- 408 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yenilmek
Pazar’dan Pazar’a
Açgözlülük, derin mutsuzluğun en şaşmaz işaretlerinden biridir. F. Kafka. Bu gün Pazar’a edebiyatın ağır kafalarından birisi olan F. Kafka’yla başladım.
Değmeyin nazara
Yaşamın son bulduğu
Stoplazmayla!
Hayatın, her öğretisi onun bize haklı olduğunu kanıtlayamaz!
Yeniliriz düşüncelerimize … içimizde sakladığımız hislerin derinliğinde! Yeniliriz, geçen her ana! Andan zamana! Yeniliriz, yenilenerek sabahların kahve buğularında ve tramvaylarda işe giderken, gelirken! Yeniliriz! Yanlız bindiğimiz ve keyifle kurulduğumuz direksiyon başlarında! Yeniliriz, havamız boşalınca, yanlız kalınca! Yeniliriz; fırtınaya, fırtınanın korkusuna! Yeniliriz kavga ettiğimiz mal, mülk ve hırs uğruna! Yeniliriz, zamanın çarkının dişlileri arasında! Mühürler vurulduğunda ağızımıza!
Yeniliriz; tıka basa, doya doya oburca yediğimiz her anda! Yeniliriz, günün ortasında, ikindi vakti sokaklarda, akşam hava kararınca, her karartının bir hortlak canavar olduğunu sanrısını anlayınca!
Yeniliriz; etrafımızda ki anlayışsız insanların çokluğuna, etrafımızdaki anlayışlı insanların varlığına rağmen onları bizim göremeyişimize ya da, görmek istemeyişimize. Yeniliriz, işimize geldiği gibi yorumlamaya, eleştiririz ötekini, ama kendimize gelince yemez kibirimiz ve bilmem neremiz, kendi eksikliğimizin yere serilmesine. Utanırız, sıkılırız arsızca ve kendimizi adam yerine koyarak hoyratça. Konuşuruz, bağıra bağıra! Bağırdıkca battığımızın, yenilmişliğin acı tadına varınca. Dolanırız deli divane, bir şeyler bulacağımız umuduyla!
Yeniliriz, çocukca tavırlarımızın, kaprislerimizin, eğolarımızın harmanlanışına, yeniliriz her gün yeniden, ben şuyum, ben buyum deyişimize, yeniliriz övgüyle bahsettiğimiz övgüsüzlüğümüze övünerek. Yeniliriz, mesleki zertifikalarımızın çoğaltıp bürolarımıza, işeyerlerimize asarak kağıtların yaldızlı ve renkli damgalarına. Yeniliriz, insanlığı unutarak diplomalarımızı arka arkaya dosyalara sıralayınca, … Yeniliriz, iğneyi kendimize, çuvaldızı başkasına batırışımıza!
Yeniliriz, sevgimize, sevgisizliğimize, sistemin pisliğine, yeniliriz dolaplarımızda hiç giymemek üzere alıp askılarda beklettiğimiz elbiselere, moda plakatlarının müptezelliğine. Yeniliriz hep başkasını suçlayarak, kendimizin ne kadar iyi olduğu stiliyle kendimizi kandırışımıza. Yeniliriz, övünerek satın aldığımız arabımıza, evimize, musluğuğumza, mutfak takımına, hiç kullanmadığımız kap kacak yığınına! Yeniliriz, hiç kullanmamak üzere sakladığımız paralarımıza, servetimize, biz öldükten sonra çocuklarımız, mirasçılarımız kavgayla bütünleri parçalayışlarına! Yeniliriz, bazen de gerçek yoksulluğa, çaresizliğe, umutsuzluğa, karşılıksız bir sevgiye, aşka ve şartaların imkansızlığıyla yok olan yıllara … Yeniliriz, içimize dokunan nağmenin mısralarına, mısraların tane tane tiz bir sesin soluklanışıyla kulağa değmesine! Yeniliriz, geçip giden bir güzelin edasına, bakışlarına, gülümseyişine, yüz vermeyişine, yüz verişine, yüreğinin sesine! Yeniliriz, kendi hasis ve nekes kıskançlıklarımıza, cimri tavırlarımıza, yeniliriz, biriktirdikce azalışımıza, …
Yeniliriz, bizi iplemeyen hayatın harelenmiş dumanlı dağlarına. Dağların serin sularına, yeniliriz, özlemini çektiğimiz ve kavuşamayacağımız annemizin, babamızın, sevgilinin, dostun, arkadaşın yeryüzü denen atmosferi geride bırakarak „YILDIZLARA GÖÇÜŞÜNE“, yeniliriz birden bire düşüşümüze, gözlerimizin bakarken körlüğüne, … Yeniliriz, yoluna ölesimizin geleceği bir insanın hayatımızdan çıkışına! Yeniliriz, koşa koşa, düşe kalka, tökezleye tökezleye, hayatı dikizleye dikizleye, öküz gibi yiye yiye, yeniliriz, sevgisizliğimizin berbat bir şekilde ruhumuzu sarışına, hissiz bir dokunuşa, hisli bir bakışa, koltuğu süsleyen nakışlı bir yastığa, …
Yeniliriz, geçen günlerin beyhudeliğine, hiç sevmeden ve sevilmeden gidenlerin üzerinde ki suçlarımızın kesinliğine. Yeniliriz, kendimizi savunmak için uydurduğumuz binbir türlü yalanına, bahanelerimize, yalanımıza, ruhumuza bu sahtekarlığı kapitalizm piçinin aşılayışına. Yeniliriz, belki bilerek, belki de bilmeyerek sempatik ve sempatik olmayan tavırlarımıza, yeniliriz, inciye, boncuğa, altına, altın sırmalı libasa, yeniliriz özel mülkiyetin kendimizi kendimize yabancılaştırarak bizi metalaştırışına, tıklarız içi boş kafamızı, içini doldurmadığımız halde, boyunumuzun üzerinde taşıyışımıza! Yeniliriz, yeryüzünün ekolojik dengesini bozdukça, endüstri kirliliğinin ekolojik dengemizi bozuşuna, yiyeceklerin fabrikasyonlaşarak sağlığımızın ciddi bir şekilde yok oluşuna! Yeniliriz, çekmecelerimizi doldurduğumuz kimyasal zehir olan ilaçlara, vitamin tabletlerine, panoların renkli reklamlarına, yeniliriz özendiğimiz, bilmem hangi kıçını gösteren sanatçının orasını burasını göstererek moda firmalarının moda kirliliği altında, yeniliriz, sabahtan akşama kadar. Farkına varmadan ve okuyarak beyinimizi ve ruhi huzurumuzu bulamayışımıza!
Yeniliriz, ama öyle, ama böyle! Sizlerin yenilmemesi dileğiyle … Huzurlu ve güneşli olsun pastırma yazlı sonbahar günleriniz ve aldırmayın siz, benim gibi kendini bilmeyen bir kimsenin Pazar gününüzün içini karartmasına!
Saygılar!
H. Hüseyin Arslan - 24.10.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.