- 350 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Keviklikteki Samanı Öküz Değil Dana Yer Bitirirmiş
Keviklikteki samanı öküz mü bitirir yoksa onun yavrusu dana mı bitirir meselesinde kanaat danadan yanadır. Düveden, buzağıdan ziyade özellikle danadan taraftır ibre. Oysa tüm yük öküzün sırtındadır. Çift çubuk, toklu tosun, kışlık erzak hep onun omuzları üzerindedir.
...
Burada öküzden kasıt her evin erkeği. Doğrudan her işten sorumlu olan reisi. Erkek ailenin geçiminden, güvenliğinden, barınmasından, yemesinden içmesinden, giyinmesinden sorumludur. Tüm yük onun omuzları üzerindedir. O nedenle ödülünün de ona göre olması gerekir ama işin şekli öyle değildir. Erkek çok koşturur çok yorulur anasından emdiği süt burnundan gelir ama gel gör ki aslan payı dananın yani evin erkek evladınındır.
...
Dana tosun olma yolunda ilerleyen, yavruluğu çoktan aşmış bir aile ferdidir. Yani ergenlik dönemini geçmiş, bedensel büyüme dönemine girmiş erkek evlattır ki yemeyle doymaz, yeter demez, sofradan çekilmez. Samanlıkta ne varsa indirir mideye. Ne bulursa, evde ne varsa tıka basa yer yine de doymak nedir bilmez. Babanın ananın payından da aşırır, kardeşlerininkinden de. O nedenle evdeki erzakı da yer tüketir.
...
Yesin içsin tüketsin ev danaları hiç sorun değil. Yeter ki adam olsun karşılığını versinler. Okusunlar, iş meslek edinsinler, iyi yerlere gelsinler, ahlaklı faziletli olsunlar, anaya babaya saygılı davransın iyi evlat olsunlar, memlekete millete hizmet etsin, kaliteli insan olsunlar.
Kemal SEYFİ
23.09.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.