- 251 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Evet...Cehennemi bakış...Cehenneme hadimdir...ama Demokrasi...korunmalı...
Evet...Cehennemi bakış...Cehenneme hadimdir...ama Demokrasi...korunmalı...
Cehennemi bakış...
Allahsız bakıştan düşünüşten kaç...o siyah gözlüktür...o kör eden bakıştır...İman gözlüğü değiştirmez hiç bir şeyi...
Bunalıma düşersin Allahsız bakıştan kaç...Hiç bir şey başı boş değil...Yaprak titremez Allah dilemedikçe...Ölümden korkar olursun ölüm kuşu seni cennete götürür...Ölüm melek eliyle...katil eliyle değil...Kaygılar çökertir manevi dünyanı...
Cehennemi bakış...cehenneme hadimdir...
Cehennemi bakış...dünyanı cehennem eder...dünyayı da cehennem edersin insanlara...firavun eşine ve saraydakilere sarayı cehennem etti... Ülkeyi cehennem etti...
Hakkani bakıştan kaçma...
Cehennemi bakış...cehennemi düşünüş inanış...cehennemi pencere cehennemlik eder...cehennemi eylemlere hallare sebeb olur...
Evet..yaşadığımız yer, ait olduğumuz çevre, şahit olduğumuz eylemler ,tanıdığımız insanlar hayatımızın size ideal dünyanızda yaşamıyor olduğumuzu hatırlatır. Seçimlerimiz siyah ya da beyaz, evet ya da hayır düzleminden ibaret olduğundan; her kabul, beraberinde bir reddediştir...yani Cenneti bakış cehennemi bakışı terktir...
Evet...çok dikkatimi çekmişti...John Milton’ın cehennem tasviri çok dikkat çekici ve politik...yani demokrasi savunuculuğudur...
John Milton’ın şöyle der...: cehennem tasviri, kesinlikle aklımızda ilk canlanan tasarımın karşılığı değil. Çok daha edebi, çok daha politik ve yaratılış hikayeleri arasındaki konumu itibariyle fazlasıyla cüretkar. Anlayabileceğimiz ve kendi hayatımızdan birkaç parçayla özdeşleştirebileceğimiz bir tasvir; kurgulandıkça gerçeğe daha yakın hale gelenlerden.
Hayat mücadelesi verme hayat duası yap...Cennet mücadelesi yapma cennet duası yap çünkü Allah latif sıfatlı...Cennet dünyadaki hiç bir şeyle özdeşleşemez...çok kıymetli...çünkü Allah katında muhlisler çok kıymetli...cennet köşklerini dünya köşkleriyle özdeşleştirme...
Evet...Tanrı ile dahi iddialaşmak bir karşıtlığa sebep olmak değil belki de..."der...yani şeytan Allahın memuru...adl sıfatı ona cehennem verir...
Şeytan ve meleklerinin yansıttığı demokrasi anlayışı, günümüzdekiyle neredeyse eşdeğer...der.Milton ve Bir alternatif yaratmak...sayar.evet..melek de şeytan da Allahın memuru...Kur’an şeytana izin verildiğinden bahseder...memuru işte...melek de insan da şeytan da olmalı devlet yönetiminde...devlet demokratik olmalı der Milton...Medine devletinde de melek de insan da şeytan da vardı...
Cehennem de cennette memur...yani görevli...görevlendiren ise Allah...işte ayet..."Hani rabbin meleklere, “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti. Onlar, “Biz seni övgü ile tesbih ederken ve senin kutsallığını dile getirip dururken orada fesat çıkaracak ve kan dökecek birini mi yaratacaksın?” dediler. Allah “Şüphe yok ki, ben sizin bilmediklerinizi bilirim” buyurdu."(Bakara/30)
Evet...İşte şu ayetler bize DEMOKRASİ dersi veriyor...Tek sınırsız güç Allah ama sınırsız güç paylaştırıyor sınırlı görevlileri demokrasi için üç ayak oluşturuyor...İnsanda hem meleklilik hem şeytanilık hem insanilik cem olduğu için ona halifelik veriyor...Emevilerin dediği gibi YEZİT Allahın halifelifesi değil..O ünvanlı olan yok edici olmaz...üç ayağın temsilciliği gerek halifelik için...Sadece meleklik yetersidir sadece şeytanlık de...sadece insanlık da...üçünün cemi gereklidir halifelik için Kur’ana göre...ama Emeviler hz Alinin neslinin yokluğuna inandılar...Allah ise rablığında şeytanı da insanı da meleği de kullanıyor...insan üç ayağı da temsil kabiliyetliliği nedeniyle yer yüzüne halife sayılıyor...kavga edeceksin ama yok etmeyeceksin der Allah...Peygamberimiz münafıkları biliyordu ama yok etmedi..."Ve Âdem’e bütün isimleri öğretti. Sonra bunları meleklere gösterip “Sözünüzde doğru iseniz şunların isimlerini bana söyleyin” dedi./“Seni tenzih ederiz! Bize öğrettiğinden başka hiçbir bilgimiz yoktur. En kâmil ilim ve hikmet sahibi şüphesiz sensin” cevabını verdiler/“Ey Âdem! Bunların isimlerini onlara bildir” dedi. Onlara bunların isimlerini bildirince de “Size ben göklerin ve yerin gizlisini kesinlikle bilirim; yine sizin açıkladığınızı da gizlediğinizi de bilirim demedim mi!” buyurdu.
Meleklere, “Âdem’e secde edin” dediğimizde İblîs dışındakiler derhal secde ettiler; o direndi, büyüklendi ve kâfirlerden oldu.
“Ey Âdem! Sen ve eşin cennette oturun, orada istediğiniz yerden rahatça yiyip için ve şu ağaca yaklaşmayın; yoksa zalimlerden olursunuz” dedik.(Bakara 31-35)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.