- 231 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Allaha zarar vermek mümkün değil...Allaha sığınana da ...cehennem yok mu
Allaha zarar vermek mümkün değil...Allaha sığınana da ...cehennem yok mu
Allaha küfreden söven Allaha zarar verebiliyor mu..hayır...kendini cehenneme atıyor sadece sanki...
Allaha zarar vermek mümkün değil...Allaha sığınana da ...cennete girmek zarar mı...
İşte ayet..."Böyle bir tavır sonrası, üzerine üşüşüp orada şehid ettiler ve kendisine Allah tarafından denildi ki: “Haydi buyur cennete.” O da girdiği cennetteki manzaralar ve nimetleri görünce: “Ah ne olaydı keşke benim toplumum da bu gerçeği bir anlasaydı”( Yasin/26)
Allaha zarar vermek mümkün değil...Allaha sığınana da ...Fena fillah mertebesine ait eylemler haller fikirler düşünceler... zarar mı mesela zekat zarar mı ...
Allaha zarar vermek mümkün değil Allaha sığınana da ...esmaya hadim ve aşık olana eylemlenene hallenene fikirlenene..düşünüre de...
Allaha zarar vermek mümkün değil...esmasına hadim olana da...
işte ayet..."Allah size yardım ederse, hiç kimse sizi yenemez; ama ya O sizi terkederse, O’ndan başka kim size yardım edebilir? O halde müminler Allah’a güvensinler."(Ali İmran/160)Allaha kusurludur güvenimiz...esmaya hadim olmayanın Allaha güvenmesi hikmetsizdr...Ürettiği ilaha inanmış olur o...Peygamberlerin ilahı peygamberin sırtına işkembe konulmasına da izin verir...Kıymeti bilinsin diye esmaya hadimliğin...Peygamberleri bile terbiye eder esmaya hadimliğe çağırır zorlar Allah...tevbeye mezbur oldu hz Ademi zorladı tevvab sıfatına hadimliğe hz Eyyubu zorladı şafi ismine hadimliğe...Yaradılanla yaradanın farkını görelim istiyor yüce Allah.
Allaha zarar vermek mümkün değil...esmasına hadim olana da...fena fillah ol...
İlim bahçeleri cennettir ...dünya cennetidir...onların yokluğu cehennem kılar dünyayı...İlmin kıymetini bilmeyen ilme kıymet vermeyen ilme hadim olmayan fena fillah ol...yani her bir esmanın kıymetini haykır her eyleminle halinle fikrinle...önce esmayı oku gör...zahir esma...esmayı oku ki marifetullah sahibi ol...ve eylemlerin temizlensin nur olsun eylemlerin hallerin fikrin...konuştuğun zaman "sözün" savaşı kessin...kavgayı kessin...kan dökenler utansın...Utandır onları...fena fillah mevki inde olman bu...Hz Adem gibi oğlunda olsa kan dökeni uzaklaştır cemiyetten toplumdan ...fena fillah mevkinde olmak...Allahın adamı olmaktır...esmanın savunucusu olmandır...hz Yunus olsan gemiden atılırsın...Allaha itaatli ol...fena fillah mevkisi Kur’ana itaattir...Allahtan izinsiz bir eylem de bulunma bir hale girme bir fikri edinme...bir düşünceyi at gitsin temizle düşünceni Kur’anla...hz Nuh ol gemi nasib olur...hz Musa ol Asa nasib olur...Zarar görmezlerden oldu NUH..ve MUSA...firavun aczini hz Musa ile anladı...
Allaha sığınmak ne demek mi...
Esmaya aşktır...asasız musanın hakkı değil Allaha güvenmek...önce Allaha sığın...Esmaya hadim ol...gemisiz nuhların...dahakkı değil Allaha güvenmek...
Allaha zarar vermek mümkün değil...esmasına hadim olana da...yani sığınana da...hz İİbrahime ateş bile zarar veremedi...Kabeye filler bile zarar veremedi...camileri hayvan damı yaptılar...camiye değil kendilerine dönecek zarar...
İşte bize sığınma örneği...Hz. Âişe anlatıyor: “Bir gece Allah Resûlü ayaklarını dikmiş vaziyette secde hâlindeydi ve ’Allah’ım! Gazabından rızana, cezandan affına sığınırım. Senden sana sığınırım. Sana tüm övgüleri saysam yine de bitiremem. Sen kendini nasıl övdüysen öylesin. ’ diye dua ediyordu.”halinle sığın eyleminle sığın fikrinle sığın düşüncenle sığın Allaha...sadece dua okumak yetmez...
kötülükten korunabilmek için sözle de eylemle de halle de fikirle de...Allah’ın yardım ve himayesini iste ve bunun için “eûzü, maazallah” (Allah’a sığınırım), “neûzübillâh” (Allah’a sığınırız) desin eylemin halin fikrin düşüncen..bütün hücrelerin...
Peygamber olsan fayda vermez sığın Allaha yani esmaya hadim ol...eyleminle halinle fikrinle düşüncenle...bütün hücrelerinle...hz Ademi şeytan mağlub etti bizi de OSMANLIYI da müşrikler mağlub etti...
Efendimizin öğrettiği şu duayı dilimizden... etkilerini ise eylemimizden halimizden fikrimizden eksik etmeyelim...dilin hadimliği yetmez...eylemimiz de halimiz de fikrimiz de bu duaya hadim olmalı...“Allah’ım! Peygamberin Muhammed’in senden istediği hayırlı şeyleri biz de istiyoruz. Peygamberin Muhammed’in sana sığındığı kötü şeylerden biz de sana sığınıyoruz. Yardım sendendir ve varış sanadır. Güç ve kuvvet sadece senin yardımınladır.” ...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.