- 369 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bana seni gerek seni...
Bana seni gerek seni...
Bana seni gerek seni...Kilise insanı aşırı yücelti...putları da aşırı yüceltmişlerdi cahiliye Arabları...Havra da ırkını aşırı yüceltti...Bana seni gerek seni...demeyen müşriktir...Hint felsefesi de ineği bile aşırı yüceltti...Allhın ululuğunu hırsızlık bu...
Bana seni gerek seni...
Evet...Bana seni gerek seni...diye bilsek dünya yönetimi bizim olur...cenneti bile elinin tersi ile itebilsek dünya yönetimi bizim olur...esmanın hakkını vermedik...esmaya hadim olmadık...
Bana seni gerek seni...Müslüman mutasavvıflarının diğer mutasavvıflardan farkı bu...Hindistandan geldi tasavvuf diyen bu farkı da gör...
Kilise kendini hiç görme der...ama cüz’i iradeden başka neye malik insan...o da emanet...ahirette o da olmayacak...Emanetçiyim ...de hiçim de..."Bana seni gerek seni..."de."La mevcude illallah.."de.
Tasavvuf anlayışına göre, insanın dünyadaki görevi Tanrıya ulaşarak onun varlığında yok olmaktır (fenafillah). İnsan gibi, bütün varlıklar da Tanrı’yı kendi dillerinde ve hallerinde arar, ona ulaşmaya çalışırlar.
Evet...Ey insan kendisine sadece Allah’ın ve sevgisinin gerekli olduğunu, bunun haricinde hiçbir şeye ihtiyacı olmadığını anla...
Evet...biz susarsak Allah konuşur Allahtan yardın istemek bu...Bana seni gerek seni...de..Namaz bu...oruç bu zekat bu...hac bu...şehadet bu...
Aşk-ı ilahiyi deruni bir şekilde yaşamazsan namazın namaz değil orucun da...
Evet...tüm kainatı yaratanı isteyene Allah dünyayı da verir ahireti de...
Mutluluğun... huzurun adresi belli...
Şükür ...sabır ...tevekkül...belli.Bana seni gerek seni...de.
Bize yar beli kazancın adresi belli...Bana seni gerek seni...de..
0 Yorum
Hamdi Oruç
23s ·
Herkese Açık ile paylaşılıyor
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.