- 576 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
istemeyi bilmemek
İnsan bu zaman, zaman kendi içerisinde öyle çıkmazlara girer ki, kendini kimselere anlatamaz, anlatsa da kimse onu ya dinlemez, yada anlayamazlar ne yapacağını bilmez bir halde dolaşırken bir mabedin önünden geçer işte o an olan olur ve birden çok şey düşünmeye başlar aynı zamanda ne yapacağını da bilemeyecek bir durumdadır, manevi değerler açısından yetersizliğinin yanı sıra pratikteki eksiklikleri ise onun yaşadığı hayat ve sıradan kişiliğe sahip olması onun tamamen bu açıdan zafiyetinin bulunması ve onun zayıf bir özelliğinin varlığı gerçekte hiç bir şey ifade etmez bir süre sonra nihayet evine varır oturur bir köşeye başlar düşünmeye düşünürken öylece uyuya kalır.
Öyle bir rüya görür ve rüyasında da şöyle der, Allah’ım ben ne çektiysem bu berbat gururum yüzünden çektim, diyorum ki bu gururumu yok etsen de kurtulsam.
Kulum der gurur benim yok edebileceğim bir şey değil, senin bırakabileceğin bir şeydir çözümü de sende olan bir şeydir.
Ardından da engelli olan aileden birinin iyileştirmesini ister.
Kulum der onun ruhu o kadar sağlam ki, vücut o kadar önemli değil, o geçici bir şeydir der.
Ardından dua eder Allah’ım her ne olursa olsun yeter ki sen bana her zaman sabır ver
Kulum der sabır dediğin şey çok büyük acılar çekilerek öğrenilen bir şeydir, unutma sabır verilmez, o anca hak edilir der.
Ardından dua eder ve şöyle yakarır Allah’ım bende mutlu olmak istiyorum mutlu olmam için ne olur bana yardım et diye yakarır.
Kulum der ben ancak ve sadece nimetlerimi sunarım, mutlu olmaksa o tamamen sana kalmış der.
Yine duaya başlar ve Allah’ım ne olur beni çektiğim bu acılardan kurtar diye niyazda bulunur.
Kulum der çektiğin bu acılar seni günlük kaygılarının aslında ne kadar önemsiz olduğunu anlamanı ve onlardan derhal uzaklaşmanı bana daha çok yaklaşmanı sağlar der.
Allah’ım ne olur bu ruhumun daha da olgunlaşması için ne olur bana yardım et diye niyazda bulunur.
Kulum der sen önce kendin inanmalısın ki olgunlaşa bilesin ama sana meyvelerini alman için her türlü yardım edeceğimden emin olabilirsin der.
Allah’ım dan bu hayatı sevmemi sağlayabilecek ne varsa hepsini ister.
Kulum der ben sana bir hayat verdim, sen o hayata dair her şeye sahip olabilirsin der.
Allah’ım der ne olur sana duyduğum bu sevgiyi, başkalarına da duyabilmeyi, hissetmeyi çok istiyorum diye niyazda bulunur.
Kulum der en sonunda doğru olan bir şey istedin der.
İşte böyle sevgili dostlar
Ruhen ve bedenen olgunlaşmamış bir insan her zaman Allah’tan bir şeyler ister ancak hep bana diyerek başlar öylede biten dualar eder, Ama Ruhen ve bedenen olgunlaşmış bir kul ise istemektense aksine vermesini sağlasın diye dualar eder.
Terazi hassas olunca çıkmak yürek ister ve unutulmamalı konuşmak gölge etse de gün döner gölge aydınlanır gerçekler olduğu gibi görünür.
Dilin döşediği o yatakta yatmak için herkesin sığındığı Allah’ın rızası için sevmesini bilmek gerekir...
Her söz doğru olmayabilir ama her ölüm gerçektir.
Not : okuduğum bir yazıdan etkilenerek yazmaya çalıştım başlıklar benzerlik arz edebilir.
Mehmet Demir
06.09.2021 Ankara