- 308 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
konuşan günlükler
evlilik aşkı öldürür sözünü muteassipler için kullanmak hoşuna gidiyordu.ancak nedimle olan ilişkisi farklıydı ne kadar inançlı biri olsada nedim.nedim çocukluğunu karadenizin bir köyünde geçirmişti.pelin ilk gençlik yıllarını newyorkta geçiren uçarı bir kızdı çevresi için.nedimi yalnız bırakmak istemesi gelenekçi oluşu nedeniyleydi belkide.etnik kimlik noktasında ikiside farksızdı insanlardan.köklerine dönen insanlar bir şaşkınlık yaşardı önceleri.ikisininde fikirleri tehlikeli sayılmazdı toplum nezdinde.ancak bir sosyal medya fenomeni olmanın ötesindeydi saygı duyulan fikirleriyle.pelin ateist olduğunu açıklarken insanların önyargılı olmasındaki nedeni anlamak istiyordu nedim.ilişkileri kopartmek en uygun yoluydu şüpheleri dağıtmanın belkide.ancak bu şayialarla suçlanmaları toplum nezdinde bir kahramana dönüştürdü ikisinide.burda bir yanlışlık var diye düşündü nedim.tarih hakettiği değeri gösterir nihayetinde.şimdi anlamaya yakın duruyordu toplum ikisi içinde.bir vicdan sahibi olduklarında önce kendilerini yargılamaları gerekiyordu.
2
sensizlik nasıl bir şey bunu anlayamazsın.bir ayrılığın ardından söylenmiş sözler.acıyla kendi felaketini duyurmak istiyor yalnızlığına.çaresizliğin yaşattığı zindanda bir umut ışığı için yaşlanmıştı.ıssız kaldırımlarda suattan bir iz arıyordu.üniversite ortamı geride kalmıştı.yaşadığı yabancılık için insanların nefretini kazanmıştı.bu güzellik bir hapislik yaşatıyordu hayatına.ama ne3 kadar istesede unutmak kabil değildi suatı.suat farkındaydı yaşadığı hayatın.rezilce tutkuların bir anlamı yoktu hülya için ne düşündüğüne bakınca.bu karamsarlık anladığı bir şeydi bir kadının yokluğunu yaşamak kadar acı veren.ideallerine saygı duymamıştı hülya.şimdi çıktığı anlam arayışında kendine yakışan suskunlukla özlüyordu hülyayı.hülya düşler ülkesinin peri kızıydı.hayattan beklentisi ölümü unutturacak bir erkeğin sevgisiydi.bu konuda kafası karışık olduğundan önyargılarıyla bakıyordu insanlara.bir sanatçı duyarlılığı yoktu ismette.neyi kanıtlamak gerekiyor sorusuna yanıt arıyordu kitaplarda.okuma alışkanlığı çocuklukta başladığından zamanı yoktu bu zırvalarla vakit geçirmeye.ismetin çözümsüzlük gördüğü bir çağın yangınıyla yaşıyordu hülya.birliktelikleri bu çelişkiler için anlamsızlaştırıyordu hayatı.uzatma dünya sürgünümü diyince hülyaya ismetin adanmışlık duygusu incinmişti.belki acıları onarmakla düzelecekti her şey.
3
erdem atay gaflet kitabında bir uyanış başlatma derdinde.ancak yalnız cumhuriyetle açıklama çağdaşlığı yarım bırakıyor konuları.karanlığa okunan ezanlarda nasıl bir çağrı vardı sorusu bir aydınlık arayışına çevirmiş yüzünü.nihat genç bu tevazu gösterisinden vazgeçsin.şeyhler mürşitler şirket sahibi olmuşsa tanınan fırsatlara bakmak gerekiyor.adonis islami gelenekte toplum yoktur iddiasını dile getirmiş.şairler islamı temsil etmiyormuş.yunusun şiirleri mistik bir arayışın ürünü.ancak hallacı mansurdaki düşünceyi anlamak gerekiyor her şeyden önce.mevlana bu felsefeden faydalanmış.fuzulinin şiirlerindeki mecaz eleştiriliyor şiirin modern yüzlü şairler tarafından.şeyh galip son şairi olmuştur geleneğin.bu bakış bir realitedir toplumda.romeo ve juliet toplum için tavır almanın simgesi saydığı soylu bir ölümün temasıyla yaşamş aşkı.nedimin şiirlerindeki dünyeviliğe çağrıdır çağdaş şairin yazgısı.tarikatler kendi kültüründen uzaklaşmıştır sünneti benimsemiş kimliklerine bakınca.kararsız bir bağnazlığa neden olmuş şeriat özlemleri.meta duygusu ekonomiye marxın getirdiği açıklama.bu konuda hayattan kopuşun trajik yönü var tarikatlerde.bunu açıklamak nasıl bir soru sordurur insana.sebepler aleminde yaşıyor insan.aşkı örnek vermek gerekiyor her şeyden önce.bir kapı önünde insanlık bekliyoruz bu çarpık anlayıştan.tasavvuf kültürü orjinaline uzak düşmüşse ne anlamılıyız tarikatlerden.nasıl bir illetle mustarip gönüller.toplumun teveccühü neden kırılamıyor bütün karalamalara rağmen.bir çeşit sosyalleşme aracıdır dernek ve vakıflar.iktidar olmanın avantajları iktisatla değerlendirilir.bir sistem inşa ederken dışarda bırakılmış insanların iktidarla tanışması.türkiye kuruluş felsefesini modern kültürde görmüş.inanç konusunda bir yoksunluk yaşamış dini çevreler.son dönem osmanlı devleti tarihten silinme korkusuyla yeniden dinde aramış dirilişi.mustafa kemalin kültürden anladığı içki sofralarında çağın sorunlarını anlama gayreti.bunlar konuşulur cemaat ihvanları arasında.halide edip kuğunun son şarkısını çok iyi anlamıştır.onun için ahlaksız ilan edilmiş bu kurucu irade.erbakan taklitçilikle suçlarken toplumu bir aydın ihaneti vardı belleğinde.necip fazılla tanımıştı batıyı aydın sınıf.türkiyenin bütün tersanelerine girilmiş ve sessiz ihtilalin çığlıkları duyuluyor.hayatın anlamını açıklamak zorluğu yaşıyor karşı devrim uluları.modern kültürün sona erdiği bir çağamı girdik yoksa.bilime itiraz getiremeyenlerin estetiği sorgulamasına neden olmuş sanat.bunun bir haksızlık olduğu akıllarına gelmiyor.varsa yoksa dinsiz bir milletin var olamıyacağı öngörüsü.insan doğasındaki inanca yakışmayan manzaralarda görmek insanlığın bakışını.bu ne kadar mümkündür düşünmek gerekiyor.ruhsal tekamülün zirvesinde yaşıyor şeyhler.bir ayini andıran görüntülere şahit olmuş meclisler.ne mümkün itiraz hakkını kullanmak.hayatın o güzel telaşını bozmuyormu rabıta.bunlarla açıklanamaz insan fıtratına yakışan temayüller.veliler derununda hissetmiş metafiziği.bunlar yakarış bile sayılmaz uhrevi hayatı soluklanmak adına.roller çoktan değişmiş güzelin çirkine muhtaç olmasıyla.ibadet kendimize duyduğumuz saygıdan muaf tutuyor hayatları.yankısı kalmış sevincin boşluğa seslenen aynalarda.mustafa armağan katıldığı canlı yayında demokrat patinin yanlış politikaları konusundaki soruları yanıtlıyor.menderes değişime inanmış bir kişilik.ancak uyarılara rağmen ciddiye almamıştır darbe şayialarını.bir devrin böyle kapasnmasını istemiş hainler.yasakçılığı geri getirmenin koşullarına hazırlanıyor türkiye.alev alatlı aydın despotizminden sözettiği zaman seçkinciliği eleştirmek yasaktı.yasamanın leğvedilmesi ve yürütmenin tek elde toplanmasıyla bir yönetme zaafı yaşamış ülke.yönetsel erkin gücünü yitirmesiyle emir komuta zincirini feshetmiştir tayyip.bunun yanlışlığını anlayacak basirette değil yakın çevresi.uyarilar kaale alınmazsa sonuçlarına katlanır hükümet.yönetsel erkin göreve çağırdığı meclis için milli iradeye düşen görevler ihmale gelmeyeceğinim düşünmeli.cumhuriyet hangi şartlarda kurulmuş sorusu muğlaklığını korumuş halk nezdinde.kuruluşla güçlü bir devlet amaçlanmış olsada iç ve dış tehditlerle operasyon çekilmiş halka.12 eylül faşizmi bir kuşağın hayallerini çalmış.şimdi çağdaşlığı sorgulayanlar için endişe duyuyoruz aydınlık yarınlardan.ilkelliği çağdaşlaşmanın ürünü görenlerdeki sapkınlık halidir demokrasiye duyulan özlem.ilmiye mülkiye ve harbiyeyle tarif edilmiş örgütlülük geçmişte.cumhuriyetle birlikte isyan kültürüne geçildi toplumda.nurettin topçu batının ahlakını tarif ederken fert cemiyet bağlamında yaşanan çelişkileri görmüştü çok önceleri.örgütlü toplum gerçeğinden sonra sanatla yaşamayı öğrendi dünya.şimdiki zaman mesnevideki hayat anlayışını eleştirenler görüldü.hatta tenkitle izahın ötesinde kurana aykırı görenler oldu bu tür islamın inşa ettiği hayatı.eşcinsellik bir kimlik görülüyorsa ahlaka zarar verdiği düşünülmedi bu tür sapkınlığın.bu tür kabullenme içinde olanlar için ahlaka saldırı söz konusu olmuştur.kitlesel bir manyaklığın toplumu kuşatması.kutsala uzak düşmenin bedelini ödemiş dünya.ondan bir çöküşün emareleri görülmüş batıda.bilgi ve teknoloji ahlakın yerini aldığındanmıdır dijital çılgınlık.dijital çağda ilişkileri korkularımız belirliyor.güven duyduğumuz kurumları bağnazlık hevesleri yıkmış.ehil kimseleri aklı selim olmaya davet edilince tefekkürü hayattan üstün görenler karşıladı öfkemizi.bizi bu yaşama layık görmeyenlerin hayatlarına bakınca.yetkilendirilmiş hükümdarların istiklaline düşkün olması sakıncalı görülmüş tağutlar tarafından.halka önderlik yapanların iradesine duyulan güvensizlik örgütlemiş fasıkları.şartlar namüsait bir mahiyette tezahür ediyor gençliğe hitabede söylendiği gibi.erdem atayın bunları çözmesi gerekiyor herhalde.uzayda hayatın izini sürmekle başka savaşları düşünüyor dünya.bunlar doğamızdaki yıkıcılığı açıklıyor adnan oktara göre.çünkü bir karadelik gibi bizi yutmaya çalışıyor ihtirasıyla insanlar.iyiliğin değerli bir yalnızlık olduğu realitesiyle yaşamıyor insanlar.90lı yıllarda bir şiirle halledilirdi devrim.şairlerin reklam yazarlığı yaptığı ülkenin yoksulluk çekmesi.o yıllarda islami kesim yeni öğreniyordu kültürü.aşka yakalanma yasakçılığıyla ideolojik adanmışlık yaşama.böyle tarif ediyordu islamcılığı yazarlar.sezai karakoçun mona rozası hekimoğlu ismailin maznun kitabı.beşeri nizamlar fıtrata aykırıdır söylemiyle oy için halkın arasına karıştı muhalif kimlikte olanlar.her tarafta zafer şarkıları vardı.çağları aşan sesiyle hayatı anlamlandırıyordu şairler.derken 28 şubat soğuk duş etkisi yaşattı camiada.batı çalışma grubu bu sürecin bin yıl süreceği iddiasını kanıtlamak istercesine susturmuştu halkı.büyük umut bağlanmıştı ak partiye.seçim zaferinden sonra bir beklenti içinde olanlar için zorlaşmıştı hayat.fethullah gülen şahsında cemaatlere cephe alındı 15 temmuzdan sonra.bunlar din istismarıyla taraftar topluyordu.aslında inancı zaafa uğratarak çoğalıyor bir iş kapısı görüldüğünden örgütlülük.iktisattaki arızalar aşılabilirdi güçlü devlet desteğiyle.liraya duyulan güvenle enflayon bir sorun olmaktan çıkacaktı.ancak bu şekilde aydınlık yarınlara umut duyardık.kılıçtaroğlu erdoğanı yalancılıkla suçluyor.nasıl bir siyaset özlemi içinde chp.ak partinin ülkeyi nasıl soyduğunu ayni sözlerle tekrarlıyor.yoksulların sesi olmakta kararlımı chp.bunların halk düşmanı olduğu biliniyor.iktidara geldiklerinde nasıl bir siyaset izleyecekleri kimlik siyasetlerinden anlaşılıyor.yüzyıllık bir sorun farklılıkları tehdit görmek çağdaşlık için.basın özgürlüğü tartışılıyor halk tvde.bağımsız gazetecilik özgür basın için vazgeçilmezse yayın organlarına güven duymakla ölçülür habercilik.ahmet hakan hürriyette atatürkçülüğü tartışma yasağı getirmiş.rejimin kendisi değilmi mustafa kemal.zaten sosyal demokrasi silinip gitmiş toplumdan.yasaklama statükoya neden olmuyormu.eşit haklara inanmak anayasanın gereği.aynı ülkede yaşama bilinci ortak değerleri gerekli kılar.muhalif olmak terörü savunmakla iltisaklı hale getirilmiş.bunlar nasıl bir faaliyet için hükümete karşı örgütlüyor toplumu.rejimin tanıdığı olanakları kullanıyor bu örgütler.onun için yurttaşlık hakkını sorguluyor iktidar.
4
kayyum rektöre hayır dövizleri taşıyor öğrenciler.mlkp örgütü gibi öğrenci toplulukları protesto etmiş bu atamayı.elit olmanın avantajını yaşıyor bunların yaşam şekline bakınca.aldıkları eğitimde bir ayrıcalık yok aslında.kültürel yönelim ne demek.üniversite okumak dışında ne gibi faaliyet var toplumsal fayda adına.herkes için özgürlük varsa dışlanmak nedeni sayılmalımı inançş ve düşünce farklılığı.evrensel bilgi insanda değişime neden oluyormuş.önyargıların hedefi olmuş yüksek öğretim kurumları.bunun son örneği boğaziçinde görülmüş.avrupa üniversitelerişnde sol hareketler engellenmek istenmiş.bu tür hareketler devrimsel çabanın odağı görüldüğünden smürgeciliğe düşman görülmüş.iktidara karşı çıkmanın masumiyet olarak lanse edildi bir isyan kültürü için yaşayan gençliği hedef alan kültür düşmanlığını reddetme biçimleri.hilal kaplan için bir mana ifade etmiyor milli kültüre getirilmiş eleştiri.türkiyede yeterli eğitim vermenin adresi görülmüş seçkin üniversite kimliği.devletin eğitim karşılığında bir fayda beklemesi için öğrencilere olanak tanıması vatan severlikle ölçülür ancak.bunu savunuyor hilal kaplan.cumhuriyet kimseye ayrıcalık tanımaz oysa.haklı olduğu taraflar var tepkilerden ne anlaşıldığına bakınca.halkın vergileriyle okuyan gençlik milletin bağrından çıkmış sanatçıları tarihine bağlılıkla suçlaması.cumhuriyeti kuran kadroları hangi kurum yetiştirmiş.batıcılığın nedemek olduğunu hangi batı şeklinde ifade etmenin kolaylığı.bize özgü şartların varlığından söz edilir yakın tarihimize bakınca.yasaklarla bir zihniyetin toplumu inşa süreci bugünlere taşımış aşılmaz sorunları.kendi sınırlarına çekilen türkiye cezalandırılmış bir ülke.üstelik halkçılığın halka rağmen olmasını yaşamış cumhuriyetin kurulduğu dönemde.herkes milli ekonomi va atatürkten söz etmeye başlamıştı ülkeyi yeniden anlamlandırma çabasında.mukaddesatı inkar edenlerde bir keramet fehmetmek yalnızlaştırdı toplumu.özel hayatın dokunulmazlığı vardı geçmişte.şimdiki zaman ideolojik kimlik kazandırdı islama.tüm ortadoğuda infialllere neden oldu bopun getirdiği güvensizlikle işgal.soğuk savaşın islam karşıtlığına dönüşmesi inançla ideoloji arasındaki korelasyonu sorgulattı.bu sorgulama sağlıksız koşullarda gerçekleştiğinden iç ve dış saldırılarla ölümler yaşandı.mülteci sorunu en çok türkiyeyi etkilemiş ve laik düzende yaşamak gibi bir anlayışla imtihan olunmuş mazlum coğrafya.ölümlerle anlaşılması beklenmiş islam.sosyalist tecrübesi kapalı toplum gerçeğine evrilmiş.15 temmuzla bir dönüşüm yaşamış ortadoğu.işte kültür düşmanlığı uzun süren savaşlarla toplumlara bedel ödetmiş.türkiyeye uygulanan yaptırımla iç politikada değişiklik amaçlanmış.toplum olmanın koşulları zorlaşmış.kutuplaşmadan çatışma beklentisi olanları mahcup etmiştir halk desteği.beynelmillel sahada türk siyaseti faal duruma geçmiş bizden zayıflık umanların beklentisini boşa çıkarmakla.türkiye kendi silahını üretmekle tarihi misyonuna dönüş yaşamış ne kadar savaş tehlikesi yaşamış olsa da.tabiki hayatı üniversiteden ibaret görmekte yanlış.özgürlüğü savunmanın araçlarına bakmak gerekiyor gerilemişse sanat.islamın ilk bilimsel araştırmaya öncülük ettiği gerçeğinden bakmak gerekiyor kutsala.bilimin vardığı sınır pek çok şeyin sorgulanmasına neden oluyor.eğitim ve kültürden verim alma noktasında sanatın aydınlığında yürümek gerekiyor.ekonomiden kültüre umut vadediyor toplum.tartışmaların odağında cumhuriyet irfanı var.demokratiğk talepler beklentileri özgürlüğe çevirmiş.imam hatip nesline büyük görevler düşüyor.aynı şekilde her alanda bir gelişme var atatürkçü gençlikte.yerelle evrenselin tanışmasına tanıklık ediyor türkiye.mustafa kemal güzelliği anlatmada sanatı gerekli görmüştü modern hayat için.eleştirel düşünce islamcıların anlatım gücünüde etkilemiş.itiraz etmenin ardından geliyor talep ve öneriler.tasavvuf kültüründen ne anlaşılır nefsi tatmin etmenin araçlarına uzak düştükten sonra.onun için ilahilerle ruhunuzu dinlemek imkanı var sanatta.kuran kursunda okuyanlar disiplinli eğitimden şikayetçi baskı ve zorlamayla öğrenmek şeklinde tarif edilen katı ahlakla yaşamak zorunda bırakılmışlığın çok incitici şartlarına bakınca.aslında bir çok talebe bu durumun farkında değil.hayat hakkındaki fikirleri izledikleri filmlerden ibaret.ilkokula kadar okuma zorunluluğu var ailede.hafız olmanın bir ikbal vadedemiyeceği açıktır.cemaatlerin ağına düşmek için yaşıyorlar islamı.burda kitaplardaki bilgide yalnızca dünya hayatı vardır.çünkü öğrenmenin faydalanmak olmadığı biliniyor.bu konuları araştıran bir gazeteci korkunç gerçeklerle karşılaşır.hayatları kısıtlanmış kadınların evlerinde hapis kalması kadar olağandır zincire vurulmuşlukları.kendilerine layık görülmeyen hayatla ibadette isteksizlik yaşanıyor.onun için mabetlere yolu düşmüyor talebelerin bir anlamsızlık yaşamak zorlaştırmışsa hayatları.uhreviyattan pay almak hususundaki manevi açlıkları yöneldikleri temayüllerini zorladığından hayattan kazançları hayalkırıklıkları oluyor.ders aldıkları hocalar onları tefsir derslerine yönlendiriyor.bu kitaplar konusunda imdadına yetişiyor asrın tefsiri olan risale-i nur.islam felsefesi şeytan mesleğidir ulemaya göre.geçmiş çağların anladıkları din tecrübesi maddiyunla yaşadıkları çatışmadır.onun içinj dinde reformaq karşı çıkıyordu diğni çevreler.dinde zorlama yok ayeti kitaplarda kalmış.islama davette düşmanca davranışlar sözkonusu..eğitimde ruh güzelliği amaçlanmış olsada ilahiyat nefret kazandırıyor talebelere.kültür denince dinden emir ve yasaklar anlaşılıyor.oysa dinin bir öğüt olduğu gerçeğine yaklaşmak gerekiyor.yitik malımız olan hikmeti hayatımızda nasıl etkin kılarız sorusunu aydınlatmalı felsefe.aşk ve nefrete yakalanmak insanlığın gereği.bu gibi meseleler toplumun ortaklığında vuzuha kavuşur.anlamak için yakalanmak gerekiyor sorulara.insanlık onuru bunu gerekli kılar.yoksa ötekileştirmenin kazandıracağı bağnazlığı aşamaz yaşantılar.uğur mumcu sakıncalı piyade kitabında anlatmıştır yerleşik düzeni.bahriye uçok ve turan dursun gerçek islamın anlaşılmasına katkı sunuyordu.temiz toplum idealine ülkeyi taşımak aydınların görevi olduğundan katletildi cumhuriyete inanmış aydınlar.hilal kaplan aydınlara tahammül göstermediğinden topluma öfke kusuyor.ak parti kuruluş amacından uzaklaştıkça bir çıkarcı çevreye dönüşüyor.burdan çıkarılacak bir felsefe yok.melih bulunun siyasi kimliği rektör olarak atanmasında etkili olmuş.nasıl bu aşamaya gelindi sorular üzerinde yoğunlaşmış tepkiler.öğrenciler boğaziçi kültürünü yaşatmakla halkın sevgisini kazanır muhakkak.ahmet hakan bunları soruşturan bir gazeteci.hiyeraşik düzen itiraz edeceği durumda değil.bunlar tartışılsın ama bir ülke meselesine dönüşmesin bürokratik kaygı.bir zamanlar yökün atadığı rektörlerle üniversiteler yönetiliyordu.üniversite siyasi yasaklarla öğrenci kazanıyordu.seçilmiş olması neyi savunduğuyla ilgili.ancak rektörün örgüt eğitimi aldığı gerçeği.sonuçta devletin yetkilendirdiği bir görevli.boğaziçi üniformaların gölgesinde yaşamak istemiyorsa yasaklamaları anlamsız gördüğü sürece politik görüş kazanır öğrenciler.orhan velinin dediği gibi neler yapmadık bu ülke için.dergah dergisinde ali ayçilin yazdığı şiirlerdeki nefrete benziyor suçlamalar.ebussuut efendi bu defa nasıl bir düşüncede sorusu osmanlıyı diriltmez elbette.ancak toplumcu görüşler kayıtsız kalamaz kültüre.goşgörüyü açıklamak isterken.insan aldığı eğitimle birlikte düşünme fonksiyonları gelişir ve tavırları belirgin hale gelir toplumda.bunu itiraf ediyor öğrencileri ideolojiden korumakla..kurucu liderlik vasfı önem kazanıyor bu durumda.yanlışlıklar komedyası tarihsel izlekte ihtilalleri iktidar olmanın gereği olarak kabul eder.karşı devrim söylemine uzak değil ak parti.politik varlığına tehdit gördüğü oluşumları bertaraf ederken yetkilerini kullanıyor farklı biçimde.tarihselciliğin sefaletinde tarihi harap görmenin koşulları eleştirilir.materyalist tarihte düşünce sosyal evrimle kendini tamamlar.bunları açıklamak sıkıntılı bir çok insan için.belkide yalnış yerde aradığımızdan zayıflıkları.çünkü örgütlülük zayıf düşmüş kominizmin çöküşüyle.öğrenci hareketleri bir ritüelin ötesine geçmiyor bu yanlış yapı içinde.hilal kaplanın leman dergisi için söyledikleri bir davanın haklı tarafı olamaz asla.ancak mazur görülemez lemanın halkın değerleriyle alay etmesi.hakikatı çarpıtmak insafsızlığın tuzağına yakalanmaktır her şeyden önce.toplumsal yaşamı sosyalleşmeyle açıklıyor cündioğlu.bunu gerekli kılan toplum hayatıdır.örgütlülüğü ndeğişim sancılar içinde değerlendirir ideologlar.bir nevi öğretiye indirgenmiş felsefe.peki insan neyin savaşını verir sorusu yanıtlanmalı öncelikle.fransız ihtilalinde toplumsal eşitlik amaçlanmıştı.bunun bir adım sonrası ekonomik eşitliktir.buda sınıfsız toplum hayatıdır marxa göre.eşitliğin olduğu yerde felsefe olmaz sorusu düşünmenin gerçeğiyle ilgili varılması beklenen hedef için.eşitsizlik boş zaman üretir boş zamansa sanat ve felsefe.insanın varlığından acı duyması varoluşsal bir bilinçle hakikatten uzaklaşmaya vardırır arayışı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.