlığınızı ve kaleminizi.
<3
Ümmühan Yıldız
Yoğun İstanbul trafiğinden sonra selamını almak yorgunluguma iyi geldi.
Çok teşekkür ederim.
Kalbi selamlarımı gönderiyorum💐❤
Yazdığım yorumu yazıyorum yine.
Baktım yoktu.
Akan sular gibi hikayeniz.
Her yerinde herkes var, özlediğimiz.
Çok saygımla.
Ümmühan Yıldız
Yazımı okumanız bile benim için olağanüstü güzel.
Çünkü, içimizdeki sesimizi dinleyen, anlayan, sorgulamayan, olduğumuz gibi kabul eden yapınız var.
Bu yüzden çok değerlisiniz
Saygıyla selamlar…
deniz_tayanç1
O sizin kemal 'iniz.
Güzel gören güzel düşünür.
Çok saygımla.
Ölüm haberi hep üzücü ama genç ölümü daha başka üzücü.
Hele de güzel insanlar aramızdan gidince büyük kayıp yaşanıyor.
Sizinki de tam böyle bir durum Ümmühan hanım.
O güzel insanmış
Siz de vefanızla, dostluğunuzla güzelsiniz.
Ardında rahmetle yad eden dostlar ve insanlar bırakmak herkese nasip olmuyor.
Başınız sağolsun.
Allah rahmet etsin mekanı cennet olsun.
Kaleme alışınız, anlatışınız çok güzel ve d'okunaklı.
Gönülden tebriklerimle sevgiler sunuyorum.
Ümmühan Yıldız
Yıllarca birlikte yan yana birçok sorunları birlikte çözümledik.
Bugünlerde kendimi boşlukta hissediyorum. Her gün oturduğu masaya bakıp hüzünlenmemek ağlamamak elde değil.
İnanın insanın kalbi bir nehirdir.
İşte o kalbi bulanık suya karıştırmadığında hep berrak kalırsın.
Orhanım canım kardeşimde öyle bir insandı.
Âmin, çok teşekkür ederim.
Kalbi selamlarımı sevgilerimi gönderiyorum.
ardında sevgiyle anacak dostlar bırakabilmek ne güzel...
duygulandırdı.
Allah rahmet eylesin. Sevenlerine sabırlar dilerim.
,
Sevgilerimle
Ümmühan Yıldız
''Dostluğun kolları, birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur'' Kesinlikle doğru
Amin,
Çok teşekkür ediyorum, sevgiler selamlar.
Sevgili hemşehrim...
O kadar güzel anlattınız ki arkadaşınızdan ziyade kardeşinizi içim burkuldu. Tanırmışçasına üzdü beni hem yazgısı hem gidişi. Lakin sabretmiş, isyan etmemiş, hep güzellikleri sergilemiş... Ne mutlu ona ki hayırla yad edilen bir hoş seda bırakmış. Bizlerde bu aralar çok badireler atlattık. Buhar kazanı, kaynak hatası yüzünden Hemşin'de yarılması sonucu iki canı kaybettik Çaykur bünyesinde... Çağın hastalıklarıyla cebelleştik derken sayfadan ırak kaldık.
Habib Bey ve ekibine bende teşekkür ederim ki ailesi olduğumuz bu sayfada bu gibi yazıları titizlikle seçmekte.
Allahtan rahmet dilerim o kardeşimize sevenlerine sabır ve başsağlığı...
Selam ve duayla...
Ümmühan Yıldız
Hepimize Allah sabırlar versin.
Çok üzücü bir durum.
Memleketimde bugüne kadar buhar kazanına bağlı ölümler duymadım.
İnşallah bugünden sonra da duymam.
Çok teşekkür ediyorum.
Selam ve duayla.
Hiç kuşku yok ki, edebiyat defteri insanların üzüntülerini, sevinçlerini ve bütün duygularını rahatça satırlara dökebildiği ya da dile getirip konuşabildiği güzel bir ortam.
Çok değil daha on beş gün öncesi duyduğum bu acının ortasından yüksek sesle '' kaçmalıyım '' dedim kendime. Kardeşim Orhan’ı yazmak kendimi avutmak adına acının en iyi terapi ve iyileşme yoluydu.
Edebiyat defterinin değerli yöneticisi Habib Bey’e sonsuz şükranlarımla;
yüreğimizdeki duyguları güne taşımaya vesile olan çok değerli seçki kuruluna esenlik, başarı ve kolaylıklar diliyor;
duayla, güzel dilekleriyle yanımda bulunan, yorumlayan, okuyan herkese ayrı ayrı yürekten teşekkür ediyor, sevgiyle saygıyla selamlıyorum…
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum.
Ümmühan Yıldız
Güzel yürek güzel insan İlhan Aşıcı’ya çok teşekkür ederim.
Selamlar,
Allah rahmet eylesin. Nur içinde yatsın. İyi insanlara bir numara büyük galiba bu dünya. 😞
Ümmühan Yıldız
İyi insanlara bu dünyanın bir numara büyük geldiği doğrudur
Selam ve saygılarımla.
Orhan kardeşim,
Nurlar içinde yat, mekanın Cennet olsun...
Senin dostluğunu, arkadaşlığını sonsuza kadar yüreğimde taşıyacağım...
Aramızdan ayrılışın ansız oldu, bizi derinden üzdü ama takdiri ilahi elden bir şey gelmiyor...
Seni hep güzel şeylerle anacağız.
Abin,
Ümmühan Yıldız
Âmin âmin âmin
Çok teşekkür ederim.
İyiki varsın iyiki büyüğüm canim abimsin.
Varlığın huzur, varlığına hepimize görünmez destek.
Sevgimdesin saygıyla.
Allah rahmet etişin. Mekanı cennet olsun inşaallah. Başınız sağolsun.
Saygılarımla...
Ümmühan Yıldız
Âmin, Allah razı olsun.
Selam ve saygılarımla.
Yazınızı okurken hüzünlendim. Gerçekten çok üzüldüm.
Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun inşaallah.
Yok olası korona kimleri alıp götürmedi ki aramızdan.
Nice dostlar, arkadaşlar, sevdiklerimiz.
Her ölüm erkendir. Nice güzel insanları kaybettik.
Bir daha o acıları yaşamayalım temennisiyle
Allah'a emanet olun.
Ümmühan Yıldız
Âmin, Allah razı olsun.
Selam ve saygılarımla.
Bazı sözcükler nasıl da insandan,
Ne kadar da çok insan.
Ölüm de hayat kadar normalken
Bizi bizden götüren nedir?
Ve arda kalan,
Ne kadar da yeter devam edebilmeye?
Kaleminize, ruhunuza, yazarken bir ihtimal düşen gözyaşınıza selam.
Sevgiyle.
Ümmühan Yıldız
durmak nedir bilmediğimiz bu dünyayı
tamamlarken eksildigimizi fark edebilsek keşke. Ve sevsek her sabahı usanmadan bıkmadan.
Çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle.
Ümmühan Yıldız
Âmin Allah razı olsun.
Selam ve saygılarımla.
Ümmühan Yıldız
Selam ve saygılarımla.
Güne gelen bu yazıyı okuyup da hüzünlenmeyen yürek var mı acep? Sanmam.
Evet...
Bazı şeyler vardır yazmak istersin, gönlün götürmez, hemen yazılmaz işte. Düşünmek ile yazmak arasına duvardan bir perde oluşur. Tüm hayallerin bir daracık kaba girmiş sanırsın, parmakların titrer kalem tutamazsın ya da şimdiki klavye diyelim…
İnsanlık... Arkadaşlık bu işte. Yer yurt, memleket, bölge, soy sop, ırk tanımaz. Bir başka duygudur insanı insan bilmek, sevgi seli gelir seni bulur, ayrılamasın, arkasından işte böyle hüzünle bakar durur insan.
Orhan'ın ailesi yerine baş sağlığımızı size vermek istiyorum. Ruhuna Fatiha okudum, güzel insanlar gidecek yeri çok iyi bilirler.
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun. Başınız sağolsun.
Saygılarımla Efendim.
Ümmühan Yıldız
Hürmetle,
Saygı ve selamlarımla.
Günümün bu duyarlı seçkisini yazan arkadaşımı gönülden kutluyorum.
Sevgilerimle...
Ümmühan Yıldız
Güzelliği içinde dolaşan Aygül Deniz❤
Selamlar Sevgilerimle,
Ümmühan Yıldız
Hayatın ne getireceğini bilmiyoruz.
Sevgi dolu olmalı pamuk şekeri misali.
Çok teşekkür ederim.
Varlığını seviyorum.
Selamlar.
'' Ölüm güzel şey budur perde ardından gelen haber,
Ölüm güzel olmasaydı ölürmüydü Peygamber.''
Necip Fazık Kısakürek
Ölmek demek, ölümsüzlüge gitmek demek... Selam ve dua ile hoşçak sairem...
NAZIM TAŞTAN Gönülden Mıs tarafından 30.10.2021 12:06:20 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Bu yüzden yolculuğumda iyi bir insan olmak için çaba harcıyorum.
Âmin duayla.
Selam ve saygılarımla.
Vefalı yüreğiniz dert görmesin. Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun. Başınız sağ olsun.
Ümmühan Yıldız
Selam ve saygılarımla.
Bu kadar duygulu vefalı yazı, okurken o duyguları üzerimde hissettim tüylerim diken diken oldu. Çok üzüldüm.
Başınız sağ olsun.
Sevgilerimle.
Ümmühan Yıldız
Sözün bittiği yerde insan çaresiz kalıyor.
Sevgim ve selamlarımla.
Sustu tüm yıldızlar ve gece
Sustu tüm işleyen zaman
Hüzün diyorum insanı hiç bırakmayacağım diyen bir vefalı duygu
İnsan olduğumuzu hatırlatan
Ve
Merhamet sahibi insanların hissedebildiği
Sizi göremedim uzun zamandır merak etmedi değilim hani.
girdikçe baktım sayfaya
Böyle bir yazı ile dönmeniz merakımı giderdi.
Lakin çok üzüldüm
"İnna lillahi ve inna ileyhi raciun."
Başınız sağ olsun
Mekanı cennet olsun inşallah
Ahirette peygamber efendimize komşu olsun inşallah
Ailesine ve sevenlerine ve size sabır diliyorum
Üzülme! demek isterdim ama hüzün düşmüş artık yüreğe ve kaleme
Sevgimle birlikte dua da bırakıyorum
Ümmühan Yıldız
Kimi zaman sabırla kimi zaman ağlamaklı.
Âmin âmin âmin.🙏
Teşekkür ederim yüreğimde hep güzelsin.
Allah rahmet eylesin,başınız sağolsun Ümmühan Hanım .Allah geride kalanlara sabır versin.Çok etkileyici bir yazıydı ve hüzün dolu...
Ümmühan Yıldız
O güzel yüreğinize,
sevgiyle selamlar...
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim.
Saygı ve salamlarımla.
Ne yaptınız, ah güzel yürekli arkadaşım...
O kadar derin bir hüzün ki hasıl olan.
Rabbim mekanını cennet eylesin arkadaşınızın.
Ve sizn yüreğinize başka dert uğramasın.
Tüm saygımla içtenliğimle selamlıyorum hatırşinas gönlünüzü ve de vefası bo yüreğinizi.
Sevgimle, sevgili Ümmühan Hanım
Ümmühan Yıldız
Gülüm Hanım güzel kalbiniz hep özeldir.
Sevgimle selamlar...
Ümmühan Yıldız
Teşekkür ederim,
selam ve saygılarımı gönderiyorum
Rabbim arkadaşınızın mekanını cennet makamını alî eylesin, size sabır diliyorum. Selam ve sevgiyle
Ümmühan Yıldız
Sevginiz ve desteğin benim için çok değerli.
Dualarınız için teşekkür ederim.
Sağ olun,
Sevgilerimle selamlar.
Vefalı yüreğin güzel duyguları, Arkadaşa Allah'dan Rahmet Diliyorum.
Mekanı Cennet Olsun.
Sevgiler güzel yüreğine Ümmühancığım.
Ümmühan Yıldız
Sıkıntılı anlarımızda ihtiyacımız olduğunda senin gibi güzel insanlara sarılırız.
Çünkü Aygün Deniz’in bana bıraktığı, hissettirdiği doğallığıyla mutlu oluyorum.
Âmin. Rabbim yerini mekânını Cennet eylesin.
Sağ ol,
Sevgilerimle.
Aygün Deniz
Çok teşekkür ederim...
Sevgilerimle...
Cam kenarının uzun zamandır uzaklardan doğru bendim tanığı, öylesine üzüntülü öylesine bedbahtın ki bacım, sanki bir yakınını, kardeşini uğurluyor gibiydin. Bunca senedir vefanız arkadaşlığınız kardeşliğe dönüşebiliyormuş demek ki.
Diyecek bir şey yok, Allah'tan gelen yine O'na gidiyor emaneti teslim etmeye.
O annesine kavuştu, sana sevdiklerine ve varlığından haberdar olan bizlere de rahmet vermek düştü.
Allah mekânını cennet etsin...
Vefalı yüreğinden, güzel kaleminden öpüyor, sabır ve metanet diliyorum Ümmü Bacım.
Ümmühan Yıldız
Sevdiklerin bir bir yanından ayrılırken paranın, taş duvarların, şatafatlı yaşamın, hiç bir kıymeti olmadığını anlıyorsun.
Hele de zamansız dediğimiz aslında neye göre kime göre, can veren günü vakti geldiğinde yanına alıyor.
O zaman ölüm anını bilmediğimiz bu dünyanın cennet kuşu olmalıyız.
Seni seviyorum tatlı ablam
Vefa ... ilk gördüğüm.
Duyguları vurguları öyle güzel kaleme alıyorsunuz ki çok büyük bir heyecanla okuyorum.
Arkadaşınıza Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun.
Ne mutlu ki siz gibi bir arkadaş görmüş dünyadan göçmeden .Hani Allah iyi insanlarla karşılaştırsın diye bir dua varya , demekki bu duayı almış belki sizde aldınız.
Kutlarım duyarlı yüreğinizi Ümmühan 'cım.
Kaleminiz daim olsun .
Sevgilerimle
Ümmühan Yıldız
Edebiyat defterimizde vefanın en güzel örneğisiniz.
Bana sevgi gücünüzün sınırsız olduğunu hissettiriyorsunuz.
Sevgiyle ve saygıyla öperim gülümseyen yanaklarınızdan.