- 709 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ilmin hakikati
1
islam uygarlığı akılcılığını kurandan alıyordu dücane cündioğluna göre.diğer dinler gibi tanrı adına hüküm vermiş resuller.mutlak aklın bunları yorumlarken düştüğü tezatta gizlenmişti hakikat.bilginin kutsala getirdiği yorumda ilmin hakikatini arıyordu kalpler kadim zamanlarda.dinin çağdaş yorumu maneviyata kapalıydı akılcılığın açıklayamadığı kavramlar için kaçınmak gerektiğinde kuranda geçen mefhumlardan.yaşar nuri öztürk gibi ilahiyatçılar kuran felsefesini gündeme getirmişti islamcılığın ilk çıkış yıllarında.ama itiraz getirenler allahsız müslümanlığı görmüştü islamda.buda kurannın selman ruşdinin bakışını sağlamlaştırmış modern sanatın hayata bakışındaki çağa uygunluğunu anlamak isteyenler için.bir çeşit deliliğin fehmettiği saçmalıklar için hürriyete mani çıkarmanın tezadını yaşayan ölçüler.insanın bir zorluk yaşaması din yolunda.bir nevi güzellik duygusu vermeyen ritüeller.kendi mahvına neden oluyor sürüklendiği mecrada düşmanlıkların..bu konuda gazalinin aradığı hakikatte insana ait olmayan bir rehber gözüyle bakılsada kutsala.onca tefsirin bir toteme hayat vermesini beklemek kadar anlamsız görülmüş dini ilimlerin ihyası.insan iradesi vecibelerle yok ediliyordu belkide.vahyi inkar eden filozoflar çıkmış bu coğrafyada.bunlardan biride fazlurrahman örneği olmuştu yakın tarihte.evrendeki dinamiği açıklamak istiyordu islam bilginleri.buda modern bilimin temeli olduğunu açıklıyor islamın.teolojinin konusu olmuş zamanla bu tartışmalar.davinci mekaniğinin islam biliminden aşırılması bu konuya açıklık getiriyor.dünyanın döndüğünüde islam kozmolojisi keşfetmiş büyük olasılıkla.osmanlıda bilim neden yasaklandı sorusunu nazariyelerin açıkladığı görülür.tehlikeli sonuçlar doğacağına dair kanaat vardı.bu tür bilginin bir mit halinde varlığını sürdürmüş kurana bakıştaki gizemde.ışık ve inancın birbirini açıkladığı görülür.teknoloji bu konularda akaitten faydalanmış belkide.işte cennete yolculuk gibi kitaplar yazıldı günümüzde.aya yolculuk kitabı muğlaklığını koruyor hala.gezegenlerde hayat olup olmadığı merak konusu bilim için.demire şekil vermenin bilimdeki olanağı dijital sistemdir belkide.ayrıca ışık hızından faydalanma süleyman peygamberin devrinde yaşanması ihtimal dahilinde.cündioğlu kuranda bilginin varolmadığı görüşünde.bilimsellikten uzak tariflerle oyalanmanın gereksizliğidir ona göre kuranda varsayılan fizik kanunları.yada alak suresinde yaratılışı açıklamanın bir gözlemi haketmediği yaklaşımıyla hakkaniyetten kaçınılması bu tür bir auranın ışığı altında yanılmak.inanç esaslarına bağlılık insanı hayattan koparırmı sorusu.çünkü tanrı fikrinde bir hakikat yoktur.inançtan anlaşılan mottonun kendini açıklaması beklenemez..tanrının bir ışık olduğu savı için yeterince bulgu var kuranda.işte şeytana hizmetin kalbe nufuz etmesi gibidir kendi nefsine zulmetmek.bir de geri kalmışlığın felsefesini yapıyor aydınlar.islam bilime yol gösteriyorsa neden geri kalmış islam ülkeleri.afganistanın hali ortada.cihat aşkıyla başlayan direnişin bir terör savaşına dönüşmesi.bunu anlayacak sağduyu yoktur toplumda.bunu islama bağlayanlar var.kuranı yorumlarken bağnazlığın tuzağına yakalanmış islam ülkeleri.bunu açıklayacak düşünceden uzaktır bu ülkelerin fertleri.bir islam ülkesi olmanın ölçüleri örgütsüzlük ve özgürlük düşmanlığına bağlanıyor.bunu anlayacak basirette değil bu halkların önde gelenleri.bunları kültür düşmanlığına bağlamak mümkün.bunca yozlaşmanın nedeni islama bağlanıyor.islam uygarlığını barbarlıkta görmenin tezadı var toplumda.kendi güzelliğini inkar etmenin ürettiği sanatta nasıl bir estetik olabilirki hakikate yabancılaşmışken yaşam felsefesi.üniversiteler modernin sorunlarına odaklanmış iran gibi ülkelerde.kendine yeten bir ekonomisi yok ırak gibi ülkelerin.gelişmenin ölçüleri gözardı edilmiş geri kalmışlığın önyargıları kuşatmışken toplumu.islamın bir aydınlanmaya muktedir olması bekleniyordu mısır gibi ülkelerde.türkiye islamcı ülkenin iktidarıyla bir cemaatler ülkesi olmuş diğer islam ülkeleri gibi.işte bilimin olanakları bu çapsızlığın ortadan kalkması için bir fırsattır geri kalmış ülkelerin yazgısı olmuş sömürüden kurtulma umudu için.yoksullukla savaşın şartıdır sanayileşme.teknik eğitim bunun için gerekli olduğu kadar bilimsel felsefenin açıklık getirdiği politik tavra bürünmekle ekonomik kalkınma gerçekleşir.
2
yaz turizmine uygun olduğu kadar kış sporlarına uygun doğası var kaçkarların.senöz vadisi bizi hon duzine ulaştırır o bölge yaylalarının çıkış noktası olan.bulunduğu konum itibariyla tepeden bakar senöz vadisine.burda dinlenme tesisleri ve teleferik için bir çalışma başlatmak gerekiyor.hon duzinden yükseklere çıktıkça tahpur gibi yaylalara varılır.bizim yayla olan gündeş bu bölgenin içindedir.ilerisinde dağlaripos ve yukarda ise gorobni gibi yaylalar var.yayla kültürü terkedildiğinden yabancı misafirlere açmış güzelliğini bu yaylalar.hon duzi doğal yapısıyla tesis açmaya müsait bir konumdadır.bir bakıma senozun geçim kaynağıydı bu yaylalar kente göç başlamadan önce.her şeyden önce bu bölgenin insanı kendi kültürü için bu bölgeye yatırım götürmek zorunda.yaylalar herkesi kendine hayran bırakacak bir özelliği barındırıyor.kendi toprağında şifa arayanlar için bulunmaz bir hayat kaynağıdır buralar.bir araya gelişin vesilesi olur yapılacak tesislerle yaylalar.maddi kazancın çok üstündedir bu bölgeyi insanlara tanıtmak
3
islam denince akla kudüs ve mekke gelir.bu kutsal şehirler haç ve hilal savaşına neden olmuş tarihte.yahudiler kudüsü anavatan gördüklerinden çıkarıldıkları bu şehre dönmenin imkanlarını aramış yakın tarihte.islamın ilk kıblegahı olan bu şehir için intifadaya şahit olmuş insanlar.islamın tarih sahnesine çıkışı mekkede gerçekleşmiş.hz.muhammet kölelik ve putperestlik için yaşayanların karşısında durmakla musanın rabbine çağırmış halkı.islamın ilk döneminde kudüs fethedilir ve kültürel dokusu korunmuş olur.hristiyanlar bu durumu kabullenmek istemezler ve güçlü islam ordularına karşı düzensiz savaşçılarla haçlı savaşını başlatırlar bir bakıma.islamın özü korunarak yorumlar getirilir dine islam dünyasında.ilmi teşvik etmesi nedeniyle kainatın sırrına vakıf olmak için çalışırlar gece gündüz.uzayı tanıyan islam bilginleri teknolojik varsayımlarda bulunur.çünkü ışığı ve maddeyi anlamışlardır .bunun nedeni din faktörü gibi görülsede yarattıkları uygarlık mirasıyla günümüzün tarikısmen.kozmolojide çığır açan müslümanlar insanlık adına varettikleri kültürle anılmamış batıdahle olan ilişkisini reddetmelerinde gizli.müslümanların başarısı inkar edilmesede teknolojik evresini batıda yaşamıştır bu kanaata göre bilim.günümüz için geçmişin aydınlığı yoktur islam şehirlerinde.bağdata bomba yağdıran batının ileri karaskoludur türkiye.bu değişir gibi olmuştur son yıllarda.mekkenin modern bir kimlikle yeniden inşası için çalışmalar yapılmış.ziyaretçiler ulviliğini anlamakla bu şehrin geleceğine ilişkin kanılar onu yeniden asli kimliğine taşıyacaktır.mekkenin önemi müslümanlar için tarihi anlamak kadar ruhaniyetini görmektir şehrin
4
topluma marjinal düşmenin yanılgısıyla yaşıyordu.fiilleri anlamlı kılmak görevi ona verilmişti.belkide siyasi kimlik kazanmanın zorluğu vardı toplumda yalnızca.sürükleniyordu kitlesel bir çabanın içinde.yorgun düşünce anladı hainliğini insanların.dua için makamda durmanın şefkati esirgenmişti ondan.
5
ahmet hulusi hocam.sizin kitaplarınıza göz attığımda kurandan ne anlaşılmalı konusu işlenmiş.her peygamberin tebliğinde değişiklilk var.bunu kurandaki kıssalardan anlıyoruz.kurana açıklama getirirken hangi felsefi yolu izliyor kitaplar.belki iman küfür bağlamında ele alınmalı konular.amelden ne anlaşılmalı daha sonra.tarihteki değişimler kendi gerçeğini nasıl ortaya koymuş.bunlar bir araştırmanın konusu aynı zamanda.islamın çıkışı ve insanlığa vadettikleri.günümüz insanı camiyle okul arasında duruyor fikrinize göre.nasıl bir hakikar kalplere nufüz eder sorusu.böyle bir yeterlilik görülmüyor yazılarda.bu konuda kafa yormuşsunuz.kulluk bilinci hakikat şiarınız olmuş.sünnetin kuranı açıklayıcı olmasına bakılınca eksik kalmış konular tarihi perspektif içinde.insan duygu ve düşünceleriyle tanır çevresini.doğasında merak ve savunma içgüdüsü var.bunları terkettiğinde aslına yabancılaşı.islam bilimi islam sanatı yorumlar üzerinde etkili değil.ayrıca modernle olan uyuşmazlığı hangi nedenlere bağlı sorusu.diyalektiği neden reddeder islam.islamın tarih yorumu akıllarda bir sorudur hala.ikinci konu olarak cemaatlaşma korkusunu yaşayan insanlar islamın siyaset ve cemiyeti anlayışını neden izah etme güçlüğü yaşaması.çözülme yaşayan ilişikilerle tanımlanmış toplum.refah toplumuna varmakla çözümlenir sorunlar bu anlayışa göre.
6
Tesanüt bediüzzamanın aradığı bir gereklilik.yani dayanışma.bir binanın tuğlaları gibi eşsiz bir yapıyı meydana getiriyor.ayrıca bir tıp tahliline girişir hadislerinde peygamber.insanın bir organı hastalık geçirdiğinde tümüyle aynı acıyı bütün vucüdüyle hisseder insan.farklı bir yayın anlayışınız var.ağırlıklı olarak risaleleri yayımlıyor yeni asya yayınevi.ancak günümüzde çeşitli kitaplarla yayın politikası kaçınılmaz bir gerçek yayınevleri için.örneğin edebiyat klasikleri çok şey kazandırır insana.bunlar telif ücretide talep etmez bir kaç istisna dışında.tabiki bir başlangıç için gereklidir kitap tanıtımları.şu anda elimde maturidinin tevhit kitabı var.risaleler bunun çağdaş bilim açısından uygun hale gelmesi.bir kütüphane oluşurken metinler arası tartışma olanağında görülmeli çeşitlilik.ben çocukken risalelerin yabancısı değildim köprü gibi dergiler eve girdiğinden.ancak okumanın ayrı bir heyecanı olmalı sizde takdir ederseniz.bende yazılarımı yayınlamak istiyorum.dergilerde şiirleri yayınlanmış bir insanım.sizden bir cevap bekliyorum.saygılarımla.
7
şu anda yeni sohbet yayınınızı izliyorum.kuranın mucize oluşu vahye dayanmış olması.ahiretten ve başka alemlerden bahseder.anlaşılması zor değil kuranın.dünyanın bir hologram olduğu gerçeği.buda varlık için bir mucize.varlıkların allahla anlam kazanması.metrix felsefesi bu konuyu işler her insan için bir hakikatla temayüz etmesi varlıkların.bu konuları işliyor kuran dersi.aynı kapakla çıkıyor kitaplar.elinizde böyle bir imkan olduğu için bilginin konusu olmuş yaratılış gerçeği.bu alemin bir hayal olması.ben fizik üzerine çalışmalar yaptım özellikle quantum fiziğinde atomun yapısı bir hayali akla getiriyor sizin iddia ettiğiniz gibi.allah razı olsun hakkıyla anladığınız için.
8
necip fazıl çok tartışılmış dindar batı kültürü düşüncesiyle.pariste felsefe eğitimi görmüş devlet bursuyla.sefih bir hayat yaşadıktan sonra şiirlerindeki tema değişmiş kazandığı yeni bilinçle.sakarya şiiri islamcı hareketin marşı olmuş adeta.asıl fikir çilesi çekmenin poetikasını anlatır çile şiiri.dergi ve gazete çıkararak bir islamcı aydın kimliğini yeşertmiş türkiyede.kendi şiirinin katili densede asıl yaratıcı vasfı yunus emre gibi şiirlerde yakalamış.şehrin serserisi olmakla yeni bir şehir kurma hayaliyle yaşar.bu cadde çıkmaz sokak demesi asıl buhranı yabancılaşmada gördüğünden.aynalarda kendi aksine nefret duymanın bahanesi sayılmış ölüm.kimliksiz hayaller kurmuş otel odalarında.üstat görülmesinde şair kimliğinin yanı sıra kemalizme açtığı savaşla modernleşmenin sahteliğini ispatla kullanır kalemini.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.