- 360 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
modernin tarifinde islam
1
hilal kaplan neden imaj değiştirdi.hiç bir amelin zayi olmayacağını açıklıyor kuran.siz birbirinizdensiniz diyor haksızlığa uğrasanızda bir kurtuluş umudu her zaman olur.bunlara inanmanın hükmü insanın alınyazısı olması savaşta ve barışta hicret için yaşamak.günahlar örtülmüş olsada islam felsefesenin aradığı yanıttır hür iradenin zaafa uğraması.bunları açıklarken adalette görür ruhu tatmin eden birlikteliği kuran.islamı anlamanın bedeli sayılmamalı hayaatan yana bir çeşit inançsızlığa teslim olmak.bunun korkusu kılık kıyafetle başlıyor ve saygınlığını koruyamıyor sahtelikler.huzur sokağı vakarlı bir hayatın odağında görmüştü tebliğ yanılgısını.gerekli olan isyan düşüncesi zaafa uğruyorsa dernek ve vakıflarda.günümüz kültürüne yabancıdır ilim tahsil edenler.çünkü mütevazi olmanın hayaliyle bir ölüm yaşar dirayet.talebeler teferruatla hayata anlam kazandırma durumuna bakınca bir geleneği sürdürmenin uzağına düşer düşünceler.bu bilinçle açlık çektiği meta duygusunu arar çevresinde.bu konuya açıklık getirecek bir felsefe yoktur henüz.ancak zihin dünyamızı kuşatan kanallara yönlendirir merakları sahici ilişkiler.bir nevi güvensizliği aşma çabasıdır mal mülk sevdasına kapılmak.bu itilmişlik içinde ritüellerin ötesine geçemez inancın aradığı ihlas.hayal kırıklığı kısıtlanmış hayatlar için hazırlanmış sığınaklarda kalma korkusu.sanata getirilen yasaklama nasıl amacına ulaşıyor sorusu yanıtlanmalı öncelikle.seminerler aidiyet duygusunu akla getirir.sanat atçlyeleri yaratıcı zeka içindir bir bakıma.bunu anlamanın felaketiyle sarsılır irade.bu konulara açıklık getirmekle bazı konulara öncelik tanınmalıki bu kısır döngüyü aşmak mümkün olsun.insanların kahvede zaman geçirmesi pek kabul gören bir durum değil.sağlıksız hayat şartları nefret uyandırır doğruluk için yaşayanlarda.bu konuda ümitvar olmak için bir neden yok.ancak şans tanınmalı topluma karışma enaniyetine
2
türkiyede eğitim ne zaman beklenen etkiyi gösterir.türkiyenin hiç ölmeyen babası mustafa kemalin tarih araştırmalarında ayrı bir önem görmesiyle bağıntılı.kuran ayetleri tartışılmış cumhuriyetle birlikte.aşk evliliği yapmışsınız başarı dolu aile hikayenizde.biz iktisat teorilerine ismail cemin türkiyede geri kalmışlığın tarihi kitabıyla başladık.aslında ultra modern hayalini yaşamak isteyenler için bir sorun teşkil etmiş dini inançlar.sanayi devrimini başlatan ingiltere bütün dünyayı sömürgeleştirdi.nazi soykırımı almanların sosyal hayata bakışını netleştirdi.20.yüzyıl ideolojilerin tarihidir bir bakıma.islamın ideolojik kimlik kazanması sömürgeye karşı bir isyandı belkide.bunun faturası ağır olmuştur islam ülkeleri için.yök 80lerde sosyalist gençliği hedefe koymuştu o yılların politik şartlarında.görüşleri nedeniyle mağduriyet yaşayanlarda şahit olmadığımız hikayeler var.bugün öğreniyoruzki enflasyonla mücadele akılcı ekonomiyle mümkün gibi.selam kitabınız her renkten insana hayatta bir şans tanıyor.tam özgürlük çabanız devam ediyormu hala.biz biliyoruzki biraz kültürle alakalı yaşam biçimleri.günümüzde islamcılık edebiyatta olduğu kadar sanattada varolmak istiyor.yalnız değilsiniz filmi o zamanın sorunlarına ışık tutmuştu minyeli abdullah gibi.kelebekler sonsuza uçar filmi çekilmişti o yıllarda.iskilipli atıf hocayı anlatıyordu arka plandaki baskıları konjöktürel bir bakışla kendi dünyamıza çekildiğiz yalnızlıklarla.fikir dünyamızı şekillendirenler aslında cumhuriyete bağlı kalmışlardı.necip fazıl batı düşüncesine açmak istiyordu toplumu.nazım hikmet sosyalizmde görmüştü kurtuluşu.bunları dışlayan rejim hainlikle suçlamıştı aydınları.ak partiyi iktidara kimler getirdi sorusuna yanıt arayanlar nasıl bir iddiada bulundular.15 temmuz aydınlatılabilmiş değil hala.bir işgal girişimi olarak görüldü toplumda.camilerden selalar okunarak halkı direnişe çağırdılar karşı taraftakiler.bu islamın savaşımıydı sorusu önemli tabiki.aydınları hapse gönderenler ülkenin yalnızlığından yakınıyordu.çünkü haber kanalları kapalıydı.nihat genç gibi yazarlarda bulunan cumhuriyet sevgisi.bunlar pek inandırıcı değil.hürriyetine aşık yazarlar hapisteydi.dışarda olanları susturmuştu islamcı iktidar.halk bir takım talepleri seslendiriyor.devlet ricali bunlara kayıtsız kalmamalı.max weberin sosyolojisi ahmet cevdet paşa için ne anlama geliyor.dernekler milliyetçi oluşumlardır ne kadar inkar edilsede türkçülük.akifin bülbül şiiri nasıl başlıyordu.ittihak ve terakkinin üyesiydi sait nursi gibi.işte vasıflı insan bu konuda grekli görülmüştü cumhuriyetin ilk yıllarında.savaşa giren osmanlının neler kaybettiği konusu.savaşlardan yılmış bir halkın kendi toprağı için ölüme koşması.cihat kavramı birazda savaşların konusu.tsknin konumu ülkenin gerçek sahipliği için kiminle düşman olduğuna dair kanaatlerde belirsiz olması stratejik siyasette.cumhuriyeti orduya emanet etmişti mustafa kemal.belki egemenliğe getirilen eksik bir tanımdır iritica.ancak devletin ideolojilere bakışı netleşmiyorsa kültür politikaları kapsayıcılığını özgür düşüncede görmeli.fetönün bunu yıkmak için kemalizmin kalesi olan orduyu ele geçirme teşebbüsünün son adımı gibiydi 15 temmuz.işte tarikat ve cemaatler bu eksik tınıdan faydalanıyor.atilla ilhanın cinayet saati şiiri gibi işliyordu rejimde değişiklik yaşanması.ibni haldun asabiyet duygusuyla kültürlere gönderme yapmıştı.sanata bakışın bir nefrete dönüşmesi.belki yalnızlığımızı anlamlandıran estetiğe dayanması uygarlığın.islamla modernin barışması sizin ilgi alanınız.anayasa mahkemesi neden gereksiz görülür suali için islamı şiar edinmişlere sormalı sivil siyaseti.türkiye zincirlerini kırıyor iddiası için korku pompalamak bütün dünyaya.bunun anlamı egemenlikmidir bilmiyorun.burda bozgunculuğu kim çıkarıyor sorusu önemli ıslah edicilerin vaziyetine bakınca.belkisin gözlerini kamastıran saraylar için hayal kurmanın çok yakın olduğu düşüncesi.işte mustazaflara yardım ediyor türkiye.her devrin zalimliği türkiyeyede ambargo uyguluyordu.islam devleti hilafet tartışmaqsına yol açıyorsa.türk islam birliğine inanmanın hayaline uyanıyorsa insanlar.ulus devlet islamcılıktan güç alırken geleceğin ekonomisi için çalıştaylarda teknolojik devrimden söz etmenin sırasıdır belkide.
3
Çay bardağı anıtını sevinçle karşıladım her Rizeli gibi.planlamaya çevreside dahil edilmiş.şimdiden ilgi görmeye başlamış proje.ayrıca şehir düzenlemesi dikkatlerden kaçmıyor.rize sahil boyunca boş bırakılmış alandan oluşuyor denizle ilgisi olduğu halde.dolgu yapılması halinde şehir büyüyecek kendi kimliği içinde.rizenin bir turizm ili olması için çalışmalar var.rizeryi tanıtmanın yolunu açmalı sosyal tesisler.bir iklim değişikliği yaşanması korkulara neden olmuş rizenin özelliğini kaybetmesi tehlikesiyle.daima eksikliğini duymuşuz kentleşlme olgusunun.şehre yabancılaşmış insanı için ne gibi hazırlıklar yapılıyor.bunları anlamanın uzağındayız henüz.bir sorun teşkil etmemiş çarpık yapılaşma.yaşam için yeterli görülmüş kültür ve sanattan uzak yaşamak.şehrin tek gelir kaynağı çay olduğundan büyük kentlere göç yaşanmış arazi yetersizliğinden.küçük işletmeler üretmek için şirketlerle yarışır durumda görülmüş.rize tarihi Pontus rum devletiyle başlatıldığından türklerin bu bölgeyi fethetmesiyle bir türk şehri hüvviyetini kazanmış.rize rozanın kelime kökeniyle adlandırılmış.ingilizcede karşılığı olması ilginç bir raslantı olsa gerek.insaqnı gelenekleriyle yaşar bu şehirde.folklorunu koruması insanına dayanışma özelliği kazandırmış.rize halkı şehrine karşı mesul tutmalı kimliğini.bu şekilde rizeyi güzelleştirmenin yolu açılır.dernekler tanışma vesilkesidir insanlar içinj.ancak faaliyetlerde bir zenginlik görülmüyor bu ortamlarda.kağıt oynayarak vakit geçirmek dışında bir ortak noktaları yok insanların.buda ilgisizliğe neden oluyor.külrür faaliyetleri sanatla desteklenmeliki bir meta duygusuna yol açsın buluşmalar.bunu sağlayacak olan bu gibi kuruluşlardır.
4
Kirazı şehit edenler nasıl bir türkiye hayal ediyor.bu yanıtlanması gereken bir mesele olduğu kadar türkiye hakkında bir anlama kılavuzu niteliğinde.sen bu konuları gündeme getirmekle türkiyeye bir iyilik yapıyorsun halkın nezdinde.islam coğrafyası kan ve barutla sınanırken kutsal topraklar ne kadar güvende sorusu sorulabilir bu ülkelere.özgürlük temin edilmiş bile olsa halen batının kontrölünde bu ülkeler.belkide terörün tek nedeni islamın yanlış yorumlanması oertadoğu halklarının bir çıkmaz yaşamasına neden olan.uzaya turist gönderen ülkeler kutsal toprakları kanla yıkıyor.hayat konusunda özgür değilim ben.sizinde anlaşılma sorunu yaşadığınız bilinen bir gerçek.ancak islamı temsil noktasında olanlarda bir samimiyetsizlik hakim.bunu bağnazlığa yoranlar olduğu kadar bir kültür sorunu olduğu kanaatinde olanlar var.ekonomik sorunlar bir dış müdahelenin ürünü olduğu kadar sanayileşme çabasındaki eksiklik olarak anlaşılıyor.önümüzü neden göremiyoruz sorusu önemli.bir yaz daha karşılıyor günahları.özlenen insanlık için karamsar olmaya hakkımız yok.hayatın anlamı ilkişkilerde gizlidir çünkü.sizi göremiyoruz ekranlarda.çıkın ve bu soruları yanıtlayın.özgürlük korkusu yaşadığınız doğrumu vefalı bir dost olmak varken.koronaya tekrar yakalanma korkusu var hayatımızda.siyasi görüşünüz sizi suçlu olmaya itmesin insanlar nezadinde.herkes aynı seviyede değil ama sizi anlayan insanlar için kırıcı olmayın yeter.
5
islamın iktidarı nasıl olur onu anlatıyor.öncede sonrada emir allahındır yani kader müslümanlardan yana değilsede bundada bir takdir var insanlar için.zamanı düşünen insan çok dersler çıkarır hayattan.zamanda tabiattaki devinimle işler.dünya hayatının dış yonu hiç bir kutsala bağlı kalınmaması şeklindeki yaşamdır.burda ibret alınacak inançsız bir dünyanın mahvolma karinesidir.dünyevi iktidar ne kadar güçlü olursa olsun insanı bekleyen akıbet kötülüğün helake neden olmasıdır.insanın alınyazısında bağımsız düşüncenin ikrarıda vardır.bir kutuplaşmada kötülük için yaşayanlar bir azaba hazırlansınlar.ölümden sonraki hayat mevsimden mevsime geçişi gibidir tabiatın.dünya hayatının hakikatinde bir yurt edinme ve namusta görmek var hürriyeti.tabiata bakan insan maddeden ibaret görür değişimi.oysa yağmurun yağmasında bir neden olduğu gibi insanın yaşam hakkını koruma vaadi var allahın.
6
onlara katından bir rahmeti,bir hoşnutluğu ve onlar için sürekli bir nimet bulunan cennetleri müjdele.yani mümine korku yoktur bu ayete göre.ızdırap çekenler rahmetiyle ferahlar ve azaba karşı güvende hisseder nefsini.işte onlar allahtan razıdırlar.yaşantıları konusunda hoşnuttur kalpleri.kimi insanlar islamın emirlerini bir külfet olarak görür.bunlarda munafıklık alameti vardır.insan yapamıyacağı şeyler konusunda muaf tutulmuştur.dişnde zorlama yoktur ayeti tüm insanları kapsar.yoksa ayetin devamındaki açıklama anlamsız hale gelir.sizin ibadetinize ihtiyacı yoktur ayeti bize bir fikir veriyor.insan gücü yettiği kadar mükelleftir ibadet konusunda.sürekli nimet kesintiye uğramayan bir cennettir.cennet airette olduğundan bu dünyada kazanılacak bir mükafattır.bu müjde inananlar için olduğundan dünya hayatında bir adaletin yaşanması kaçınılmazdır.rabıta birazda kalbinin sesini dinlemektir.sıkıntılı zamanlarda akla allah gelir daima.tefekkür ibadetten üstün tutulmuştur.belkide şehit olanların diri olması allah katındadır.bunların nasıl bir alemde olduğu yalnız allahın bildiği hakikattir.kabrin bir cennet bahçesi olması kuranda nasıl açıklanmış sorusu için gerekli olduğu kanaatine varılabilir.bunlar allahın rahmetiyle muamele görür dünya hayatındaki zorluklarda olduğu gibi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.