- 248 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"Her şeyde bir hayır vardır..."diyelim mi.
"Her şeyde bir hayır vardır..."diyelim mi.
Her gecede yıldız vardır...ama ışık mı çok karanlık mı...
"Her şeyde bir hayır vardır..."diyelim mi.Diyelim
Hastanede doktor sırasındaydım sırada bekleyenlerden bir kapalı bayan telefonda konuşuyor duyuluyordu konuştukları karşıdakine "her şeyde bir hayır vardır "dedi...bir hayır veya birazcık hayır vardır bence de...
İşte ayet...:“Olur ki siz bir şeyden hoşlanmazsınız, hâlbuki hakkınızda o bir hayırdır. Ve olur ki bir şeyi seversiniz, hâlbuki hakkınızda o bir şerdir. Allah bilir, siz bilmezsiniz.”(Bakara /216) bence bu ayetin öğütlediği bir ahlak olsa gerek ""Her şeyde hayır vardır..." dememiz...
Ve İbrahim Hakkı hazretleri şöyle dememiş mi...Tevekkül etmemiz için...Sabırlı olmamız için...Hatta şükretmemiz için...
:Hak şerleri hayr eyler,
Zannetme ki ğayr eyler,
Ârif ânı seyr eyler,
Mevlâ görelim neyler,
Neylerse güzel eyler.
Sen Hakka tevekkül kıl,
Şer miydi hz Eyyubun hastalığı...ödül müydü Karuna malı...Sabır ile kazandı en büyük ödülü hz Eyyub...Kibir ile kaybedenlerden oldu Karun...Kibre hadim olmadıysan kazançtasın...
Evet madem şerleri hayra çeviren bir İlahımız var...sabredelim...her tünelin ışığa çıkmasını bekle ilerle ilerle ümitlice ilerle karamsar olma...ve her yokuşun inişi var...şikayet etme yokuşlarda...Her zorluktan sonra bir kolaylık veren ilahımız var...dertler de biter..yollar da biter...İşte ayet:"Demek ki zorlukla beraber bir kolaylık vardır./Evet, doğrusu her güçlüğün yanında bir kolaylık var./O halde önemli bir işi bitirince hemen diğerine koyul./ Ve yalnız rabbine yönel.(İnşirah/5-8)
Hz. Peygamber ve arkadaşları Mekke döneminde müşriklerin giderek türlü işkencelere kadar varan baskılarından acı çekiyorlardı. Bu durum hem peygamberi hem de müminleri üzüyordu. Yüce Allah resulünü ve müminleri teselli edip gönüllerini rahatlatmak için bu âyetleri indirmişti...Evet...tünel yürürsen biter...ışık görülür...ümidini kaybetme hep yürü..yılmadan yürü...
"Her şeyde bir hayır vardır..."diyelim mi.Diyelim...ve bir hayır olması için de uğraşalım...
Evet...günah bile eğer insana tövbe etmeyi öğretiyor ve tövbe etmekte daha başka günahlara girmemeyi netice veriyorsa, sonuçları itibarıyla günah işlemekte bile bir hayır olduğu söylenebilir.
Evet...Şeytanın yaratılması şer değil, şeytana uymak şerdir. Ateş örneğinde olduğu gibi. Ateşi iyi işlerimizde kullanır onunla yemek pişirir ve daha birçok ihtiyacımızı gideririz. Ateş elimizi yaktığında “Ateş şerdir." diyebilir miyiz? hayır...deve şeytandır kadın şeytandır diyebilir miyiz...iyi işlerde kullan deve şeytan kadın şeytan diyen...Çocuk düşe kalka koşmayı öğrenir ...meyvesi güzel olana şer deme...şer deme ateşe binlerce iyi işe yarıyor...şeytan Allaha sığınmamız için var...TEVVAB isminin bilinmesi için var...şer sandığımız hayırlı olabilir...zenginlik şer deme iyilikte kullan...adam hapse giriyor ama dışarda olan öldürülüyorsa...Hapis ehven-i şer oldu ona...Beterin beteri var de..."Her şeyde bir hayır vardır..."diyelim.
Evet..."Her şeyde bir hayır vardır..."diyelim."Bazen hoşunuza gitmeyen bir şey sizin için hayırlı olur. Kimi zaman da sevip arzu ettiğiniz bir şey sizin için şerli olabilir. Netice itibarıyla neyin hayır ve neyin şer getireceğini sadece Allah bilir, siz bilmezsiniz." (Bakara, /216)
Evet..."Her şeyde bir hayır vardır..."diyelim.Diyelim ...çünkü işin bir diğer yönü de şudur: Biz Allah hakkında suizanda değil hüsnüzanda bulunmalıyız...Dünyada engelli doğan çocuklar var...belki onlar cennetlik olacaklar...engelsiz olsalardı cehennemlik işler yapacaktı...Allah hakkında hüsnü zanda bulun...ve dua et...hüsnü zanla da yetinme...yarabbi bu çocuğa cennetini nasib et ...diye dua et...sürekli dua et...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.