- 771 Okunma
- 5 Yorum
- 5 Beğeni
Kovid Aşısını Emen Sülükler
Tiyatro, sinema, konser, spor müsabakaları gibi toplu etkinlik alanlarına katılabilmek, uçakla ve şehirlerarası otobüsle seyahat edebilmek amacıyla aşı olmak, aşı olmayanlar içinse negatif PCR testi şartı getirildi. Okulda çalışıyorsanız da aynısı geçerli. Ya aşı olacaksınız ya da belirli periyotlarla PRC testi yaptıracaksınız. Böyle olunca ülkemizdeki aşı oranları dünyada en iyi ülkelerden biri haline geldik.
Buna rağmen aşının kendilerine zarar vereceğini, aşı yaptırırlarsa kanser olacaklarını, kısır kalacaklarını, hatta kendilerine cip yükleneceğini, torunlarının üç burnunun, beş kulağının olacağını, insan neslinin tehlikeye gireceğini düşünenler de az değil. İstanbul’da aşı karşıtları bir miting bile düzenlediler. Bu kişilere ilişkin her gün tuhaf haberler düşmekte haber sitelerine.
Aşı yaptırmak istemeyenlerin, aşı olmadıkları halde aşı yaptırmış gibi görünebilmeleri için İstanbul’da bazı hemşirelerce para karşılığı sahte aşı kartı düzenlendiği gerekçesiyle bu hemşirelerin nitelikli dolandırıcılık ve evrakta sahtekarlık suçlamasıyla gözaltına alındıkları haberi geçenlerde ajanslarda yer almıştı.
Bir aşı karşıtının en son yaptığı ise pes dedirtti adeta. Mecburiyetten aşı olduğu anlaşılan bir vatandaşın aşı yaptırdığı hastanenin bahçesinde, getirdiği sülüğü kendine zerk edilen aşıyı emmesi için aşı yaptırdığı koluna yapıştırdığı görülmüş. Konunun uzmanı bir profesör ‘Aşıyı bu şekilde vücuttan çıkarmanın imkânı yok’ diye açıklama yapıyor. Halk Sağlığı Uzmanı olan başka bir profesörse "Tüm kanı da boşaltsanız, tüm kemik iliğini de boşaltsanız o tanıma işi devam eder" diyor.
Aşı karşıtları daha önceleri aşı yaptırmamak için yöntem ararlarken yapılan başarılı operasyonların aşı karşıtlarını bu örnekte olduğu gibi daha tuhaf yöntemlere sevk ettiği gözlemlenmekte. Vatandaşı bu ruh durumundan çıkarmak, ikna etmek gerek. Her gün kanal kanal dolaşan ikna kabiliyetlerini yitirmiş aynı yüzlerle bunu yapmak hiç kolay olmayacak. Ah Ramazan abim. Çok iyi insandın. Cip diye diye direndin aşıya. Ölüm sebebin kovid olunca cenazene de katılamadık. Mekânın cennet olsun.
YORUMLAR
17 nci madde asla zorlayamazsınız diyor bu kesin ,,,, velakin vatandaş hak ve kanundan nedir haberi yok pcr tesdide zorlamanın danişkasıdır ,,,, ha zorlamışsın ha pcr tesdi farkı aşı olman için yapılan ha aliosman ha osmanali ;) yapamazlar velakin ,,,, yaptıkları için meydanlar boş sanıyorlar nemrut ve fravunların arkadaşları ,,, her şey para için bunun artık gizlenecek yanı yok
Profesör Ahmet Rasim Küçükusta'yı insanlar takip etmeli. Aşı olunmalı ve olunmamalı diyenlerin ortasına konumlamış kendisini. Çok açık konuşmayı tercih etmiyor, İnsanlar gayret göstersin ve doğru kanaati kendi bulsun istiyor. Cümleleri dikkatle okunursa aşı olunmasını önermediğini göreceksiniz.
Filiz Şahin.
Teyzem yoğum bakımda
ve aşıları olmuştu
Oğlu ve gelini de aynı şekilde...
Geçen hafta da babam kuzenini kaybetti
O da aşı olmuştu...
Aşı yandaşı ya da karşıtı değilim
Aşı olmadım ve olmayacağım...
😊 iyi akşamlar sayın yazarım
Ayrıca;
Ramazan Abiye rahmet olsun😔
Osman Akçay
Vefat edenleri Alllah rahmet etsin, mekanları cennet olsun. Sizlerin de başınız sağ olsun. İnşallah hastalarınız da bir an önce şifa bulurlar. En azından sosyal mesafe ve maske kuralına dikkat edin. Rabbim hepimizi bu illetten korusun. Saygılarımla.
YahyaSEVİM
bazısı samimi bazısını öyle selamlaştığım birileriydi hepsi 3 doz oldular ve hepsiyle
tartıştığım böyle bir kepazeliği nasıl algılamıyorsunuz siz uyuşturucumu alıyorsunuz
diye ,,, bunlar benim gözlerimle şahit olduklarım hepsi öldüler allah rahmet eylesin genede güzel insanlardı
katilleri açık seçik sağlık bakanı bakkalın oğlu ,,,evet bakkalın oğlu hastahaneler zinciri nasıl olunuyor diye soran bile yok her şey para için saygılar 7 tepe,, aşı? allah için asla büyük konuşmam dünya ters dönse olmam,,,
Niye katılmadınız cenazesine? Burhan Kuzu cavitten öldüğünde cami bahçesi lebaleb doluydu. Damlacık yoluyla bulaştığı açıklanan bu hastalık için maskenizde var mesafede var milletle öpüşmeyecekseniz niye nasıl bulaşsın? Allah rahmet eylesin. Bir detay var
bu hastalık ülkemizde görülmeye başladığında dünyanın yasakladığı bir ilacı ısrarlar insanlara içirdiler 2020ikinci yarısına kadar insanlar tedavi edilirken öldü sonra o ilaç yasaklandı. Şimdi yine aynı şey oluyor dünyada yasak bizde şeker gibi tüketiliyor.Cavit mi öldürüyor ilaç mu sorgulamak lazım. Esen kalın
Osman Akçay
Cenaze kısıtlama yapılan günlere denk gelmişti. Cenaze namazları o zaman 30 kişi ile sınırlandırılmıştı. Cenaze için 100 km şehir dışı seyahat etmem gerekiyordu. Bunun içinse seyahat izni alınması gerekiyordu.
Şimdi hem kovid hakkında daha çok bilgimiz var hem de cenazelere katılmamız konusunda ise bir engel kalmadı.
Filiz Şahin.
aşıların pandemiyi bitireceği yönğnde yanlış bir inanış var.
bu durumda o salgının aşıyla biteceğine nasıl inanacağız zira aşıların koruma süresi en çok 8 ay en az 6 ay...?
Güzel bir yazı var ol ustam.
Her zaman çok bilmişler çıkıyor maalesef. Tüm dünya salak onlar akıllı.
Selamlar sağlıklı günler.
Osman Akçay
kader hamağı
Hiçbir konu hakkında kesin konuşulacak yer değil dünya. Herkesin tek kullanımlık bir yaşamı var ve her konuda kararı ancak insanın kendisi verebilir. İnsan özgür bir varlık.; aşı olmayın da denilemez, aşı olun da denilemez kimseye. Toplumun iyiliği adına şu olmalı bu olmalı... bunlar kesin doğru değil, dünyada hiçbir bilginin doğruluğu kesin değil. Yabancı bir yazar "tanrı 7.gün soru işaretini yarattı ve yaşam başladı." diyor. Soru işaretli her şey. Şu şudur diyenler ya çocuktur ya da büyümemiştir.
Suat Zobu
Hiç bir konuda net tavır ortaya koyamaz.
Bu açıdan düşünün bence.
Sağlıklı günler.