- 240 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ev Alma Komşu Al
Her ne kadar komşuluk ilişkileri eskisi kadar olmasa da, yakın temas kurulamasa da, gel-gitler yapılamasa da yine de en önemli mevzulardan biridir. Belki yatay yapılanmada az çok ilişki vardır ancak dikey yapılanmada o kadarı da yoktur. Sebepse, insanların günlük yaşamın koşuşturmaları içerisinde bu ilişkileri sürdürecek vakit bulamamaları, eşlerin çalıyor olmaları, çocukların eğitiminin eskiye nazaran daha ciddiye alınıyor olması gibi sebepler yatmaktadır.
...
Komşuluktaki soğumaya, mesafeye, uzak olmaya yönelik düşünceler ve fiili durumlar olsa da yine de komşu komşudur. Çünkü komşuyla yakın ilişkiden ziyade sorun sıkıntı yaşamamak önemlidir. Ev hemen satıp gideceğiniz, yer değiştireceğiniz, terk edeceğiniz bir şey değildir. Kalıcı olan, belki bir ömür, belki de ömürde ancak bir kaç değişikliğe gideceğiniz bir şeydir.
...
Komşu sorunsa meseleniz büyüktür. Yan olur üst veya alt olur fark etmez bir nedenle pürüzler yaşanabilir, karşılıklı sıkıntı verilebilir. Sakinlik dinginlik mi istiyorsunuz gürültü patırtı yapabilir, evinize çekilip huzur mu bulmak istiyorsunuz çat kapı rahatsız edebilir, niçin uzak duruyorsun, mesafe mi koyuyorsun yoksa diyebilir. Ayarı veremezsin, ayarınca konuşamazsın, küsüp sırtını dönemezsin. Ne yapsan suç olur. Ne terk edebilir, ne de ilişkiye son verebilirsin. Bir yol bulmakta zorlanırsın.
Kemal SEYFİ
30.07.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.