- 767 Okunma
- 8 Yorum
- 3 Beğeni
APARTMAN GÖREVLİSİ
Apart:
İki veya salon dâhil en fazla 3 odalı, yeme içme ihtiyaçlarınızı kendinizin karşılayabileceği açık mutfağı ve yine kendine ait banyo ve wc si olan dairelere apart daire denmektedir.
Isparta öğrenci kenti olduğundan onlardan çok var.
Apartman:
Genellikle konut olarak yapılan, birkaç katlı ve her katında bir ya da birkaç daire bulunan yapı,
Yanlış bir şey yapmayım diye iki kelimenin anlamlarına baktım. Sözlük apartı da, apartmanı da böyle isimlendiriyor.
Önceleri bazılarımızın köylerde oturduğumuz yıllarda üst katların tahta aralarından baktığımızda ahırdaki öküzlerin, ineklerin sırtı görünürdü. Gün oldu, devran döndü, üç beş katlı apartmanlarda oturur olduk. Bu ya görevimizin ya da gelirimizin bir gereğiydi Geçmişimizi unuttuk.
Genelde –kapıcı- deriz biz onlara. Hemen hemen şehirlerde her apartman da görevlidirler. Duvarları su alan apartman girişlerindeki usulen yapılmış bodrum dairelerde otururlar. Çöpümüzü döker, markete, bakkala gider istediklerimizi alırlar. Kızları güzel, oğulları yakışıklı olsa da kimse bakmaz onlara. Çocukları sitenin çocuklarıyla oynayamazlar. Onlar kapıcı çocuklarıdır çünkü.
Oturduğum site 36 daire. Bizim de bir kapıcımız var. Ben ona hiç kapıcı demedim. Daha önceleri:
“Sen, var ya 36 dairenin de sahibisin. Sen olmazsan biz kokarız be Ali…” Derdim.
“ Sen öyle diyorsun ama abi, neler gördüm, neler duydum yıllarca. Senden başka kimsenin evine girmedim. Bir lokma ekmeğini yemedim. Ben insan değil miyim? Her ay aidatları toplamak için kapısını çaldığım dairede oturanlar vermek zorunda olduğu aidatları köpeğe kemik atar gibi veriyorlar.”
Ali uğradı bu gün:
“-Bu günlerde yalnızım belki de senden ilk isteğim pazara gidersen bana da bir şeyler al- dedin. Pazara beş yaşındaki oğlumla gittim. Mutfak için alınanların yanında muz da aldım. Oğlum gördü. Muzdan istedi. Senin paranla aldığım muzdan bir tanesini ona verdim. İşte paranın üstü. NE OLUR OĞLUMA VERDİĞİM MUZU HELAL ET”
Devam etti Ali:
“Ayrılacağım be abi. Beni hor görmelerine dayanamıyorum artık…”
“Hayır, Ali ayrılma “diyemedim:
“Ayrıl be Ali. Hani derler ya– aç mezarı yok – işin rast gelsin.”
Düzen budur. Kimisi çöp biriktirecek kimisi de atacaktır. Ancak; Ne idim ne oldum dememeli insan. Şu helalleşme işinin bir adaletli yönü yok mu?
YORUMLAR
Oturduğumuz apartmanlarda ki görevliler olsun, farklı bina görevlileri olsun bütün hepsine aileden gibi davranmayı bizlere anne babalarımız öğretti. Hep birlikte oynar hep birlikte okula giderdik. Bir sıkıntıları olsa düşünmeden kapılarımızı çalardılar tıpkı bizler de onların kapılarını her sıkıntı da çaldığımız gibi. Demem o ki edep, saygı ailede başlar. Neyi görürse onu uyguluyor çocuklar iyi ya da kötü. Sizin bu yazıyı yazmanızda ki donanım iyi bir aile terbiyesi almanızdan geçiyor. Önce ailenizi sonra sizi sonra da duyarlılığınız kutluyorum.
Bedri Tokul
Yıllar önce ailem sevmeyi saymayı öğretmişti bize.
Şimdilerde bende torunlarıma öğretme telaşındayım.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
Selam ve Saygılarımla...
yorum yapması zor yazı be bedri abi
bu yazıya
"insanlık bitmiş, herkesin duyguları var, böyle adaletsi dünyaya lanet olsun vs vs"
diye bir sürü yorum yazılabilir.
yazılabilir de hiçbiri samimi olmaz bu yorumların.
Ali leri senin gibi temiz inanlar seviyor bedri abi
bir filmde aşağıdaki gibi bir replik vardı
"fakirleri sevmiyoruz çünkü bizi yansıtıyorlar
güzel elbiselerimiz olmadan nasıl görüneceğimizi bize gösteriyorlar
parfümlerimiz olmadan nasıl kokacağımızı"
insanlar bencildir
insanların ihtiyacı olan birine yardım etmesinin temelinde bile bencillik vardır.
Ya Alah razı olsun diye
Ya vicdanını rahatlatmak için
neyse bedri abi yazın çok vurucu, çok düşündürücü
böyle 3 5 satırla yorumlanacak bir yazı değil
bir gece kafalarımız güzel olduğunda detaylıca onuşuruz
Bedri Tokul
Bu yazıya yaptığın bu anlamlı yorumda olduğu gibi...
Öperim gözlerinden Kartalım.
Bizim apartman görevlisinin eşi Sibel abla var, öyle sıcak kanlı ki.. herkesten ve herşeyden haberi olur, sen sormadan anlatır olan biteni. Hem güleçtir, hem konuşkan.
Her binada bu aidatları ödememe sorunu yaşanıyor sanırım. Hakkı olanı alamamak ne kötü bir durum. Üstüne birde yaşanan değersizlik hissi.
Bedri Tokul
Kimine bal kaymak,
kimine tuz biber.
Dünya böyle işte...
Selam ve Sevgiyle...
Bizlerde yıllar yılı değişik apartmanlarda oturduk, hala da otururuz. Benim de dikkatimi çeker kimi zaman apartman görevlisine köle gibi davranmaya çalışanlar, kapıcı bile demek abes aslında Apartman Görevlisi, kelimesi varken. Kutlarım içtenlikle Bedri abim...
Bedri Tokul
Hani bir söz vardır ya.
"Sonradan görme ... " derler.
Teşekkürler Selamlar.
Size yeminle söyleyeyim ki Bedri Komutanım, oturduğumuz apartmanın kapıcısını ben yazacaktım sözde... öyle tasarlamıştım, ama çok duyarlı bir yüreğin ben den önce davranmasına öylesine sevindim ki!.. O kadar.
Toplu yaşamak, toplumdan ayrı yaşamak ya da hiç yaşamamak ne fark eder, insan her yerde insandır yaratıldığı ilk günden beri.
Ah... Şu egolarımız yok mu bizi insanlıktan eden... Allah vermiş yeriz, yerine göre giyinir gezeriz, lakin...
Çok şey anlatmak istiyorum Komutanım, değerli yazınızın önüne geçmek haddim değil.
Saygılarımla Efendim.
Bedri Tokul
Siz de yazın.
Sofraya baklava gerekli...
Selam ve Saygıyla.
Yanlış demişsin abi, ayrılmasın.
Biz e-ticaret yapıyoruz.
Şunun farkına vardım ki toplumun %20'lik kesimini ne yaparsan yap memnun etmen mümkün değil.
Bunu kabullendik.
Benim size tavsiyem, sen ve birkaç kişi kapıcınızı savunun.
Tabii yanlış bir adam değilse.
Siz daha iyisini bulamazsınız.
Kapıcınız da daha iyi yer bulamaz. Her iki tarafta sabırlı olmalı. Kapıcı zamanında çöpleri alıyor, temizliğini falan da yapıyorsa daha ne beklenir ki???
Selam ve saygılarımla sağlıklı günler diliyorum.
Bedri Tokul
Bakma öyle yazdığıma.
Kafasına koymuş illaki gideceğim diyor.
Suat'ım teşekkürler selamlar
Ağabey, bir 'sorun' bu kadar yalın ve dirimsel/yaşamsal biçimde anlatılırdı...
Aslında kapıcılar (veya onlara davranış biçimi) apartmanlarda bir turnusol kağıdı veya mihenk taşı işlevi de taşır... Yani, brinin (özelliği ne olursa olsun) kapıcıya bakış biçimi onun hakkında en isabetli fikri edinmemizi sağlar...
Hatta, biriyle alış veriş yapılacaksa, kiracısı olunacaksa kapıcının diyecekleri sağlam veri olarak değerlendirilebilir...
Selam ve saygılarımla ustam...
Bedri Tokul
Teşekkürler. selamlar.
Var abi varda insanliktan çıktık biz kimi zaman suçu haşa Allaha attık kimi zaman şeytana attık yan yattık çamura battık ama empati yapmadık oldum delisi olduk düşkün fakir velisi olamadık kimine kapıcı kimine çòpçu dedik o da bir insan demedik siyaset yapmıyorum ama son 20 senedir ahlaken çöktuk maalesef bu arada koronayi kaptik abi karantina hayatı devam ediyor ellerinden operim
Bedri Tokul
Gün olur yazarız, gün olur okuruz..
Önemli olan sağlık.
En kıza zaman atlatırsın İNŞALLAHHH
Dualarım seninle koca yürekli şairim benimmm...