- 311 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
uzanmak bir yıldıza
1
akıma kapılmanın maliyeti ne olur.elektrik organizmalar üzerinde etkili.yani iletkenlik hasarsız kalmaya yetmiyor anatomi için.insan bedeni bir cihaz olmanın ötesinde kimyasal maddeler içinde reaksiyoner olma özelliğine sahip.teknoloji bu konularda bizi dünyaya olan bağımlılıktan kurtarırmı sorusu.henüz emekleme aşamasında kuantum fiziği.maddenin gizemi hala varlığını koruduğundan evrende pasif bir noktada duruyor varlığımız.dünya kendi ekseni dışına çıkabilmiş değil.bunları bilgisayara yazdıktan sonra rüzgarın salladığı tül perdenin sessizliğini düşündü.saat gece yarısını gösteriyordu ve ihanete yenik düşmüştü mısraları.şair diyorya gündüzleri hepsi birden sevgilimken geceleri bu bozgun niye.gecenin bir vaktinde güneşin olmadığı bir dünya için dinlenme zamanıydı ruhların.sıkıntı felsefesi demiş ya heidegger.aslında bu durumu tasvir ediyordu teknolojiyi açıklamak isterken.hepimiz bağımlı yaşıyoruz iletişim araçlarına.algımızı değiştiren mesajlar için bir kaynak görevi görüyor cihazlar.show ve mahrem uzay çağında yalnızlıkla eşitleniyor.mekkeyle medine arası yollar modern yunusun temsili değilmiydi onun şahsında.dünya kültürün neresinde yabancılığı aşmak için.özellikle fransız edebiyatı bu sancılarla dünyaya açılıyor.tanımın hayatta yer bulma sorunu var dünyada.bir anlamı yok farklı anlam arayışlarında olmanın.neler tartışılıyor dünyada yaşanan olaylara bakınca.mutlak bir güç olma hayaliyle şiddete açık toplum olma retoriği.kontrolsuz güç güç değildir denir ya.özgür düşünmenin risk faktörü olması insanlık için.kitaplar çeşitlendikçe sanata olan ilgide bir artış olmuyor.türk sineması köy temalı filmlerle gişe yapmak istiyor.ancak devlet desteklemiyor sanat filmlerini ideolojik sonuçlar verdiğinden.bu korkuları anlamak sanata zarar veriyor.çünkü sinema için bir süreklilik olmazsa olmazıdır düşten bir dünya yaratmanın.buda bir tartışma ortamını gerekli kılar.kitap okumaya zaman ayıranlarda bu endişeler var hızla tüketilirken objelerin kalıcılığını aratan yüzler.kültür emperyalizmine yol açan propaganda için bir silaha dönüşüyor cihazlar.bunu aşmanın imkansızlığı içinde beyinsel fişlemenin suç ortağıdır algılarımızla oynayan sosyal medya içerikleri.düşünmenin yeterli olamayacağı savını doğruluyor bu tür kampanyalar.her zaman bu konuları düşünmenin işkenceden farksız olması.doktorların tartıştığı konular bunlar.çevresini yokladığında bunların kullanıldığı şartların oluşmuş olmasında felsefenin etkisini ihtimal dışı tutmanın doğruluğunu benimsemiş olanlar çoğunluktaydı.bir fikrin gerekliliği kendini savunmanın yalnışlığı olarak görüldü egemernler tarafından.telegramla işkenceye maruz kalmasında bu düşüncenin etkisi fazla.gündem oluşturmanın bahanesi sayılmıştı düşündükleri.bu nedenle bir tükeniş yaşamasında etkili olmuştu inatçılığı.hayatında fazla bir seçenek yoktu özgürlüğü aramak için.
2
merkez bankası faizi risk faktörüne rağmen 2 puan indirerek piyasalara nasıl bir mesaj vermek istedi bağımsız ekonomi adına.bunları düşünürken doların yükseldiği görüldü piyasalarda.devlet açlık sınırına dayanan ekonomiyi bu şekilde dizginlemek istedi.türkiye kendi ekonomisi için kararlar almalıydı her şeyden önce.halkın yoksulluğu liraya olan güvensizlikten.tedbirler faizle sınırlı kalmamalı vatandaşın rahatlaması için.devlet fiat istişkrarı için çalışmalı her şeyden önce.karlılık için bunu gerekli görüyor ekonomi.yüksek faize bağlanmış liraya olan güvensizlik.burda bir kriz yönetimi söz konusu olduğundan nasıl sonuç vereceğine bakılmalı.
3
türkiye bağlamında ortadoğu ülkelerinde bir düzen fikri gelişmemiş.bu ülkeler ithalata bağımlı olduklarından sermaye sıkıntısı yaşıyor.yabancı sermaye çekmek için öncelikle sosyal hastalık denen azgelişmişliğe karşı direnç kazanmak istekleri olmalı.iran gibi ülkeler yeşil devrimdem sonra eksikliğin moderni tanıma olduğunu farketmiş.bilgi teknolojileri uygulama şansı bulunması için öncelik tanınmalı teknik bilgi alanına.kalkınma için pozitif eğitimin önemi fazla.eğitime yatırımla başlanmalı işe uygulamalı öğrenim için.dış destek alınmıyorsa bilgilenme noktasında üniversiteler uzmanlarla eğitim verir hale gelmeli.arge çalışmaları belkide ekonomik kalkınmanın tek yoludur.kurandaki tarih araştırmalarla nasıl bir sonuç vermiş.kuran tarihi insanın yaratılışıyla başlatır.dünya sürgünüyle yasak ağaca yaklaşmanın sonuçlarıyla yüzleşir.kavimlerin helakı kitabında sünnetüllahın takdiri için adaletten uzaklaşmanın neticesi olan bir gazapla ümmetlerin haktan uzaklaşmanın akıbetini yaşaması.kültürün saygı uyandırması sorun teşkil etmiş az gelişmiş ülkelerde.eğlence tarzı düşünceye sirayet etmiş.bundan kurtulmanın çaresi kültür ve sanatta yaşanacak değişim.islama çağırmanın bahanesi olmamalı arabesk kültür.bundan kaçışın emareleri görülmüyor tarikat ve cemaatlerde.adnan oktar özgürlüğe yaygınlık kazandırmak için kendi cemaatine yaskıştırmış ahlaksızlığı.dini bilgiler yoruma açık olduğu kadar düzeltir yanlışlıkları.tüm dünyaya ulaşmış kitapları neyi amaçlamış milli kültürü yıkmayı göze almakla.ilim ve irfanla değişim amaçlanmışsa öncelikle kendi cemaatinden başlamalıydı ruh terbiyesi denen marifetin yokluğunu farkettirmek.lüx hayatı özendirmek bir amaç olmamalı taraftar toplamak için.dernek ve vakıflar ticari amaçlı kuruluş sayıldığından eğitim hakkı devletin kontrolüne geçmerli.modern pedagoji bilgiyi açıklamakta zorlanıyor bu tür kuruluşlara göre.yurttaş olmanın sakıncaları anlatılır humanizme küfür demekle varilan sadizmin tuzağında.bunlar çoğunlukla inancını yitirir verilen çağdışı eğitim nedeniyle.bu konular nasıl olsa gazetecilerin işi.böyle düşünmek için bir erdeme yakışmaz sapkınlıklar.işte adnan oktarın tutuklanma nedeni.her şeyi meşru görmenin bahanesi görülmüş cinsellik.burda neyin haklı çıkacağı konusunda bir kuşku yokmu sizce.
4
Chp gerikalmışlığın nedeni olarak görülmüş sağ siyasete göre.bu partinin çağdaşlığı islam karşıtlığına dayanıyor.bu ne kadar doğru.ak parti için chp batının bir taşeronudur kendi içimizdeki.türkiyenin kuruluşu şartlara bağlanmış sağ iktidarlara göre.lozanın kabuluna bakınca haklı tarafları var erdoğanın.ancak iç müdahalenin bahanesi sayılmış modern kültüre olan düşmanlık.türkiyenin kalkınması bu darbelerle engellenmiş türk insanına göre.günümüz türkiyesi bir bakıma bu çelişkileri yaşıyor kutuplaşmanın cenderesinde.bundan çıkış için bir anayasa gerekli mherkesin üzerinde anlaştığı.
5
Muharrem ince ekonominin güçlenmesine hangi açıdan bakıyor.ab bu amaç için bir araç anladığım kadarıyla.adil paylaşım modern devletin amaçladığı bir gereklilik.bunu sağlayacak faktör nedir bu hareket için.halktan nasıl bir beklenti içinde.hangi alanda nücadeleyi sürdürecek.halka verdiği mesak bir devlet projesi olmadığı yönünde.yani kuruluş amacı belirgin hale gelmemiş bir sağduyulu olma partisi.hükümete eleştiri getirmek iktidar olmamanın bir bahanesi olmuş muhalefetin.bunu hangi politikalarla aşmak mümkün sorusu için ne düşünüyor.
6
Sayın nihat genç.sizin yazılarınızı leman aydınlık ve oda tvden biliyorum.sizler bir çabanın içine girdiniz.amaç büyüyen işçi sınıfı ve tam bağımsızlık.siz bana yardımcı oldunuz yazı konusunda.ben gündem olmamış yazarların yaşadığı hayalkırıklığıyla yaşadım.21.yüzyıla damga vuran edebiyatçılar var.siz oyun alanı diyorsunuz haklı çıkma nedenleri için.bu konuya açıklık getirmek gerekiyor.kemalist devrim üretmek kadar bir kültür projesi.modernin bir özgürlük biçimi olduğu görüşünde m.kemal.yoksa değişim nasıl başarılırdı.sosyalizm bir düşman ideolojimi kemalizm için.din neresinde bu ideolojinin.sosyal gerçeklik ne ifade ediyor objektif ölçülere vurunca farkları.insandaki anlama kritiğini ölçü almak gerekiyor galiba.bu dosyayı timaş yayınevine gönderdim inceleyeceğiz dediler.sizede gönderme gereği duydum.selamlarımla iyi çalışmalar
7
Öğrenmek istediğim şeyler var.telif ücreti ödüyormusunuz yazılara.bütün vaktim bu konuları düşünmekle geçti.şiirlerim dergilerde yayınlandı.senaryolarım kullanıldı sinemada.ama yazdıklarım için ücret ödenmedi şahsıma.yazıyı bu şekilde tamamlasmış oldum.bir yanlışlık vardı dosyada.selamlarımla.yayın anlayışınız bu tür yazılara şans tanımazsa nedenlerini öğrenmek isterim.yazıda etik ve estetik olarak muzir yayınları hedef alıyor.bir nevi ahlaki duruşa göndermeler var.sanat elew aldığı konuları insanların yararına dönüştürme çabası değilmidir.sizi zor durumda bırakmak istemem.saygılarımla
8
bilgisayarın önünde konuşmak daha anlamlı olur.ismail saymaz medyada bir yere gelinceye kadar promosyon amaçlı yazılar yazmış.yani yazdıklarıyla gündem olmuş bir gazeteci değil.detayları anlatırken bir mizansen olmalı yayında.cemaatler üzerinden makam elde etmek alanına dönüşmüş medya.iktidar kanalları kapandığından bu örgütler siyaset boşluğunu doldurmuş.15 temmuzu alkışlayan gazeteciler bir karşı devrimin hazırlığına girişmişti.fetö nerede sorusu için boğaziçindeki infiale bakmak gerekiyor.fetö ak partinin vagonluğunu yapıyor bu zor günlerde.bence fetönün terör örgütü olma sürecine bakmak gerekiyor öncelikle.tabiki bu paranoya sürüyor.pensilvanya emellerrinden vazgeçmiyor.türk ordusu devleti koruyor gericilere karşı.başörtüsü yasağı her devrin siyasi sembolu olmuş bu kuruma karşı.ordunun vesayet olma süreci birazda siyasilerin sorumsuzluğundan.kürtlerin devletle barışma süreci için devletin attığı adımlar.bunlar terörün zayıflanması için izlenmiş siyaset.cinayetler halkı sindirmenin aracı olarak görülmüş.zirve yayınevi bu nedenle hedef seçilmiş.bunların arkasında mossad ve cıa var bir çok insana göre.katilleri savunan chpnin halkın tokadını yemesi kaçınılmazdır.ypg ve pkk bunlardan güç alıyor.mesele türkiyenin her alanda güçlenme ihtimali.aponun heykelini dikeceğiz diyen demirtaşı suçsuz gören hainler.gülenin mücadelesi geçmişte kalmış hizmet aşkının neye evrildiğine bakınca
9
• Abdurrahman Şeref. Tarih Söyleşilen (Müsahebe-i Tarihiye), Sadeleştiren: Mübeccel Nami Duru, İstanbul: Sucuoğlu Matbaası, 1980.
• Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C.III, Ankara: TTK yay., 1954.
• Atay, Falih Rıfkı. Çankaya, İstanbul: Bateş yay., 1984.
• Ateş, Toktamış. Cumhuriyet ve Laiklik, İstanbul: Sarmal yay., 1994.
• Aydemir, Şevket Süreyya. Tek Adam, Cilt I I I , İstanbul: Remzi Kitabevi yay., 1985.
• Berkes, Niyazi. Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul: Doğu-Batı yay., 1978.
• "Cumhuriyet: Alkışla Olmaz", Cogito, Yıl:1998, Sayı: 15.
• Çakan, Işıl. Türk Parlamento Tarihinde II.Meclis, İstanbul: Çağdaş yay., 1999.
• Demirel, Ahmet. Birinci Meclis’te Muhalefet, 2.b., İstanbul: İletişim yay., 1995.
• Duru, Kazım Nami, Pedagoji Önünde Gazi, İstanbul: Maarif Vekaleti yay., Devlet Matbaaları, 1928.
• Engelhardt, Tanzimat ve Türkiye, Türkçesi: A l i Reşad, İstanbul: Kaknüs yay., 1999.
• Hanioğlu, Şükrü. "Siyasal Temsil Olayının Osmanlı İrnparatorluğundaki Yeri", Türkiye’de Politik Değişim ve Modernleşme, s.246-251.
• İnalcık, Halil. "Şerî’at ve Kanun, Din ve Devlet", Osmanlı’da Devlet, Hukuk, Adalet İstanbul: Eren yay., 2000, s. 37-46.
• Jaeschke, Gotthard. Kurtuluş Savaşı İle İlgili İngiliz Belgelen, Çev. Cemal Köprülü, Ankara: T T K yay., 1991.
• Kalaycıoğlu, Ersin- Sarıbay, A l i Yaşar. "Tanzimat: Modernleşme Arayışı ve Politik Değişme", Türkiye’de Politik Değişim ve Modernleşme, s. 3-22.
• Kansu, Mazhar Müfit. Erzurum’dan Ölümüne Kadar Atatürk’le Beraber, Cilt i , AnkaraTTK yay., 1988.
• Karabekir, Kazım. İstiklal Harbimiz, Cilt 2, İstanbul: Emre yay., 1993.
• Karpat, Kemal. Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul: Afa yay., 1996.
• Kuyaş, Ahmet. "Neden Cumhuriyet", Cogito, Yıl:1998, Sayı: 15, s. 114-118.
• Lewis, Bernard. Modern Türkiye’nin Doğuşu, 3.b., Çev. Metin Kıratlı, Ankara: TTK yay., 1988.
• Mardin, Şerif. Jön Türklerin Siyasal Fikirleri, 9.b., İstanbul: İletişim yay., 2002.
• Ongunsu, A.H. "Tanzimat ve Amillerine Umumi Bir Bakış", Tanzimat I , İstanbul: MEB yay, 1999, s. 1-12.
• Ortaylı, İlber. İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, 15.b,İstanbul: İletişim yay, 2003.
• Özel, Sabahattin. "Atatürk ve Cumhuriyet", Cumhuriyetimizin 81 .Yılına Armağan, Adapazarı: Sakarya Üniversitesi AİİT Araştırma ve Uygulama Merkezi yay. Aralık 2004. s.9-15.
• Sayar, Ahmed Güner. Osmanlı İktisat Düşüncesinin Çağdaşlaşması, İstanbul: Der yay, 1986.
• Sungu, İhsan. "Tanzimat ve Yeni Osmanlılar", Tanzimat 2, s.777-857.
• Söylev (Nutuk), Cilt I - I I , Ankara: T D K yay, 1978.
• Şimşir, Bilal N . İngiliz Belgelerinde Atatürk, Cilt 1, Ankara: TTK yay, 1992.
• Tanör, Bülent., Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, 4.b, İstanbul: Afa yay, 1996.
• . Türkiye’de Kongre İktidarları (1918-1920), İstanbul: Y K Y , 1998.
• . Kurtuluş Kuruluş, 3.b, İstanbul: Cumhuriyet Kitap Kulübü yay, 2000.
• Tunaya,Tank Zafer. "Hakimiyet-i Siyasiye ve M i l l i Egemenlik: Türkiye’de Siyasal Rejimin Meşruluğunun Dayandığı Temeller", Türkiye’de Politik Değişim ve Modernleşme, s. 165-176.
• Türkiye’de Politik Değişim ve Modernleşme, Der. Kalaycıoğlu, Ersin- Sarıbay, A l i Yaşar. İstanbul: Alfa yay, 2000.
• Uzunçarşılı, İsmail Hakkı. "1908 Yılında İkinci Meşrutiyetin Ne Suretle İlan Edildiğine Dair Vesikalar", Belleten, Cilt X X , Sayı 77 (Ocak 1956), s. 103-174.
• Ülken, Hilmi Ziya. Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, 3.b, İstanbul: Ülken yay, 1992.
Ayrıntılar
cumhuriyeti savunurken rejimin hışmına uğramış aydınlar.kenan evren ideolojilerde görülen farklılığı gereksiz gördüğünden aydınları istiklal marşı ezberletmeye zorlamış.aynı şekilde menderesin düşürüldüğü durum için rejimden uzaklaşmakla ölçülmüş ihaneti.işkence altında yazılmış şiirler bir devrin serencamıyla aydınlatmış devrim inancını.bu meşaleyi taşımak için öne çıkan neferlerin nefretini kazananlar için tarihe karşı sorumluluğu var aydınların.namık kemal vatan yahut silistre derken kuvayi milliye görüyordu istiklali.işte hürriyet kasidesi aydın sınıfını isyana davet eder.halkçılığın kavram olarak ortaya çıkışı birazda doğu oryantalizmine bağlanır.bunun için ibni haldunu dinlemek gerekiyor bir uygarlık tartışmasına vakıf olmak için.aynı şekilde ebussuudla bir aydınlanma yaşayan osmanlının bir çöküş yaşadığı dönemde ayakta kalmanın şartı olarak görülmüş batılılaşma.
10
allahla kurulan bağ günümüz sosyolojisi için zor bir konu.bunu istismar eden insanlar iman konusunda dahi şüphe uyandırıyor.yaşar nuri öztürk allahla aldatmanın mantığını çözmek istemişti kitaplarında.şeyh ve mürşitlerin islama aykırı görülen davranışları kurana aykırı düşsede toplumda saygı uyandırıyor makamları.bunlar allahla konuşmayı akıllarından dahi geçiremezler ama allahla halvet oldukları iddiasına dayandırır davranışlarını.günümüzde çözülen ilişkiler islam sanatını gölgede bırakmıştır.geçmişte salih mirzabeyoğlu gibi müellifler bu konudaki eksikliği hissetmiş olacakki bediiyyat kavramı etrafında değinmiş meselelere.sait nursideki hikmet kurandaki bilimde aramasıdır felsefenin akaidi.onun için inancı herşeyin üstünde tutmuş üstat.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.