- 341 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
neden yeşilçam
1
hülya avşarın oyunculuğu bir kırık bebekle zirveye ulaşmış.son filminde otobiyografik bir hesaplaşmaya girer çevresiyle.beyoğlu güzeli gibi bir jeneriktir sanat filmi anlamında.çarpık ilişkiler filmlerinde fazlasıyla yer alır.ülke gerçekleri takva gibi filmlere konu olurken beyzanın kadınları tarikatlerdeki gayri ahlaki ilişkiler beyaz perdeye taşınmıştı.ilk türk filmi pençe sedat simavi tarafından çekildiğinde aile hayatı hedef alınmıştı.türk aile yapısı dejenere edildi daha sonraki yıllarda.cumhuriyet bir kültürü dayatmıştı halka islamcılara göre.eğitimin yalnışlığı anlatıldı tarikat yurtlarında kalan öğrencilere.ilişkiler inançla anlam kazanıyordu aile bireyleri söz konusu olduğunda.bayağı bir mesafe alınmıştı insanlara çağdaş yaşamın yalnışlığını inandırmakta.cumhuriyet için ihsas edilmiş kurumların işevsiz bırakılması.kavramların nereye dayandığına dair kanaat.cemil meriç bu halimizi deli gömleği giymekle tasvir ediyordu.anadolu sosyalizmi içi boş bir kavram.halk kültürü tarif edebilirmi ideolojileri.sosyalizm sanayi inkılabına dayandırır fikriyatını.halk kültüründe bulunmayan yeniden üretmektir sanat için.yalnışlıklar nasıl farkedilir sorusu.yeşilçamın bu konuda filmleri var toplumu oluşturan bireylerde görülen aşk ve ihanet temasını ele alan.cumhuriyetle birlikte bağnazlığa cephe alan kurumlar tartışma konusu olmuş dini çevrelerde.öğrencileri bunların tuzağına düşmekten kurtarmak için modern hayat özendirildi okullarda.vurun kahpeye filmindeki hınç alma duygusuyla hedef alınmıştı çağdaşlık.halk yoksulluk içinde çocuklarını laiklik düşmanı bu kurumlara teslim etti.işte gerçek özgürlüğün taassupta olduğu benimsetildi körpe dimağlara.her yerde nefret söylemi vardı islamcıların iktidarında.kindar bir nesil yetiştirmekten sözediyordu erdoğan.hayatı anlamlandırmak insan egosuna yabancı düşüyordu bir ıstırapla neticelenmiş olsada kabullenmeler.nurullah gençin şiirinden fazlasıydı bu istismarın renk verdiği halk tablosu.erbakan adil düzen diyerek cehalete bir bilgelik kimliğini kazandırdı.estetiğin hayattan çekilmesiyle afganistan gerçeği ortaya çıkmıştı.fetöyü darbeye hazırlayanlar tüm dünyada örgütlü mücadeleyi teşvik eden emperyal güçler olmuştu.bu konuyu anlatan filmlerin varlığı bir anlam taşımıyordu islam ülkeleri için.modernden kopuşun nihayete ermesinde anayasal düzen vurgusu önem kazandı ırak gibi ülkelerde.aydın düşmanlığı direnç kazandırıyordu cihatçılara.insan doğası bir ütopya arayışında yalnız bırakmıştı yığınları.taksimin ele geçirilmesi gezi direnişini başlattı.ekonomiye zarar verdiği açıklanıyordu iktidara yakın düşen gazetelerde.ak parti artık sandıktan çekinen bir parti kimliğindeydi siyasi etkinliği sınırlı çevrelerde çıkarcılıkla yaşanan.islamcı burjuva davasına sahip çıkmıyordu.dolarlarla kendi modasını yaratmıştı seçkincilik.ancak ekonomik istikrar kendi dengesini arıyordu piyasalarda.ak parti yeni türkiye imajından uzaklaşırken farklı talepler vardı z kuşağını anlamak için.her şeyin fazlasıyla piyasada olduğu halde bir fiat istikrarı yoktu arz ve talepte.işte bunu anlayan üretici liranın yeniden değer kazanmasını bekliyordu şirket varlıklarını rekabet şartlarında faiz ve kurun bir seçim olduğunu anlamak istemesiyle.ihricatın artışı halka yansımıyordu yoksullukla mücadeleye bağlanırken siyaset.bir nevi ekonomi bir nostaljiye dönüşen 70li yılların üretim şartlarıyla işliyordu piyasada.popüler kültür ayartmıştı sanatçıları.artık bir değişim beklemenin uzağında ideolojiler.hülya avşar ve diğer sinemacılar için bir senaryo şansı tanıyordu türkiyenin bu yeni durumu için.
2
Türkiyeye sinema 1890lı yıllarda girmiş.ilk filim haliç panoramasıdır.ilk kurgu filmin sedat simavinin pençe filmi olduğu söyleniyor 1917 tarihli.sahne hayatına renk katan sanatçılar var yıldız kenter ve çolpan ilhan gibi.mutlaka hayatlarının dram yönü vardır.bu bakış açısına bağlıdır.yanılmıyorsam bu konuda çalışmanız var.yeşilçam yeniden canlanma fırsatnı birazda halkın teveccühüyle yakalayabilir.onun için yeni jenerasyona fırsat tanınmalı.belki bu sanatçılar için sinemanın büyüsüne kapılma şansları vardır.dizi oyuncuları aşklarıyla magazinnin bir parçası oluyor.kısa süren ilişkiler hiç saygı uyandırmıyor toplumda.bu açıdan bakılabilir günümüz sanat hayatına
3
Kadınların gözüyle siyaset erekselliği konu alır diğer alanlarda olduğu gibi.sorunları çözmenin yoludur örgütlülük.ülkemizde sosyal değişimler yaşanıyor siyasete bakınca.erdoğan bir konuşmasında necip fazılın sakarya saf çocuğu masum anadolunun divanesi ikimiz kaldık allah yolunun şiirini hatırlattı.bunu anlamak o kadar kolay değil.çünkü türk insanı politik yalnızlığında görmüş siyaseti.bir çeşit sömürünün ölçüsü kabul edilir yoksulluklar.bu cumhuriyet tarihindede böyledir.nedense eşit görülmez siyasi haklar.inançlar bir sorun o9lmaktan çıkarsa yoksulluklar bu nedenlerin dışında tutulabilir.sümeyye hanım bu konuda öncü bir rol üstlenmiş durumda.ancak ekonomide halkın refahını düşünmek gerekiyor.gerlir adaletsizliği korkunç boyutlara ulaşmışsa bunun nedeni siyasi olduğu kadar türkiyeyi kıskacına alan siyasi kuşatmadır.venezüella örneğinde olduğu gibi türkiyenin ekonomisi döviz cinsinden ölçülüyor.bir nevi şartlar bunu gerekli kılmış durumda.ne ağır imtihandır başındaki sakarya binbir başlı kartalı nasıl taşır kanarya dizeleri daha çok açıklayıcıdır hal-i pür melalimizi.türkiye bunu başaracak güçtedir.üstat yüzüstü çok süründün ayasğa kalk sakarya diyorya.tabiki düştüğümüz yerden kalkabiliriz ancak.damdan düşenin halini damdan düşen anlar.paranın her kaba uyduğu benzetmesi böyle açıklanır.türkiye bu zor günlerde teknolojik gelişmesini tamamlamalı eğitim alanında.bu devrimi başaracak güçtedir ülke
4
Neden konusu sanat olan.felsefe ve bilim sanatla ilgilendiği kadar olguları açıklama gücünü sanatta bulur.bu konuda yazılan kitaplar estetiği etiğin konusunda görmüşler.türk resim ve müziği bu zenginlikten faydalanmış sosyal sorunları açıklamak için.eğitim milli olmanın gereğine inanmaksa geleneği yorumlamak için sanatın felsefesini yapar.kendi modern tecrübemiz için kayıt altında tutar kültür farklılıklarını.ülkemizde düşünce çoraklığını popüler kültürle aşmak şeklinde anlaşılıyor sanatsal ifadeler.bir zenginlik üretirmi sanat tarihe bakıldığında.yadac sanat kendi yazgımızı değiştirme yöntemi olabilirmi modern sanat bağlamında.bunlar kültürün konusu olduğu kadar toplumun ortak değerlerine bir açıklık getirme arayışı şeklinde anlaşılmış daima.aykırılık ve marjinalleşme bir tehdit sayılmalımı milli kültür için.bunlar üzerinde düşünmek gerekiyor çevremizden bir yardım bekleniyorsa sanat adına.
5
Karanlığa karşı yeminliydi filmi için senaryo tasarlıyordu.arkası karanlık ağaçlar kitabı ışık tutabilirdi bu çalışmaya.insanlar tek bir organ gibi yaşıyordu faşizmi.yeraltı örgütleri her yerde kullanışlı hale getiriyordu suçluluğu.hesaplaşmalar ve cezadan kaçmanın taktikleri.polis demek kan ve çatışma demekti.cezanın hukuktaki tanımı onlardan yanaydı.işte bataklığı kurutmanın yollarını arıyordu devlet.bunun için özel bir bir ekiple kanserli hücreler temizlenecekti.temiz toplum bu şebekelerin ortadan kaldırılmasına bağlıydı.
6
Ekmek ve gül dergisi tüm devrimcileri kucaklıyormu.hdpye kapatma davası açılan bu günlerde ekonomideki kötü gidişat sürüyor.devletin yürüttüğü operasyonda mahmur görevlisi öldürüldü.pkknin yürüttüğü davada kürtlerin hakkı gerçekten korunuyormu.doğudaki şartları az çok biliyoruz.bize ne vadediyor örgütlü mücadele.karadenizde lanetleniyor pkk.türkiye savunma sanayisinde kendi ürettiği silahlarla bir konvansiyel güce sahip artık.hendek direnişi için bir çok insan feda edildi.türkiyenin demografisi bu tür mücadeleleri kanıksar hale getiriyor.ancak ermeni diyasporası güneydoğuyu gözden çıkarmış değil.karadenizde ve diğer bölgelerde bölücü faaliyetlere müsamaha gösterilmez.bunları unutmamak gerekiyor günümüz koşulları neyi gerekli kılıyor sorusu için.halkçılığın evrensel manada kucaklayıcı olduğu düşünülebilir.ancak baskılarla bir sonuç getirmiyor devrimci mücadele adına verilen kayıplara bakınca.dhkp-c gibi örgütlere yakın olanlar için çözülme başlamıştır halk desteğini yitirmiş olduklarından.sosyalizmin özgürlüğü getirme ülküsünü savunmanın zorluğu biliniyor.devletin bu örgütlere savaş açmasını yadırgayanlar olabilir.çünkü devlet desteğiyle korunan bir ideoloji kendi halkına yabancılaşır en sonunda.sol yayınlarda bu konu işleniyor devrimci mücadele terörle özdeş tutulduğundan.sendikal haklar işçi hakları demek.bir çok insan bu konuda yoksulluğun bir kader olduğunu düşünür.ancak solmuştur devrime duyulan umut.belki geleceğin dünyasında şekillenecek bu tür arayışlar.intiharı düşünen bir insanım ben.ancak güven duymuyorum insanlara hiçbir konuda
7
gezinin sisleri dağıldıkça ihanetleri daha net görüyoruz.ideoloji maskesi takmış hainlerin ülkeyi karanlığa çekme girişimi açısından.türkiyeye güç katması beklenen bir eylemin devleti zayıf düşürme planı bidenin itirafı gibidir muhalefeti destekleme planı.15 temmuzun bir fetö planı olduğu düşünülürse bu eylemin içinde olduğu düşünülebilir.geziciler her tür muhalifin aynı amaçla sokağa inmesi gösterisi için türkiye düşmanlarını memnun etmenin olaylarıyla gündem olmuşsa bunun açıklaması türkiyeye karşı bir iç savaş provaqsı olması zamanın daha açık bir şekilde ortaya çıkarıyor.özellikle iş dünjyası bu provakasyona karışmakla türkiyenin imajına zarar vermiştir.uygar ülkeler türkiyeyi durdurmakla tarihi kendi lehlerine çevirme telaşındaydı özellikle islama karşı ortaya bir tavır koymakla türkiyenin parlayan yıldızını söndürmek gibi bir provakasyon içindeyken.osmanlıyı 1.dünya harbinde parçalayanlar için türkiyeyi durdurmak her şeye rağmen gerekliydi.çünkü beyaz adam dünyanın efendisiydi dün olduğu gibi bugünde.bir ceza sömürgesi olmaya mahküm kaderi paylaşmalıydı ortadoğuyla.elif çağlının ifadesiyle kolonyalizmden emperyalizme geçen yayılmacılık için fazla iyi niyet taşıyordu dünya.marsa robot gönderme hazırlığı içinde olanların dünyaya karşı birlikte hareket etmeleri kaçınılmazdır.imtiyazlı ortaklık teklif ettiklerinde türkiyenin vazgeçilmez oluşunu takdir ediyordu amerika.şimdi anlaşmak istedikleri türkiyeyi kaybetme korkusuyla yaşıyorlar.
8
Sayın nihat genç.yarın istanbulun fetih yıldönümü olması nedeniyle taksim camii bu tarihte açılacak.belki yüz yıl sonra uzayın keşfi gerçekleşecek kim bilebilir.teknoloji inanılmaz hızla gelişiyor.ama sanata olan ilgi azalmaz konusu insan olunca kültürün.kimlik siyaseti terkediliyor yavaş yavaş.her şeyin ölçüsü ekonomik kazanca dönüşmüş durumda.paranın bir kağıt olduğu düşünülürse satın alma gücünün sınırlı olduğu düşünülebilir.ama insanlar açlık korkusu yaşıyorsa burda bir sorun var demektir.kapitalizmin ekonomik güç elde etme başarısının üretim araçlarına bağlı olması.mülkiyetin insanlara dayattığı hayat için sömürülmeye hazır işçiler.cumhuriyet herkesi hak alanında eşitliyor ama günümüz koşullarında devletin işlevsiz bırakılmasında görmeli örgütlenmiş toplumu.modernleşme için başlangıç tarihi avrupayla yakınlaşmaya kadar götürülür kültür alanındaki değişime bakılınca.insanlar düzen fikrinden uzaklaşmış günümüzde.anayasal değişiklik bunu hızlandıracak belkide.demokrasinin ihsas ettiği kurumlar işlevsiz kalınca bir kaos ihtimali doğabilir.muhalefet güçlendirilmiş parlamenter sistemi savunuyor.chpnin yönetime gelmesiyle bu değişim gerçekleşebilir.meclise tanınanacak atama yertkisi meclisi güçlendirecek.ayrıca hükümet için kurulacak kabinede milletvekilleri olacak.bunlar düşünülüyor chp teşkilatında.chpnin iktidara gelmesi ihtimal dahilinde.belediyeler hizmet için çalışırsa böyle bideğişiklik yaşanır kesinlikle.sol partilerle ittifak yapması kimliğini değiştirmeye neden oluyor şikayeti kısmen doğrudur.ancak kültür açmazı böyle bir ortaklığı gerekli görüyor.
9
Turan dursunun iddia ettiği gibi kutsal kitaplar bir evrimsel çabanın ürünümü.aynı görüşü savunuyor muazzez ilmiye çığ.ilhan arselinde bu konuda kitapları var.aziz nesin kuranı yorumlarken ayetlerin mantıksızlığını savunmuştu.gerçekten insanın inandıklarına aykırı düşmekmidir akılcılığın gereklerine göre düşünmek.ilk insanla başlayan dünya hayatını nasıl konumlandırmalı varoluşçu bir zihinle düşünmek için.sait nursi gibi müelliflerde görürüz bu çabayı.her ne kadasr inançta bir akıldışılık olsada insan tabiatı için bir kutsal arayışa çıkar dava damları.neden bu farklılık yaşanıyor sorusu için aydınlığı aramakla geçiyor insan hayatı.işte bilginin bizi düşünmekle sınaması gibidir vicdanımızın sesini dinlemek.hayatın bir oyun olduğunu hatıra getirir bu serencam.bir takım yalnışlıklar yaşanıyorsa sorumlu olduğumuz alanla ilgili yargıda bulunmakla hayata atılmak gerekiyor.necip fazıl kendi döneminde aduvvullah Cevdet demiştir Abdullah cevdete.babı ali kitabında her yol romaya çıkar sözü için heyecan duymuş bir şair olması kendi hayat geçmişinde.pariste aradığını bulamaz Dostoyevski gibi.ancak kadınlara olan zaafı onu yalnız bırakmıştır hakikat arayışında.işte insanların bu arayışta görmek istemesi kendini.belkide güzeli aramaktır kendi ruhunda bir sufiden alacağı feyze bakınca.nazım hikmet yaşadığı hayal kırıklığını hissettirmeden memleketi için özlem duymuştu daima.insan olmanın çelişkisini yaşamaktır belkide sanattan alınacak izlenim.orhan pamuk gibi yazarlarda görülen tarihi inkarcılık inançtan kaçışın bir bahanesidir belkide.elif şafak başlangıçta yaşadığı maneviyata neden yabancılaştı sorusu için şiddetin bir nefret suçuna dönüşmesiyle anlaşılabilir.pelin batu bu konuda yazılar yazdı aynı düşüncede olduğu yazarlarla birlikte.sizde bu konuda çalışma yapmışsınız toplumsal sorumluluk alarak.bende bir imam hatip mezunuyum hayatın biçimlendirdiği rollere uzak düşmüş olsamda inandıklarımla.terör olayları kimlik siyasetinin sonucu deniyor medya organlarında.paylaşılan bir refahla çözüme kavuşur belkide kim bilebilir.yeterki duyarlılığımızı kaybetmeyelim inanç noktasında.filistin için konuşmakla başlamış idealler.zaten kudüs mitingiyle başlamış İslamcılık.ama İsrail kendi tarihlerinde yaşadıklarıyla sorumlu tutuyor islamı.bu anlaşılmaz bir neden her koınuda yaşanmış olan.size iyi çalışmalar diliyorum.
10
değerli dava adamı sezai karakoç.inşallah gerektiği şekilde bu yolda yürüme fırsatı tanır yüce allah.bayramınız kutlu olsun.tüm islam alemi saldırılara maruz kalıyor.ancak eğik ehrama taş taşıyan köle hukukuyla yaşıyor müslümanlar.inşallah vahyin aydınlığını buluruz ayetlerde.bu nasıl olacak tartışması içinde zihnimizi yokluyor karanlıklar.diriliş partisi örgütlü çalışma dönemine girecek inşallah.insan ayrımı yapmadan halka hizmeti şiar edinmeli gençlik.islamın ideolojik yüzümüdür bu parti sorusu için geçmişe yolculuğa çıkılmalı öncelikle.namık kemal hürriyet kasidesinde irfanı arayan bir ruh haliyle erdemden söz ediyordu.demokrasi maceramız bu mücadeleyle evrildi cumhuriyete.dış güçlerin oyunları yorgun düşürmüştü ülkeyi.ideolocya örgüsü bu düşüncelerle kaleme alınmış oldu.tarihin başlangıcından sona islam dinini göndermiş yüce allah.ilk tevhit meşalesi ibrahimle aydınlatmış çağları tarihe şahit tutrulmuşluk için.istanbulun fethi peygamber müjdesini hatırlatmıştı islama inanaqnlar için.işte gücünü kaybeden müslümanların inançsız kalması demekti aydınlanma çağına bakınca görüldüğü üzre.işte dirilişin amaçladığı uyanış için kurulmuş bir parti diriliş partisi.modern kültürle bağdaşmayan bir fikir değildir yalnızca ideolocya örgüsü.çağ ve ilham gibi kitaplara yabancı kalanların nasıl bir tavır alacağını açıklamalı bu hareket.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.