- 374 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hırs görevdir...
Hırs görevdir...
Hırs görevdir ama sonuca asi olmak yanlıştır.Allah adl sıfatlıdır ağaç değilsin ağaç gibi tevekkül etme.Hırs duadır..icabet edilir...
Hırs görevdir...
Cennette peygambere komşuluk istiyoruz...aynı hırsız dünya için göster...Aynı sıkıntıları yaşamadan komşuluk verilmez...Allah adl sıfatlıdır...hakketmediğin sana ne dünyada nede ahirette verilmez...Ve Allah HAKİMDİR...
Hırs duadır...
Hırs asilik değil...hırs duadır...Hakkettiğin kadar hırslı ol der adl sıfatı...Hikmetsiz bir hırs zararlıdır...çünkü hikmetsizlik esmaya ters haldir...yine suç hırsın değil hikmetsizliğindir...
Evet...akıl şunu söyler.."zorlukların aşılması, üstün başarı, yaratıcı ve yararlı üretimler için en azından dozunda bir ’hırs’ duygusunu gereklidir...adl sıfatı da bunu ister kuldan...Zorlukları aşmayı hakket...der adl sıfatı...duanı eksik yapma der...hikmete ram ol...der ...
Evet...Sadece hırs yetmez üstün başarı için...hırs saik olur başarının sırlarına sarılmamıza...‘Üstün başarı’ ve ‘yüksek üretimlerin’ temelinde ‘hırs’ duygusunun değil; ‘gelişmiş ve doğru bilgi’, ‘hayal gücü ve yaratıcılık’, ‘kararlılık ve azim’, ‘özgüven ve inanma’ gibi yüksek insani duyguların yatmakta olduğu gerçeğini esas almakta yarar var...
Hırs görevdir...Ümitsizlik kötü...
Tevekkülde ,Adl sıfatı ot gibi olma der... imkanları kullan der Kur’an...şükür imkanları kullanmaktır...sabır da...Hz Eyyub imkanları kullandı ve hastalıktan kurtuldu...asilik kötü...ota akıl vermemiş ayak vermemiş...rızkını ararken ayaklarını da kullan...aklını da... tevekkülü hakket...
İşte ayet...:“Oğullarım: Gidiniz de Yûsuf’la kardeşini araştırınız, hem sakın Allah’in inâyetinden ümîdinizi kesmeyiniz; zîrâ, kâfirlerden başkası Allah’ın inâyetinden ümîdini kesmez.”
(Yûsuf/87)
Ümitsizlik kötü...hikmetsizlik kötü...kötüler belli esmaya ters her eylem hal fikir inanç kötüdür..Padişahlık bile iste belki rüyanda tadarsın...Rüyada tatmak bile kazançtır...ama hikmete ram olsun hırsın...
sınırlı ilimlilere kulak asma..."Hırs ve ona eşlik eden diğer olumsuz duygular, başta kanser olmak üzere kalp ve damar hastalıkları, ülser, migren gibi fiziksel hastalıklara; kaygı bozuklukları, psikotik bozukluklar ve kişilik bozuklukları gibi psikiyatrik sorunlara da neden olabilir...denilse de hırs yap...hırs duadır...Kabul olmasa da dua edeni Allah sever...Adak kurbanı keser hırslı insan en azından bu yararı da mı yok hırsın...
Hırs ümitliliktir azimliliktir...iyi halliliktir...duadır iyi halliliktir...asilikle ilgisi yok...hırssız insan da asi olur...hırslı da olur...
.Ey dipdiri meyyit! “İki el bir baş içindir”
Davransana... Eller de senin, baş da senindir!
His yok, hareket yok, acı yok... Leş mi kesildin?
Hayret veriyorsun bana... Sen böyle değildin.
Kurtulmaya azmin, niye bilmem ki, süreksiz?
Kendin mi senin, yoksa ümîdin mi yüreksiz?
Azim ile hırs farklıdır...azim sabırdır...hırs ise duadır...kibrin emrinde hırs da kötüüdür ama başlı başına hırs kötü değil...çünkü duadır hırs..istekdir hırs...hedefi üstün tutma da değildir hırs...hikmetsizlik o...
Hırs başarma duasıdır...başarı için duadır...hikmete ram olsun hırsında sabrın da şükrün de...değilse gülünç duruma düşersin...Hırsını hikmet süzgecinden geçir. adl sıfatının yani esma süzgecinden geçir...
Hırs var hırs var... kötülüğe hırs var...Hz. Peygamber’in ümmetine olan sevgisi ve düşkünlüğü haris kelimesi ile ifade edildi Kur’anda... (Tevbe/128) ve Resûl-i Ekrem’in insanların iman edip hidâyete ermeleri hususundaki şiddetli arzulu olduğu Kur’anda geçer...(Nahl/37)
Şükürsüzlük anlamı taşıyorsa o hırs kötülüğe hırstır...hırs değil kötü olan yanlış seçimdir...evet...Ahlâk ve tasavvuf kitaplarında hırs kelimesi, zühd ve kanaatin zıddı olarak daha çok para ve mal düşkünlüğünü ifade etmek üzere kullanılmış...
Evet...Mutasavvıfların dışında kalan âlimlerin hırs hakkındaki değerlendirmeleri daha ılımlıdır...
Kötülüğe hırs kötüdür tek...Hiçbir İslâm âlimi ve düşünürü başkalarının malına, canına, mevkiine, namus ve şerefine zarar verici sonuçlar doğuran kötülüğe hırsı savunmaz...
Hırs duadır...duanın da kötüsü iyisi var...kötülüğe hırs kötüdür tek...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.