- 244 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hakkettiğimizi yaşarız...ektiğimizi biçeriz...
Hakkettiğimizi yaşarız...ektiğimizi biçeriz...
Allah adl sıfatlıdır...esma eylemimize halimize fikrimize duygumuza yön veir...Ebucehil gibi kız çocuklarının diri diri gömülmesine sesiz kalırsan ilk savaşta ilk Bedirde ölümü yaşarsın...
Hakkettiğimizi yaşarız...ektiğimizi biçeriz...
Everensel kuraldır bu ...tarihsel ve bölgesel değil...her tarihde her bölgede yaşandı
Allah bilinmek için yarattı ...insana akıl verdi...aklı kovarsan hakkettiğini yaşarsın...ve de vahyi inkar edersen hakkettiğini yaşarsın...
Çocuk sahibi olmak isteyen sebbelerine sığınmalı...Allaha dua etmeli...ilim isteyen de makam malisteyen de...Peygambere tabi ol cennet nasip olsun...cennet gibi güzel ol ki cennet nasib olsun...huri aşkından kaç...huriye kavuş...köşk arzusundan da vaz geç...cennette nelere kavuşmak istiyorsan dünyada rıza için harca onları...hz Erkam gibi evini okul yap...
Hz yunus hakkettiğini yaşadı...hz adem de...hakkettiğini yaşayacaksın peygamber de olsan...Hz Adem gibi tevbe et...ama tevbe cinsindendir...cennette her şey hz Ademe koştu ama dünyada ihlası derecesinde lütuflar koşar ...Hakkettiğini yaşarsın...
“Misgale zerretin hayran yerah ve misgale zerretin şerran yerah” ölçüsü...adl sıfatının etkisindendir...tevbe et...tevbe günahın aynısından kurtulmak gayretidir...dille tevbe etmen yetmez...çalmışsan helallaş...
Evet...cesur ve akıllı insanları öne çıkarmalıyız...şeyhlik postekisinden kaldır korkakları...devlet makamlarından al korkakları...
Evet...“urvetül vuska” olmak, yaşayan Kur’an olmak...Biz üzerimize düşeni hakkı ile yapmadığımız için yok oldu...Kendini devlet sayanların bir çoğu devletliklerini hissetirmekten bile aciz...
Evet...ahiretimizi unuttuyorsa, dünyanın heva ve hevesleri çirkinleşmiştir ve kazanç bekleme...Vefasızlaşanlar anne-babasına bakmayanlar...Kazanç beklemesinler...Allah vefalılık görmek ister aynamızda...cennetle bağımızdır esma...esmayla bağı olmayanı şehadet ahirette kurtarmaz...dünyada hekes sana müslüman dese de esmayla bağın yoksa o şahadet ahirette geçersiz para gibidir...dille yaptılan dualar da...o şahadetli cehenneme girdiğinde çıkmayı düşünmesin...
Evet... aleme nizam vermeye kalkıyoruz, ama bin seyyie var kendimizde...o nizamı gerçekleştirmek belki torunlarımıza nasib olur...hakketiğimizi yaşarız...
Evet...Korku ile umut arasında bir denge oluşturmamız gerek. Merhametimiz öfkemizden büyük olmalı...
Evet...insan suretinde gelen iki melekten Hz. Lut kavminin başına gelecekleri duyunca bunu ertelemesini istiyor ve sonra Allah tarafından uyarılıyor...
Evet...Sahte Mesih ve Mehdiler, kerameti kendinden menkul Şeyhlere, hocaefendilere kalmış meydan.
Evet...evlilikde doğru eşi seçemiyoruz...doğru şeyhide seçemiyoruz...doğru arkadaşı da hakkettiğimizle karşılaşıyoruz...kadermiş diye diye katlanıyoruz...
Evet...Hakkettiğimizi yaşarız...ektiğimizi biçeriz...adl sıfatldır Allah...ahirette de hakkettiğimizi yaşayacağız...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.