- 342 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
meselenin özü
1
her şeyi planlamanın sonuçları yeni sorunlara kapı aralar.ancak yaratılışı bozmak için bir tasarım için çalışmanın sakıncalarını yaşamaktır yeni hastalıklar.iklim değişikliği küresel ısınmanın sonuçları.sera gazı salınımı bunun nedeni sayılabilir modern bilime göre.buzullar eridiğinde dünyanın renk haritası değişecek.teknoloji yapay zekaya odaklanmış durumda.uzayda koloni kurmak için gelişmeye hazır teknik bilgi inceleniyor.bilginin güç olduğu varsayımı bir direnci kırma azminde birleşiyor.alahın ipine sarılın ayrılmayın ayetinde güzele davet var.nesli ve ekini helak etmenin bir varsayım olduğu kanısında insanlar.ancak pozitivizmin geldiği şartlar için ne kadar korkunç istekler içinde dünya.görme ve işitme duyusunu yitirmiş hakikate savaş açanlar.içimizdeki beyinsizler bunları medeni görüyor hala.buda bizim helakımız olacak galiba.
2
din ve siyasetten tartışma açmak tehlikeli.ikisini bir araya getiren günümüz sosyolojisi için vandalizmin beden bulması toplumda.elbette yalnışlıklar olur insan hayatında.ancak hakaret ve yok sayma özgürlüğün anlamı olmamalı.yani böyle bir hak verilmemiş kimseye.dünyada cinayetler işleniyor ahlak adına.geçmişin tozlu raflarında kalmış hesaplaşmalarla gündem olmak doğru bir tutummu bilmiyorum.psikozlu bir hasta şizofren olarak bilinir psikiyatride.bu tür hastalıklar belki müzikle tedavi edilebilir.yani terapinin bir parçasıdır müzik dinlemek.söz ve müziğiyle bir şarkının yorumlanması onun kazandığı özellikle alakalı.rock müzik savaş ve barış üzerinde acılarla yaşayan insanlık için çığlık olmuştu geçmişte.ahayata aykırı düşen konularla kitlelere umut olmuş bir bakıma.türkiyede cem karaca gibi müzisyenlerde anadolunun kültürüyle ne kadar yakın durmuşlarsa yeni kuşak için roll gibi dergilerle anlam kaqzanıyor müzik.sanatçı kıraç bu geleneği sürdüren rokçılardan.müzik için edebiyata yakın olmak sanatsal üretimin bir yönü elbette.amaç yeni konuları müzik için tartışmaya açmak kadar müziğe inandırmak kültüre yabancı kalanları.toplum olarak özlem duyduğumuz başarı kadar insana hakkını teslim etmekte var.
3
islam hukuku literatürde şeriat olarak geçiyor.haklar bağlamında bir bütünlüğe sahip.ancak normlar hiyeraşisi karinelerde sorun yaratıyor.özgürlüğün korunması neyi gerekli kılıyor sorusu önemli tabiki.kelam ekolu kaderi tartıştığından reel düşünce sayılmaz felsefeye göre.hakikatı ararken islamın bilgi tanımını netleştirmeli.bu alanda başarılı olmuş bilginler.sonraları hastalığa yakalanmış ümmetin tamamı.bunun nedeni olarak görülmüş felsefeden uzaklaşma.yani özgür düşünce kendini varetmenin araçlarını kaybetmiş.
4
islamda varlık anlayışı maddenin ruhu olduğunu kabul eder.zişuur varlıklarda görülen özellik maddenin özünde var.işte metafiziğin çıkış noktasıdır bilgiye dair düşünülmüş konuların özü.madde bizi tanrıya ulaştırır iddiasını çürütmek istiyor dücane cündioğlu.mevlana maddenin tevhitle varlık kazandığı görüşündedir.ömer hayyamın şiirlerinde felekten söz açtığı görülür.modern şiirde baudelaire şire bir ruh kazandırmak için maddeyi yorumlayıcı semboller kullanır.metafiziğin bu konudaki tepkisi doğu ve batı divanıdır genç varterin acılarında yaşadığı kararsızlıkta gizlidir bu konuya açıklık getiren.rasyonalizmin inşa ettiği felsefenin açmazda olduğu görülür.us ve kutsalın çelişkisini yaşayan filozofların kendini konumlamadaki yanlışlığını görürüz felsefede.düşünce doğası gereği yeniden inşa faaliyetine girişir.ancak teknoloji için söz konusu olan bilginin farklı türlerinde maddenin zihnimizdeki dünyada yer aldığını gösterir.çeşitlilik bunun en açık delilidir.modern uygarlık bilimin yarattığı endüstri için düşünür teknolojik gelişmeyi.felsefenin başvurduğu kaynak ise hümanist düşüncenin bir arayışa çıkması yeni bir dünya yaratmak için.kendi karşıtını görür düşüncede ideologlar.bir yıkıma neden olsada insanoğlu için bir sorundur hareketsizlik.
5
90lı yıllarda terör yanlısı politikalar izlendi.ütopyadan anlaşılan faşist devlet idealiydi islam için.belki bu ideolojik bakışın sonuna gelinmiştir.türkiye israile karşı tavrını açıkça ortaya koydu.zulme seyirci kalan islam ülkeleri israili kınamadı.türkiyenin çabaları bir tehdit olarak algılandı israil için.bu zındıka taifesi için müslüman kanına bedeldir bir varil petrol.iran gibi ülkeler islamı temsilde laik yapısını sorguluyor islam ülkelerinin.türkiye hayranlığı etkisiz kılınmak isteniyor siyonist ülkeleri harekete geçiren bu planla varılması beklenen sonuçta neyin amaçlandığı sorusuna yanıt aranınca.batıda marxizmin yeniden gündem olması emperyalizmi tehdit ediyordu dünya barışını savunan kitlelerin taleplerine bakılınca.mısırın israil yanlısı olması cunta yönetimi olmasına bağlı.iran devrime olan inancdnı yitirmekle siyasi nufüz elde edemiyor bu coğrafyada.ırak ve suriye gibi ülkelerin kaderine ortak olmuştur libya gibi ülkeler.bir parçalanma yaşanmış bu coğrafya için etkinlik beklemenin uzağındadır türkiye.türkiyenin müttefik gördüğü ülkelerin bu sınavda başarısız olacakları çok açık.bunlar hesap dışı tutulunca bir savaş ihtimalı kaçınılmaz olur.
6
Şu anda koltuk programını banttan izliyorum.şu anda tartışılan konularla ilgisi yok programın.ab üzerinde düşünürken biden yönetimi tasarıyı kabul etti.terör konusunda müttefik olduğumuz ülkenin türkiye aleyhindeki açıklaması zihinlerde karışıklık yarattı.türkiyenin sınır ötesi operasyonu bu ülkeleri fazlasıyla çıldırtmış durumda.teknolojideki hızı yakalamak imkansız gibi.bu konuda Dilipak yazılarını teknolojik gelişmelere ayırmış adeta.türkiyenin ekonomik sorunları çözüme kavuşturulmayı bekliyor.ekonomi dolarla işlem gördüğünden artık eğitimin özelleşmesi gerekiyor galiba.zaten askeriyede özelleşmiş durumda.devlet bunlar için bir ödenek ayırsın sosyal güvenlikte olduğu gibi.ayrıca arge çalışmalarını yürütsün özel üniversiteler.bunların yaşanması yakınmış gibi geliyor bana.devletin hantallığından kurtulmak için yapıldı özelleştirmeler.şimdilerde kaliteli bir hayat için çalışmalı halka öncülük edenler.burdac eksik olan ne.bizi az gelişmişliğe mahküm eden kutuplaşma.bunları aşacak güçteyiza aslında.ne varki ülkenin yeterince vasıflı elemanı yok.bunu anlıyoruz gidişattan.bunları düşünmüyor olamazsınız.kendi özgürlüğüne düşkün olduğu kadar topluma bakışta aynı özeni göstermeli bir yurttaş gibi yaşamak için.
7
elektrikten sonra manyetik alanın bilime girmesi neyle açıklanır.bu sayede ışınlama ve uzayda yolculuğun mümkün olmasını tarif eder klasik fizik.tıptaki metotların gözden geçirilmesi doğada aranması nedeniyledir şifanın.modern bilimin köklerinde kutsal bilginin evrene bakışı yer alır.daha çok kuranda bilimsel tariflerin olması mucizelerin vardığı sınırda durduğundan hayal gücünü zorlamasına bağlı açıklamaların.antik yunan bilimi tüm çağları etkilediğinden bir yöntem arayışı sorunu yaşanmış islam biliminde.bunlar çağdaş bilimin temelini atmış bilginlerin kimyay-ı saadet gibi kitasplarda bilimsel felsefeye öncülük etmişler.günümüzdeki evrimci görüş maddeciliğe dayandırıyor tezlerini.burdada islam felsefesi için çıkmazda olduğu sorunlar var maddiyun görüş açısından.batı bu kavramı özdekçilik olarak görürken ideailizmin inanca bakışını sorguluyor.uzayda gelecek aramanın gerekçesine dönüşmüş modern bilim.bunun olanakları bilimi sorgulatmaya yetiyor.türk bilim insanlarına ışık tutacak çalışmalar var batıda.geleneksel bilimin modern yorumu için geç kalınmıştır belkide.bunları efsanalerde görmenin tezadı var doğuda.bu nedenle bir kültür sorunu yaşamıştır islam toplumları.en son rasathane yıkıldıktan sonra dünyanın yeri hakkındaki bilgiler için batıdan öğrendiklerimizle yetinir olduk.işte tarihi çarpıtmanın konusu olmuş yazma eserlerin latinceye vçevrilmesi.islamın aydınlattığı bilim ve felsefeler bugün için islama gerek duymuyor görünürde.bunun yanlış bir kanı olduğu önyargıların önüne geçmiş durumda.
8
adliye sarayı kondurmuşlar çağlayana birde resmi daireler var kenar muhitlerde.istanbulda planlı şehirleşme yok yani.fırsat buldukça yurt dışına seyahatler bunların tek varoluş biçimi.fantastik dünyaları bayağı bir zengin bizim sosyetenin.halkı düşünen yok bugünün türkiyesinde.fiatlart uçtuğundan maaşlar erimiş kimin umurunda.o kadar kolay değil halkı yönetmek.ileri görüşlülük gerekiyor devlet adamlığı için.hilal bunları sukünetle dinledi.hesap vermewk zorunda hissetmişti kendini.128 milyar dolarla yüzlerce fabrika açılır sözünü dert etmişti kendine.bir iftira bu tür yakıştırmalar.ak parti için memlekete hizmet birinci gayedir dedi meraklı bakışlar altında.hayır bu ülkeyi düşünmüyorsunuz dedi salih.bir ortadoğu ülkesi yaptınız türkiyeyi.kime kızmak gerekiyor diye düşündü hilal.başarının ölçüsü seçmenin takdirine bağlıydı.halkın akpartiye güveni zaten zayıflamıştı onca medya desteğine rağmen.bu zor günlerde halkın cehaletinden faydalanıyor ak parti.chp bunları düşünürken sosyal yardımlarla oy topluyordu hükümet.ne yapsanız boş dedi hüseyin sizin vadeniz doluyor.chp sol parti olduğundan inançsızlığa dayandırıyor politikasını.deyince hilal.hülya hak ve özgürlük talebimiz savunduğumuz tek gerçek dedi.hem türkiye laik bir ülke bunblar istismar ediliyor siyasette diyerek sözünü tamamladı.hülya türkiye zarara uğruyorsa bunu muhaliflerin suçu görmek halkı aldatmanın açık bir göstergesi dedi öfkeyle.siz ak partiden daha temiz değilsiniz yönettiğiniz belediyelere bakın dedi hilal.sizin çağdaşlık anlayışınız değilmi halka rağmen halk için siyaset.yoksulluk yalnızca chpnin suçu değil dedi hüseyin cumhuriyert tüm yurttaşları kucaklama siyasertini gerekli kılar dedi.yönetilecek ülke yok artık hülya dedi son söz olarak.oturum sona erdiğinde kimse için aydınlık değildi ülke.
9
Boynu kalın tepkilerden korktuğu içinmi istifa etti.yada kendisine baskımı uygulandı.ak parti duyduğu özgüveni kaybediyor galiba.bir nevi yerli ve milli olmanın uzağına düşmüş bir iktidar partisi.özelleştirmeyi bir nevi kalkınma çabası görmenin sığlığına yakalanmış ülkeyi bedel ödetmekle.devlet ekonomiye müdahil olamıyorsa kontrolü ele almanın imkanları aranmalı.kültür sorunları hangi açıdan eksikliğini hissettiriyor.çağdaşlık bir çıkmaz görülüyorsa devlette görev almanın tanımı nasıl anlam kazanır.ulusal sorunlarımız bizi aynı noktaya taşımazmı sorusunu nasıl yanıtlamalı.muhtıra etkisini gösterdi galiba.ülke şartları konuşulandan farklı gündeme fikirle odaklanınca.ordu haklı bir siyasertmi izliyor tartıştığımız konulara bakınca.bunu anlamak için seçmen psikolojisini incelemek gerekiyor.yönetim krizi nasıl aşılır esnaf siftah yapmıyorsa kendi uygun ekonomisinde.bunlar bana 2001 krizini hatırlattı.nasıl yaklaşmalı meselelere bu zor günlerin içinden geçerken.mesele dolar değilse türk lirasının serencamına bakılmalı öncelikle.türkiyede seçme ve seçilme hakkı anayasada yer almış.sendikalaşma yasaklara rağmen devlet eliyle işlev kazandırılmış ekonomide.dernekler için çalışma alanı siyaset dışı tutulmuş.bunları tartışmaya açmak gerekiyor.chpnin tarihi darbelerle geçtiğinden muhalefetin ülkeye karşı verilen savaşta yalnız kalması millilik adına.kamusal alanda bir serbestliğin halka tanınması neden sorun teşkil etmiş cuntacılar için.bunları yüksek sesle konuşmak gerekiyor.
10
MHP rejimi koruyan bir devlet partisi olarak biliniyor.devlet bahçeli için siyasette mhpnin iktidarda olması ittifakla elde edilen başarı önemli.seçim sistemi bunu gerekli görüyordu meclise girmek isteyenler için.erdoğan akıllıca bir davranışla bu teklifi geri çevirmedi.kılıçtaroğlu iktidarı kendi partisinde görmüş bazı değerleri savunur görünmekle.bunlar halktan kopmuş partilerdir reel siyasette.ancak yeni kuşak bu partilere şans tanımak istemiş olabilir.chp Kemalist devrimden sonra sosyalist enternasyonele üye olmuş bir parti.onun için emek odaklı bir siyaset izlemek zorunda.ulusalcılık etnik kimliğin önüne geçince dayanışma için örgütlülük gerekli görülmüş durumda.hak telebinde yaşanacak uygulamalar bu partinin misyonu olmuş durumda.kadın hakları her alanda sorunlara bakışı netleştiriyor demokrasi için.bunlar sosyal sorunlar olduğu kadar ekonomik açmaza dönüşmüş durumda.