- 235 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nirvana için nefsin temizliği farklı mı...Eksik ve kalitesiz...
Nirvana için nefsin temizliği farklı mı...Eksik ve kalitesiz
Nivana kelimesinin sözlük anlamı dışarıya üflenmiş, dışarıya esmiştir. ’Dışarı’ anlamına gelen ’nir’ ile ’esmek’ anlamındaki ’va’ sözcüklerinden türetilmiştir. Sanskritçe bir kelimedir. Hint teolojisinde, mistisizminde ve doğu dinlerinde manevi bir kurtuluş anlamına gelmektedir.
Kur’anda esmaya hadimlik esmaya aynalık amaçlıdır nefsin temizliği...Nirvana az farklı Allahın ilahlığına da aynalığı kapsıyor...
Kur’an Allahın zatını tefekkürü caiz görmez...batındır zatı sadece esması zahirdir Allahın...yani zatına aynalık mümkün değil..
Vahdet-i vücutçuların bazıları da zatına aynalık amaçlılar..."enel hak diyen biri zatına da yanlık amaçlı ise şirktir...Kur’an bunu şirk sayar...ama esmaya aynalık Kur’ana göre görevdir...amaçtır...nefsi temizle aynalaştır der Kur’an da hint düşüncesi de...
Nirvana, her türlü duygudan, istek ve tutkudan kurtulmak ve benliğin tamamen ortadan kalktığı en yüksek ruh halidir. İsteklerin ve arzuların bitmesi ve rahatlatıcı bir iç dinginliğe ulaşmaktır.Kur’anla bir yere kadar örtüşür...Allahın zatına ayanalık konusunda örtüşmez...Hint düşüncesi Kur’ana zıt bir düşünce değil...
Nirvana, ölümden sonra değil de dünyada yaşarken gerçekleştirilebilecek bir ruhsal aşamadır. Kur’an ile örtüşmeyen yanı var mı bu tarifin...evet var...İsteklerin ve arzuların rızaya yönlendirilmesini kulluk sayar Kur’an...zengin ol ama Karun olma der Kur’an tahtı terke etme ama Firavun olma ırkçılıkla yönetme der...Aile devleti olma der Kur’an...Takva devleti vakıf devleti ol der Kur’an...ve Medine devleti buna güzel bir örnek...
Nirvana duygusuna ulaşan kişinin yaşantısında beğenilmek ya da beğenilmemek gibi içgüdüler bulunmaz. Dolayısıyla başarı, başarısızlık, kazanç ya da kayıplar kişiyi fazla etkilememektedir. Kur’an ile örtüşmeyen yanı var mı bu amacın...evet var.Rıza için gayret et der ...ruhbanlık yetmez der Kur’an...Hintdüşüncesi meyve olarak ruhban sınıfı oluşturur...Rıza aşığı ruhbanlıktır Kur’anın meyvesi...esma aşığı imanlı secdeli bir ruhbanlığa Kur’an karşı değil...Ruhban olmayan kibre hırslıdır çünkü...Kur’anla düşmanları örtüşür hint düşüncesinin ama Rıza aşığı esmaya hadimlik aşığı ol der ..Kur’an.yani RUHBANLIĞIN artısı var Kur’anda... düşüncesinde...yani Ruhbanlık artı esmaya hadimlik aşkı...Bir çok tarikat bu dönüşüme sahib değil hint düşüncesini aşamamış durumda malesef...Fukaha ile aralarında ki kavga tek bu...Ruhbanlık artı rıza ...aşamasında yarı yoldalar...bir çok tarikat...Fukahanın yolu daha Kur’ani...
Vahdet-i vücutcçuların da bir çoğunun aynı aşamayı yapamadığını görürüz...Ruhbanlık artı rıza... rıza aşkı nefsi rızaya hadim et der kur’an...kibre değil sadece rızaya hadim et benliği der Kur’an...benim hiç de ama yetinme bu eksiktir der Kur’an...o hiçi Rızaya vakfet der Kur’an...Hiçlik makamı eksiktir Kur’ana göre...ve esmaya hadim ol der Kur’an...Rıza için hadim ol der...esmaya hadimlikte müşrikten farkı bu mü’minin de ruhbanın da...
Nirvana ruhbanlıktır...Nirvanaya ulaşan rıza için gayret göstermezse ilahlık ilanıdır bu...Nirvana ilahı bulma amaçlı olmalı der Kur’an...ve ilaha inana ilahı razı etmeli...İmanlı ruhbanları övüyor Kur’an...nirvanayı son amaç kılanları yeriyor...Yunusun son amacı Allahtı...ve rıza aşığıydı yunus...sadece Allah aşıklığını kınıyor Kur’an...rızam için ne aptın diyecektir Allah...der Kur’an.
Takvalı ol der ruhbanlığın yetmez der Kur’an...Nirvana son aşama değil der Kur’an...İlah değilsin ilahı razı et der Kur’an...Nirvanada ilahı razı etmek amacı da yok...Komşum aç derdi yok ümmet derdi yok yeryüzü halifesi olma derdi görevi yok nirvanada...yani eksik bir ermişlik bu...Kur’ana göre...örnek bir ermiş olanlar...Medine devleti benzeri bir devlet kurar...Siyasetin ekonominin merkezindedirler...ekonomi ve siyaset meydanını bozguncudan kurtarır...bozguncunun yeri şeytan gibi kovulmuşluktur...Ademin izinde olanlar...hz Adem gibi dünya hakimiyetini eline alır...der Kur’an...Allahın taksimi bu...ahirette de taksimi bu dünyada da...
Kur’an ruhbanlığa karşı diyen İmanlı ruhban ol...Nirvanaya karşı Kur’an deme...eksik buluyor...de...Kur’an kibre düşman şirk doğurur kibir...Kilise ilah yaptı İsayı...tek buna düşman ol...kilise ile örtüşür havra ile örtüşür kur’an ama kilisenin kibri isayı havranın kibri ırkını ilah yaptı...Hint düşüncesi de ruhbanlarını ilah yaptı...Allahı razı etmek amacı olmayan manevi yürüyüşleri eksik yürüyüş sayar Kur’an ama düşman olmaz...Tek KİBRE hadimliğe düşman ...karun kadar malın olsun ama Karun olma der...firavun kadar siyasetin merkezinde ol ama ırk devleti kurma medine devletinden razı tek o...vakıf devlet kur...Takvalıların ortak yönettiği bir devletti Medine devleti...Vakıf ortaklığı yap...mal Allahın olsun .tek vakıf devleti Allahın devletidir...Aile devletleri kuruldu tarihimizde hep...imamı azamları bile köle edemezse öldüren devletler...Kerbelacı devletler...var müslümanların tarihinde...
Ey Kur’an yeter diyenler...Kur’anı doğru anladıysanız...Nirvanaya karşı olmayın...ruhbanlığa düşman olmayın tarikatlere düşman olmayın...eksiklerini gösterin...Fıkhın aile devletlerinin baskısıyla oluştuunu da unutmayalım...O baskılarla düşman ol...mezheblere değil...Alimlere değil...ailecilere düşman ol Kur’an o zaman yeter ancak...
Nirvana için nefsin temizliği farklı mı...evet farklı meyvesi farklı ...yaban ahlatı gibi bir meyve...armut aşısı gerekli...ilaçlamak gerekli...dünya armudu bari olsun...cennet armutu olsun ki bizi cennetlik kılsın...cemale ulaştırsın...cemale erişmeyene ermiş deme...O ahlat ağacıdır erse ne olur...eksiktir kalitesizdir o ermek...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.