- 269 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Mal Anapara Anasözleşme Hazirun İbra İbraz Kotasyon
Mal; ihtiyaçları karşılamak özelliğine sahip olan nesnelerdir. İnsanların ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla üretilen somut nesnelere mal denir. Ekmek, şeker, kalem, elbise, otomobil, buzdolabı vs. birer maldır. İnsanların ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla gerçekleştirilen işlere hizmet denir.
……………………
Anapara bir ticaret işine yatırılan para ve paraya çevrilebilecek mal. kâr etmek ya da faiz kazanmak ereğiyle bir işte kullanılan paranın kendisi, işletilen paranın kâr ya da faiz katılmamış bütünü.
…………………
Ana sözleşme, girişimin resmi yansıması olan şirketlerin kuruluş aşamasında ortaklar arasında yazılı olarak düzenlenerek imzalanan belgedir. Ticaret Sicil Müdürlüğü’nce tasdik edilen bu belge, ortaklığın tüzel kişilik kazanabilmesi, izin ve tescil gibi başka işlemlerin de gerçekleşmesi için gereklidir.
…………………
Hazirun, TDK’daki kelime manasıyla ’bir toplantıya katılanlar’ ve ’bir yerde o anda bulunanlar’ anlamı taşımaktadır. Hazirun, Arapça’da ’hazır’ kelimesinin çoğuludur.
………………….
Kotasyon, menkul kıymet borsalarında sürekli işlem görmesi talep edilen sermaye piyasası araçlarının ilgili şartları taşımaları durumunda ilgili pazar listesine kayıt edilmesi ve işlem görmesinin kabul edilmesidir.
…………………..
İbra alacaklının alacağının bir kısmından veya tamamından vazgeçmesi. Sözlük anlamı aklama, temize çıkarma olan ibra, bir kimseyi belli bir borcu ödemekten veya bir edimi, yükümlülüğü yerine getirmekten kurtarmak
anlamında kullanılmaktadır.
………………….
İbraz ortaya koyma, çıkarma, çıkarıp göstermedir.
Kemal SEYFİ
23.09.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.