- 332 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
yüreğim elinde
1
veryansın kanalı şiddeti meşrulaştırıyor.adnan oktar silahlı suç örgütü olduğundanmı kapatıldı.bu örgütler üzerinden haksız tutuklamalar var.kuruluş amacı materyalizme karşı savaşmak olan örgütler istismara uğramıştır hep.adnan oktar yurt dışına çıkmış olsaydı fetöcülükle benzer ilişkiler yaşayacaktı emperyal güçlerle.kitapları herkese ulaşmış bir hareketin taciz gibi suçlamalarla cezalandırılması.bu kimseler tasavvufu bir tatmin aracına dönüştürmüş.yaşanan yalnışlıklar bu hizmetlerin dış destekle ayakta durması.bir özgürlük arayışına çıkmış insan için kendi hareketine yabancılaşması.bir sorun değilmi mandacılığın açıkça savunulması.türkiyenin kaderi daima ihanetle sınanmaktan geçmiş.eser çömlekçioğlu cumhuriyet savcılarına güveniyor.adnan oktar kimlerle görüştüğünü gizleme gereği duymadı.ancak beklenen etkiyi göstermedi barış havarisi olması.toplumsal fayda adına operasyon çekildi bu terör örgütüne.ilk kurulduğu dönemde islama aykırı gördüğü pagan kültürü eleştiren oktar için bir dayanak kalmamıştır islamda.sanırım islamla savaşın yeni bir evresi yaşanacaktır.en azından toplumsal suç kapsamına alınmalı kanun dışılık.madde bağımlıları mafyavari ilişkilerle kullanıldı.fuhuş ve cinayetler sıradan bir haber olma seviyesinde kaldı.satanizm için ruhsal doyumu sapıklıkla varanların hayat hikayeleri gündemi meşgul etti bir zaman.insanları kullanmak bu örgütler için insanları yönetmekte karanlık mahfillerin bahanesi oldu zarar verme aracı.tüm dünyada yaşanan halk isyanları dikkatleri çıkarları için çalışan örgütlere çevrilmişken en azından basitliktir bir suçlu yakalamak havasına girmek.gazetecilik etik olmayı gerektirir.haberin bir değer taşıması elde edilen toplumsal faydaya bağlıdır.adnan oktar örgütü lüx hayatı amaçlamışsa burda çevresindeki insanların da suçu vardır.yaşam şeklindeki değişiklik hayat anlayışına bağlanır insanların.özel hayat sergileniyorsa halkın önünde burda bir sorumluluğa gerek duyulmalı öncelikle.adnan oktar şirketlerin gelen paqralarla bu kitapları yazdırıyordu.kitaplar ücretsiz dağıtıldığından herkesin eline geçiyordu.şu anda örgütün faaliyet gösterdiği ülke amerikadır.soruşturmadaki gizlilik haber kaynaklarına ulaşmayı zorlaştırıyor.kitapları halen satışta olduğundan örgütsel döküman olduğu fikri inandırıcı değil.
2
Cumhuriyet fikri islama ne kadar yabancı.bu gibi iddialar tartışılmış siyaset tarihinde.çağdaşlığı aydınlanmanın ürünü görenler monarşinin bir yönetim şekli olduğunu kabul eder.islam tarihi osmanlıya hangi gözle bakıyor.modern düşünceyi arayan aydınlarda bu arayışın etkisi görülür.tanzimatla birlikte sosyal hareketler hürriyet fikri etrafında toplanır.geleneksel islamın terkedilmesiyle sonuçlanır tartışmalar.batının bilimden anladığı kuranın yorumlanmasını mümkün kılmıştır.1.cihan harbi öncesi yaşanan kutuplaşma anti emperyalizmin ilk numunesi sayılr.cumhuriyet bu aydın sınıfla yeni devletine kavuşur.ancak muasır medeniyet seviyesi ideolojik bütünlük kazanmıştır kemalizmden sonra.ne anlama geldiği konusu şaibelidir aydın sınıf için.türk usulü çağdaşlık kendi düşüncesiyle varolmuş.milli eğitim kültürün anlaşılmasında sanatın eksikliğini hissetmiş ülke genelinde.bu eksiklik sinemayı öne çıkarmıştır her alanda tartışmaların yaşandığı dönemde.felsefe için düşünmek anlamını geleneğin ürettiği statükoyu reddetmekle kurar.türkiye henüz bu çoğulcu yapının uzağında.neye öncelik tanınmalı sorusu için yürütüşmüş tartışmalar.cumhuriyet tarihinde ihtilaller için dış kaynaklı olduğu iddia edilsede İslamcılık için vesayet sorun teşkil etmiş.
3
1.avantür filmlerin vaz geçilmez yüzleri.yan röllerde dayak yiyen figüranlar olarak bilinir.karateciler istanbulda ve diğer dövüş filmleri için vazgeçilmez oyuncylar.kungfunun bir türk kültürü olmasını savunan iddialar var.pek bşarılı değildir dövüş sahneleri.belkide saçma olması bir cazibe katmıştır bu filmlere.2.teröre savaş açmış ninja türkün şehirde militan avına çıknası.bu örgütlerin arkasında olanlar teşkilata kadar sızmıştır.bunlar ortaya çıkarmak komser suata bağlı.takımını seçkin hale getirmek için araştırmak gereği duyar güçlü karatecileri.ancak kendini güvende hisstmek için gösterdiği çabalar boşa çıkıyordu.3.esrarengiz cinayetler yapay zekanın gerekli kıldığı üstünlük savaşını işaret ediyordu.dünya egemenleri bilgi teknolojilerine erişim yasağı getiriyordu.ama beklenmeyen değişimler yaşanıyordu türkiyede.4.ninja süleyman sevginin ölümden üstün olduğunu nasıl kanıtlayacak.sınavlardan geçme cesareti varmıydı bu yoksul şehrin kalabalığında.burcunun güzelliği için savaşmaya değerdi dünya.5.batı işgale hazırlanıyordu bir iç savaş çıkarma komplosuyla.albay rüstem seçilmişler kadrosunda gerilla savaşına karşı savaşmak için görev alıyordu yetkili merciden.şimdi oyun içinde oyun vardı.bu davada yalnız olmadığını kanıtlamak için halka duyduğu inançtan güç alıyordu.6.hikmet için şarkıların ne önemi vardı.en fazla bir ihanet eder dünyevi dostluklar.hayatında uğramadığı kent yoktu dünya üzerinde.şimdi hülyalı bir güzelin endamına aşıktı senaristler.işte bir kıvılcımla aydınlanmıştı gece.insanların partizanca tutumu iyi bir alışkanlık sayılmazdı.ancak ülke için yaşamak birazda internationala bağlılıkla ölçülürdü.tanımayan fazlaydı bu şehri.bir çok insanın yolu otellere uğrardı.ancak hikmet için ahlaksal bir bakış getirmek yanılgısıydı tarihte kalmanın onuru.7.devletin militan avına çıkması kaygılandırmıştı sol partileri.iddialara bakılırsa halk fişleniyordu terörle mücadele kapsamında.ancak görüş bildirmek yasaklanmıştı siyasette.nazizm övgüsü bir bahane olmuştu antisemitizm için.devlet ciddiyeti sözde halkçılığı gündeme taşırdı.milletin güven duyacağı siyaset bir yurttaşlık ödeviydi halk için.kimin menfaati için yaşıyordu elit olmakla övünen muktedirler.bunu değiştirmek için kemalin ülkeyi satanları teşhir etmek cesareti yoktu.iktidara talip olmak kime mesaj göndermekle ilgiliydi muhalif olmanın anlaşılmasında.sosyalizmin bu tür vaatlere ihtiyacı yoktu nedim için.ancak siyasi hak ntanımını gerekli görmüştü kimlik.8.erken kalkmış olmanın avantajını yaşıyordu gençlik.çalışmak zorunda kalanların tek eğlencesiydi film izlemek.şimdilerde sanatçı olmak sanat dünyası için bir kazanç değildi.senaryolar kültür ağırlıklı olduğundan işçi sınıfı için kominizme dönüş demekti.yapılacak şeyler arasında hayal gücünü çalıştırmakta vardı.hayatın anlamını hedef almışsa emperyalizm için yaşamak.9.insanları anlamanın yolu dövüşmektenmi geçiyordu.çünkü kendini eğitmek kungfunun kazandırdı bir hususiyetti.bunu anlamak yıllarını almıştı.işte erdemli olmanın üstünlük kazandıracağı gerçeğini anlamıştı türkiye düşmanları.akiranın istanbula gelişi bu nedene bağlıydı.kendi kültürünü yaşama imkanı bulmuş yabancı dövüşçüler.salondaki dövüşe hazırlanmak için sezgine destek oluyordu selma.sezgin için vatan savunması demekti müsabaka.asıl savaşın salon dışında yaşanması korkutuyordu dövüşçüleri.kimin barışı amaçladığı verilen savaştan sonra anlaşılacaktı.çünkü iyiliğin gücüne inanmıştı sezgin.10.rabia için hayat kıskanmaktan ibaretti başlangıçta.13ne geldiğinde dans etmeyi öğrenmiş ve bir çeşit dans olduğuna inanmıştı tekvandonun.yakupla tanışması hayaqtını değiştirmişti neden sonra.ülkenin durumu hakkında yakuptan öğrendikleri tüyler ürperticiydi.ne yapılabilir özgürlük için.bu soruyla yaşıyordu rabia yanlış anlaşılmış fikirleriyle.kendini konferansta görmek isteyen arkadaşları çılgın partilerden çıkmıyordu.bu konuda yazılanlar doğruydu demekki.sınıf farkı demek hayattaki çelişkileri farketmek demekti.yoksulluğu anlamak hangi erdemle mümkündü sorusu için yaşamıyordu gençlik.bu hayattan iğrenenler için altenatifi yoktu kültürün.rabia için tek seçenek intihar olmuştu ölümün tuttuğu aynada farketmek için hakikatı.belikide hayattan vazgeçmenin biçimiydi yenilgiyi kabullenmek.11.öfkene yenik düşersen savaşı kaybedersin.bu öğütle büyütülür çocuklar.kungfu bir kontrol sanatıydı duyguların gerekli olduğunu insana öğreten.mustafanın hayalkırıklığı bu öğretiyi suçlamaya itmişti.tarikatler bu alanda varlık gösteren kurslara destek vermekle bir varlık gösteriyordu gençliğe karşı.ancak bu öğreti tekamülü insan hırsına borçlu görmüş.kazanmak gereksiz hale gelince duygularda sönümleşiyor.mustafa bu açmaza düşmüşken inandığı dostlukları sorgulamaya itmişti onu zaman.bu konu düşünmekle çözülemez demişti ona hocası.bir gençlik hevesi gözüyle bakar insanlar bu disiplinlere.ancak yakın çevresi ondan uzaklaşınca her şeyi sorgular olmuştu mustafa.12.heykelcilik batıdada rağbet görüyor.bu fikre inandırmıştı kendini.kemalizm rejimin teminatıydı her türlü iç ve dış tehditleri bertaraf etmekte kullanılan.cumhuriyet fikri baas partisine yakın olduğu savını güçlendiriyordu rejim.şairler ve yazarlar kent kültürünü sanatta görüyordu oysa.resmi ideoloji sanatı bir seçkinler kültürü olarak görmüşte türkiyede.halk kültürü modernin tarif ettiği saflıkta değildi aydın için.onun için yerlilik eleştiri konusu olmuştu.çünkü yoz bir kültürü barındırıyordu hakikate bakıştaki çarpıklık.13.enis bu düşüncelerle türkiyeye dömüş yapmıştı.onu anlayacak insan değişimi görmeliydi toplumda.devrimde bir çözülme varsa estetik olanı tercih etmeliydi seçkinler.modernizmin sonunu getiren sanattaki durağanlıktı.geçmişte ideolojik duyarlılığa bağlıydı sanat.şimdi yalnızca bir varoluş gayesine indirgenmişti felsefe.çünkü öğrenmenin faydasıyla belirleniyordu yarınlar.burda yadırganacak bir durum yoktu haklılık kazanmıyorsa itiraz.halkı kazanmakla davayı yitirmenin aynasında resmedilmişti cinnet.14.istanbuldan parisi dinlemek ne zordu nedim için.sanılırki batılı bir insanda sanatın dokunuşu vardır mutlaka.internetten bu görüntüler için zaman ayırmaktan ibaretti yaşadığını sandığı toplum için.bir adanmışlık duygusu biçimlendirir ideolojileri.her türlü yasağın hedef aldığı devrim için yabancıydı topluma intiharları.hissettikleri bir yalnızlık bile etmiyordu yoksulluğu soluklanmak hayatta.bunları çözmek özel hayatın gizliğini teşhir etmek değilmiydi pelin için.15.ülke genelinde bir yoksulluk vardı ne kadar görmezden gelinse de.ancak parası olanlar itibar görüyordu toplumda.16.nedimi zengin bir ailenin fakir ferdiydi durumuna bakılınca.hastalık onu toplumdan koparmıştı.aile büyükleri onu suçlu bulmuştu kanaat getirdikleri gereklilik için.ancak tehlikeli bir insan değildi aslında.yalnızca kendine ait bir hayatı olsun isterdi.bunu yanlış bulanlar için hasta ruhlu olmak gerekiyordu toplumda.17.pkk yasadışı bir terör örgütümüydü acaba.arkasında büyük güçlerin olduğu biliniyor.bunlar ayrılıkçı gerilla olarak nitelenir marksist jargonda.halkların kardeşliği masalına kimler inanırdı.18..ne yapılmalı o zaman diye düşündü nedim.faşizmin militanı olmak bir kurtuluşmuydu idealler için.kesinlikle bir bilinçlenmeye bağlıydı silahlı mücadele.devrim inancı bunu gerekli kılmıştı.bir üçüncü dünya aydını olmak akıllıca sayılmazdı yürüttüğü dava için.19.işte bir mücadele geçmişi vardı doğunun.kimlerin gözyaşı harcı vardı bu kavganın harcında.işte böyle bir yakınma için uygun değildi yalnızlığı.nagehan için yokluk ve ölüm demekti msilahlı mücadele.tecrübeler bunub göstermişti ne kadar insancıl olsada ideolojiler.20.ülkede demokrasi vardı iktidar yanlısı medyaya göre.ancak bir sansür olduğu gerçekti muhalefet için.metin için milliyetçilik partizanlık yapmaktan ibaretti.neden uzantısı sayılmış pkknin halkın demokrasi partisi.türkiye terörü bitirmekte kararlıydı metine göre.politik görüşleri romantık olmasada tüm dünya halklarının umuduydu türk direnişi.
4
silah insanı korumazki.türkiyede can güvenliği söz konusu olurdu terör olaylarına.şimdi amerikada silahlı mücadeleye kışkırtılıyor toplum.horasan erneleri anadoluyu islamlaştırırken geleceği kızıl elmada görüyordu.bir cihan devleti kurmakla bugüne kahramanlığı miras bırakmış ecdat.tabiki düşmanlıklar cumhuriyetten sonra içimizdeki hainleri kullandı halka karşı.millet bir çaresizlik yaşıyordu mustafa kemalin deyimiyle.atatürk çoğulculuğu savunurken rejimi güçlendirmek için ekonomik kalkınmada görmüştü barışı.ağır akasak ilerleyen demokrasi mücadelesi ihtilallerle kesintiye uğradı.madımak olayı küllenmiş hatiraları bir kor gibi yüreklere düşürdü.şeriat çağrıları karşısında direnen aydın sınıfı için faili meçhüllerle geçen yıllar.türk solu islamcılığın yükselişiyle birlikte güçsüzleşti.üniversiteler denetimle cemaatlerin oyun alanına dönüştürüldü.ekonomik sıkıntı yaşayanların sığınağı olmuştu yurtlar.burs ve barınma ihtiyacı artık cemaatlerin işiydi.bu öğrenciler nasıl bir ruhsal tekamül yaşıyordu aldıkları eğitimle.nihat genç geçmişte bunları kültür düşmanlığıyla açıklıyordu.neden kültür düşmanlığı.trolluğun bir çıkış olmadığını anlamak için.bir islamcının düzene karşı çıkması devrimciliğiyle ilgili değildi kuşkusuz.peki neydi bu mücadelenin ruhu.insanın aradığı hakikatte engeller çıkarıyorsa devlet.insanlar arasındaki bölünme kümeleşmeyle neticeleniyordu.bir fikrin müdafaası tarafgirlikle yürütülür.kominizmde devrimciliğe inanç vardı.marxın dine bakışı biliniyor.farklılaşma tarihe bakışla kendini hissettiriyordu.nurculuk imanı kurtarmanın araqcı görmüştü felsefeyi.sızıntı dergisi bir ummanın dinginliğiyle kalbe inen sekinetlerde arıyordu duru türkçesini duanın.insanları ikna etmekte makam ve mevkide görmüşlerdi istikbali şakirtler için.çekici geliyordu gençlere ışıltılı hayat.sait nursi hizmette görüyordu kurtuluşu.vasıflı insan yetiştirmek nurcularda bir amaç olmuştu.fikri mücadele risalelerle ifa edildiğinde harika sonuçlar ortaya çıkıyordu.eski hal muhal ya yeni hal ya izmihlalle yola çıkan bu kadronun ilk karşılaştığı yasaklama için imanı sağlam tutmaktı.bekir berkin nurculuk davası kitabında bu hakikatler açıklanıyordu.az bir talebeyle çıkılan yolda maşakketler yıldırmadı gönüllerini.belkide bir infial uyandırması ihtilaller için gerekçe teşkil etmişti.milli görüş siyasette görmüştü kurtuluşu.yani manevi kalkınmanın motoru olacaktı her alanda yaşanacak gelişmeler.hayatı anlamlamdırmak insanın doğasında var.ayrıca yalnızca akla dayandırılan bilgi için eksik kalmıştır inanç.bilgi ve kutsalın belirlediği arayışta görmeli teslimiyeti.bunları yeterli görmüş büyük üstatlar.gülerin efendisi için güzeli gönülde görmenin bilgisidir takva.ayrılıkta rahmet vardır saygı gösterildiği sürece niyetlere.cehennemin yolları iyi niyet taşlarıyla döşelidir sözü bir eksikliği dile getirir.kültür bu noktada önem kazanıyor.halkçılığı açıklamanın başka yolu yoktur.kominizm sonrası solun ikna gücünden yoksun oluşunu yıldırmanın yaşattığı zaaflarda görmenin adıdır hakiki dava.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.