Hayır demeyi öğrenin..
Iyi olmaktan sıkıldın mı?
Muhtemelen değil.
Bahse girerim, gerçekten üzüldüğün şey, iyi insanların, özellikle de iyi olmayanların sıklıkla gördüğü kötü muameledir.
Pek çok insan nezaketi zayıflık ve kırılganlık olarak yorumlar.
Niye ya?
Fikrim yok.
Ama Dünya pisliklerle doluyken kibar olmayı zorlaştırıyor.
Tam tersi olması gerektiği düşünülebilir.
Ama hayır.
Nezaket, herkese ve herkese size gelip sizden yararlanmaları için açık bir davet gibi görünebilir.
Yapmanız gereken şey, sınırlarınıza kadar çalışmak ve Dünya`yı dolaşırken nezaketinizi nasıl kullanacağınızı dikkatlice düşünmek.
Sınırlar senin en iyi arkadaşların.
Sizinki gibi bir durumda, sağlıklı sınırlara sahip olmaktan daha önemli bir şey yoktur.
"Bağışçılar sınır koymak zorunda çünkü alıcılar nadiren yapıyor." - Henry Ford
Bu ifade mutlaka kötü niyetli kişiler için geçerli değildir.
Aynı zamanda sadece meşgul olan, çok fazla duygusal desteğe ihtiyaç duyan veya işledikleri sorunları olan insanları da içerir.
Bazı insanların destek aradıkları ciddi sorunları vardır.
Bununla ilgili sorun, bu sorunların bir çoğunun bir gecede veya tek bir konuşma ile çözülememesidir.
Aylar, yıllar ve hatta on yıllar boyunca destek istedikleri (ve yanınızda, çevrenizdeki en iyi insanı bulabilecekleri) zaman geçebilir.
Sonra bunu yapan ve hiç destek aramayan insanlar var.
Bu insanlar sadece ıstıraplarında yuvarlanmak ve mücadele ettikleri olumsuzlukları büyütmek istiyorlar.
Boğulan bir kişi, suda kalmak için mantıklı kararlar vermez.
Bu nedenle cankurtaranlar, birlikte boğulmamaları için, bir kurtarma girişiminde bulunmadan önce kavgacı insanların kendilerini tüketmelerine izin vermek için eğitilmiştir.
Bu nedenle, kendi sınırlarınızı bilmeniz temelde önemlidir. Sınırlarınıza yaklaştığınızı hissettiğinizde, bu durumda kendinizden ne kadar verdiğinizi gözden geçirmenin zamanı.
Düzenli bir şey mi?
Kişi herhangi bir ilerleme kaydetmeye çalışıyor gibi görünüyor mu?
Yoksa sadece kendine acıma içinde mi yuvarlanıyor?
Bunu yaparken kaba veya zalim olmanıza gerek yok.
Basit bir cümleyle sınır koyabilirsiniz:
“Şu anda gerçekten tükenmiş hissediyorum.
Bir profesyonelle veya bir kriz hattıyla iletişime geçmeniz sizin için daha iyi olur diye düşünüyorum."
Sınırların belirlenmesi genellikle iki reaksiyondan birini ortaya çıkarır.
Ya diğer kişi sakin kalır, anlar ve geri çekilir ya da öfkeyle ya da daha fazla baskıyla tepki verir.
Öfkeyle ya da daha fazla baskıyla karşılık verdiğini varsayalım.
Bu durumda mümkün olduğunca ortamdan çekilmeli ve o kişiyle olan etkileşimlerinizi sınırlandırmalısınız.
Genel olarak, sizin en iyinizi istemediklerinin iyi bir işaretidir.
"Hayır" demeyi öğrenin.
Pek çok iyi insan hayır demeyi öğrenmek zorunda.
Tekrar: alanlar sizin izin verdiğiniz kadarını alacaktır.
Otoriter bir patronunuz veya iş arkadaşınızın olduğu bir çalışma ortamı hayal edin.
Evet diyorsunuz çünkü yardımcı olmak ve takım oyuncusu olmak istiyorsunuz, çünkü yönetim size iyi bir çalışan olmanızı söylüyor.
Bir dereceye kadar, bu doğru.
Ve iyi bir çalışma ortamında ekip halinde çalışabilmek ve başkalarıyla iyi çalışabilmek size kapı açabilecek bir artıdır.
Ancak, iyi bir çalışma ortamında değilseniz, “evet” demek, diğer insanların yapmak istemediği her işi yapmaya zorlandığınız anlamına gelir.
Onu sana koyabileceklerini ve sana teslim edebileceklerini biliyorlarsa, onlar da yapacak.
Hayır demeyi öğrenin ve zamanınızı ve alanınızı koruyun.
Yapmak istemediğin şeyleri yapmaya rıza göstermeyin..
Neden yaptığınız çok açık değilse boş zamanlarınızda veya ücretsiz olarak çalışmayın.
Başkalarının taleplerinin değerli zamanınızı almasına izin vermeyin.
Sonuçta, herkes gibi, günde sadece 24 saatiniz var.
Başkalarının kibar davranarak ve her şeye “evet” diyerek bundan faydalanmasına izin vermeyin.
"Ama insanları üzmek istemiyorum!"
Bak, bunu aşmanız gerekiyor.
Bir şeyi yapmaya rıza gösterir ama onların istediği gibi yapmazsanız, çıldırırlar.
Bir şeyi yapmaya rıza göstermezseniz, sinirlenebilirler veya sinirlenmeyebilirler.
Çatışmalar sadece insan deneyiminin bir parçasıdır.
Bu Dünya’nın alıcıları tarafından istismar edilmemenizi istiyorsunuz.
Eğer öyleyse, bununla başa çıkmayı öğrenmeniz gerekir, her zaman başkalarını memnun etmeyin ve ara sıra çatışmalara neden olun.
Mesele şu ki, sizi ve iyiliğinizi gerçekten önemseyen mantıklı insanlar, hayır derseniz size kızmayacaklardır.
Hayal kırıklığına uğrayabilirsin, ama sonunda anlayacaksın.
Sizi önemseyen insanlar, kendinizi iyi, mutlu ve sağlıklı hissetmenizi ister.
İyi bir ilişkide bile beklentilerdeki değişiklik hakkında bazı tartışmalar veya kafa karışıklığı yaşayabilirsiniz.
Bir ilişkide çatışma mutlaka kötü değildir!
Bu çatışmaları nasıl çözdüğümüze bağlı.
Abartılı nezaket güvenilir değildir.
"Ama ben iyiyim! İnsanlar başka ne isteyebilir ki!? ”
Biraz dürüstlüğe ne dersin? İnsanlar her zaman bu kadar iyi değil. Ve nazik olmanın hiç de uygun olmadığı zamanlar vardır.
Ya bir arkadaşınız sizden dürüstçe fikrinizi sorarsa ve fikriniz hoş değilse?
Yani ona dürüst fikrinizi söylemiyorsunuz, ona karşı iyisiniz ve ona duymak istediğini düşündüğünüzü söylüyorsunuz çünkü onu üzmek istemiyorsunuz!
Yanlış şeyi yapıyorsun.
Sizi şüphecilikle ele alınması gereken güvenilmez bir insan yapar.
Zalim olmak zorunda değilsin, ama iyi olmak zorunda da değilsin.
Bir denge var.
Bazen insanların davranışlarını geliştirebilmeleri için test etmek için sert ve net bir gerçeği duymaları gerekir.
Ama her zaman iyiysen, her zaman isyan çıkarmamaya çalışıyorsan, asla kendin için ayağa kalkmazsan ya da hayatında dürüstlük uygularsan o kişi olamazsın.
Nezaket bazen değerlidir.
Nezaket ve saygı, kapıları açabilir ve kendinizle ve Dünya’yla başa çıkma şeklinizi iyileştirebilir.
Ancak iyi olmanın doğru cevap olmadığı yeterince zaman vardır ve sonunda iş, hayır demeyi ve kendinizi korumak için sınırlar çizmeyi öğrenmeye gelir.
Hoş olmayan insanların sizi üzmesine veya nezaketinizi öldürmesine izin vermeyin.
Sınırlarınız ve hayır deme yeteneğiniz üzerinde çalışın.
YORUMLAR
ama bazen de kendilerini nazik, sevgi dolu ve saygılı olmak konusunda parmakla gösteren ve her fırsatta kendini övüp göklere çıkaranlara rastlıyorum...hele ki en basit bi konu hakkında bile karşı görüşte olan birini nasıl aşağılayıp, tepeden baktıktıklarını ve yağ gibi üste çıkmaya çalıştıklarını görünce midem bulanıyor...sonra kendini dört dörtlük gören bu avamlara, bu laf kalabalığına gel de hoş görülü davran...gel de sahte gülücükler dağıt...
olmuyor bazen işte olmuyor! böyle iki yüzlü insanların içinde kalmaktansa iki lafından birine 'evet haklısın!' demektense resti çekmeyi ve yüzlerine gerçekleri haykırmayı yeğlerim...adımı 'hoşgörüsüz, saygısız!' birine çıkarmaları veya arkamdan atıp tutmaları umurumda değil...
doğru insan eğilip bükülmez kolay kolay ve sindirmez bazı mayası bozuk şeyleri ve bu oyunlara pabuç bırakmaz...belki etrafı dolup taşmaz, sevgi öpücüklerine boğulmaz diğerleri gibi ama en azından yalansız dürüst ve sağlam birilerine denk gelir...hiç değilse uzun ömürlü güzel dostluklar edinir...
kız aynı psikolog gibi konuştun mşh...
güzel yazıydı tebrikler canım...çokça sevgiler gönderiyorum❣❣❣