- 637 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
İRADESİZLİK
Bizler nedense biz olmaktansa başkaları gibi olmaya özendik ve onlara daha çok itibar ettik, taklitçilikten bir türlü kurtulamadık gitti ve bu olanlarda bizi biz olmaktan maalesef alıp götürdü değer adına ne varsa birer birer terk etti bizi. Değişim adı altında ne varsa değişmişti artık insanlar bile değişmişti unutulmuştu insanlık adına her şey fırsatların kollandığı tüm o yolların artık istikamet insanlığın unutulduğu ve unutturulduğu yerlere gidiyordu.
İnsan olmak...
Öncelikle hayatı anlamlı kılabilmek adına atılması gereken en önemli adımların başında gelir ve o adımlar kişiyi hiç bir zaman olduğunun dışına taşımamalı, yeter ki bir kez hata yapmaya görsün dönüşü imkansız bir hal alabilir, çünkü zaman her şeyi öyle içi içine almış ki anlamak ve çözmek neredeyse imkansız, var olanla yetinmek varken başka uygunsuz yollar aramak hiç yakışık almaz olur da bir kez tevessül ederse insan artık bitmiştir her şey ve değişim kişilikte başlar, davranışlarla devam eder ve sen olmaktan çıkarsın, unutursun geçmişe dair olanları düşünürsün uzun uzun bir eski seni, bir de yeni seni.
Hayatın iki yüzü var çünkü bu bir gerçek
ne kadar doğru kıskanılır iken, kıskanır olmak, vermesini bilen iken, alan olmak, adalet derken adaletsiz olmak, hak derken, haksızlık yapmak, var iken yok demek..
Unutulmamalı ağızlarından çıkanın esiri olanlar hiçbir zaman doğruları yapma ve söyleme erdemine sahip olamazlar. Kirli bir eli bilerek tutmakla bilmeyerek tutmak ayrı şeylerdir bilerek tuttuğunuz elin tüm pisliklerine ortaksınız bunun başka açıklaması yok nasıl başarılı elleri tuttuğunuzda katkınızı ifade etmekten kaçınamıyorsunuz aynı şekilde başarısızlıkta da bunu görmezden gelemezsiniz.
İnsanlar onun içindir ki her konuyu dikkate almakta sıradan insanların hassasiyet gösterdiği konuları sorumluluk sahibi olanların daha bir başka özümsemesi gerekir zira yönetilenlerin hataları genelde kişiseldir ama yönetenlerin tam aksine toplumsaldır işte bundan dolayı her söz önemlidir, her gülüş önemlidir her diyalog gibi önemsediğin gibi davranırsan sorunlarla karşılaşsan da problem yaşamazsın çünkü rahatsın ancak aksi yöndeki davranışların hesabı sorulduğunda sorumsuzluk gösteremezsin şayet iradene müdahale edilmesine izin verirsen artık kontrolünü kaybedenin sen olduğun da ifşa olur..
Başkalarına benzemeden önce kendiniz olmaya devam edebilseydiniz hiçbir şey bu kadar kötü olmazdı. Açgözlü olmanız için nelerden vazgeçtiğinizi bilseydiniz insanlığınızdan utanırdınız tabii o kadarcık insanlığınız kaldıysa.
Tuttuğunuz eller kadar kirli olduğunuz gerçeği apaçık orta yerde dururken kıvırmayın ne olur yalanla, gerçek aynı tabakta servis ediliyor ve o tabak sizlerin önünüzde duruyor tüm ihtişamıyla.
Afiyet olsun...
Mehmet Demir
11.08.2021 Ankara
YORUMLAR
İradesizlik ve daha açık anlamıyla kişiliksizlik adına çok anlamlı ve dikkatle okunması gereken bir paylaşımdı kutluyorum tebrikler üstadım.
Uzun yıllardır bunun en bariz örneklerini yaşayarak görmekteyiz.
Kalemine ve yüreğine sağlık diliyorum.
En derin selam ve saygılarımla.