- 438 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İnce Siyaset Gütmek
Siyaset sadece siyasetle ilgili olan memleket yönetiminde olmak, iktidara gelmek isteyenlerin işi değildir. Siyaset yapmak her insanın işidir. Çünkü insan siyasal bir varlıktır. İnsan ilişkileri siyaset temellidir. Ailede, toplumda, devlette, hatta devletler arası ilişkilerde işler siyasetle yürür. İşte burda ince siyaset derken, siyasetin tarzı ve niteliğine ilişkindir.
………………………….
Siyaset bir dil işidir. Sizin o dili nasıl kullandığınıza bağlı bir şeydir bu. İnce siyaset yılanı deliğinden çıkarırken, kaba siyaset size saldırmasına yaralamasına neden olabilir. Yani siyasetin vasatı var incesi kabası vardır. Kabalık ne ailede ne de toplumda istenir. Nasıl davranırsanız öyle karşılık görürsünüz, ya da korkudan sindirirsiniz.
…………………………
Bu bir dil işi derken sadece söz ve ifade anlamında değildir elbet aynı zamanda uygulama anlamındadır. İnce siyaset aslında ne öldürür ne de güldürür. Çünkü ince siyasette kırmamak dökmemek, dağıtmamak vardır. Oysa bir iş hiç dokunmadan düzelmez, rayına girmez. Hep iyi görüneyim, tatlı söz söyleyeyim, el üzerinde götüreyim, sırtımda taşıyayım dediğinizde sürekli aynısı istenir. Biraz farklı dille davrandığınızda şimşekler üzerinize çekilir. Toplum aslında ara ara sertliği, ara ara esnekliği ister. Ya da huysuzlanıp hak edene kaba, muhlis ve alttan alana ise yumuşak davranılabilir. Yani insan hep tatlı veya acı olacağına zaman zaman acı zaman zaman da tatlı olabilir. Ancak böylelikle hem aile hem de toplum ve devlet işi sağlıklı yürüyebilir.
Kemal SEYFİ
16.09.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.