- 233 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Her şey insan için...mi .Evet...
Her şey insan için...mi .Evet...
Her şey insan için...Bütün sırların görülmesi insan ile mümkün...
Melekler dua eder mü’minlere...der Kur’an.Her şey insan için ya yardımcı ya şerli...İnsan kıymetli ve merkez...Deve cennete girer insana hizmetiyle...
Her şey insan için...Teknoloji insan ile mümkün...Kamil yaratık insan en büyük sorumlulk insanın omuzlarında...Sınırsız aşkı insanın omuzladı...Kur’anın görevlerini insan omuzladı...en kamil bilme görevini...
Hızır hz Musa için...Asa hz Musa için...Ashab-ı kehfin köpeği de...insan için...Muhatabı insan...secde ettiler insana yaratılanlar...sadece şeytan ve ehli secde etmedi...Muhatab almadı şeytanı...ve şeytan öğretmen oldu insana...Sınırlı ilme çağıran bir öğretmen...İzah edilemez o ilimle bu varlıkta vuku bulan eylemler haller fikirler...Karun malıyla öğünür...Faninin öğünmesinin ne önemi var...der bu varlık ve Karunu helak eder...Nuhun kavmi tufanla Ebrehenin ordusu Ebabillerle Karun ise zamanla helaka uğrar...
Her şey insan için...Yiyecekler insan için
Her şey insan için ama insan ise nankör...Muhatabı insan varlık kitabının...yaratılanlar secdeye mecbur insana ve yaratan tek ona "kendini bilmede sınırsızlık vermiş"...Mesela...Şeytanın da meleklerin de sınırlıdır esma bilgisi...Tevvab sıfatına hadim olan varlık sadece insan...razzak sıfatına binler hadim ama "Eş-şekur sıfatına insan melekten daha hadim...
Her şey insan için...Hızır ve peygamber insan için...
Bir günde olan kelebekler var insan için mi yaratıldı...hayır...Hiç bir insan görmedi ama melekler şeytan da sınırlı da olsa onun Allaha aynalığını algılıyor sınırsız algılayan sadece insandır...Allaha ayna olmak her yaratılanın ilk görevidir...yaratılanın aynalığını tek insan kavrar algılar perdeleri sınırsız sadece insan yırtar...Her şey insan için...derken kastımız bu gerçeği iddia için.
Her şey insan için...Melek ...şeytan yer gök insanla ilgili...
Esmayı yaratılanda noktasına virgülünne kadar sadece insan okur...Okuma da en ileri kabiliyettedir insan işte ayet..."O (Allah) ki; yeryüzündeki şeylerin hepsini sizin için yarattı, sonra (kudret ve iradesiyle) göğe yönelip, onları da yedi (kat) gök olarak düzenledi. O, (her şeyi bilen) Alim’dir." (Bakara/29)Hızır da meleği de şeytanı da okumada en ileridedir insan...Her yaratılan insanın okuması için yaratıldı esmaya hadimliklerini görmesi için yaratıldı..Her şey insan için...iddiamızdan kastımız bu...Tevvab isminin sınırsız hadimi insan ...Şeytan kibirli olduğu için hadimliği reddetti...melek hatasız...Hayvanlarda ise çok sınırlı...Hayvanlar da hata ediyor...ve suçları asilikleri biliyor...çocuklar da biliyor...ama sabır kabiliyetli olmadıklarından affediliyorlar...Boynuzlu koyundan boynuzsuz koyun hakkını alacak...mahşerde...ama cehennem yok hayvana...
Her şey insan için...Akıl Kur’ana aynadır...Kur’an insan için...
Midemiz için gönlümüz için sırtımız için ve bir çok hastalıklarımız için ihtiyaçlarımız için yaratılmışher var edilen şeytan olmasaydı Allaha sınınmazdık...şeytanın da varlığında bazılar için fayda var bazılar için şer var...zenginlik ve benzeri şartlar da bazılar için şer bazılar için hayır...yani insanla ilgilidir var edilenler...gece de gündüz de insanla ilgilidir...Her şey insan için..iddiamızda anlatmak istediklerimiz bunlar...değilse her şey Allaha ayna olmak için var edildi...İnsan kıymetli olmasaydı her varla ilgisi olmazdı... İşte ayet.."O’dur ki, O yüce Allah’tır ki bütün göklerde ve bütün arzlarda (hayat olan âlemlerde yarattığı) her şeyi katından sizlerin (insanların) emrine musahhar kıldı. Muhakkak ki bunda düşünen bir kavim için âyetler vardır." (Casiye/13)
Her şey insan için...Halifelik...taht...kanunları ilah adına uygulamak...
İnsan halifelik görevine nankör...Kıymetli olsaydı halife olmazdı...dünya neden seccade yapmadın diye de sorulacak insana...Karınca da hak sahibiydi bu varlıktan neden adil olmadın da diye sorulacak...Muttakilere küresel idareyi neden vermedin zalimsin de denilecek insana...işte ayet... "(Hani) o zaman Rabbin meleklere: "Ben muhakkak ki yeryüzünde bir halife yaratacağım." demişti. (Melekler de): "Orada fesat çıkaracak ve kan dökecek birisini mi yaratacaksın? Oysa biz Seni hamdinle tesbih ve takdis ediyoruz." demişlerdi. (Rabbin de) "Ben sizin bilmediklerinizi bilirim." buyurdu." (Bakara, 2/30)
Evet her şey insanı ilgilendiriyor...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.