- 1594 Okunma
- 7 Yorum
- 9 Beğeni
Mutluluk Şifresi
Ant içmişsin ruhum, inadına seveceksin, inadına yüzlerini yere eğen, selam vermeyen ruhu çirkin, suratsız, memnuniyetsiz insanlardan olmayacaksın.
Güneşte, yağmurda, karda-boranda gülümseyen suretine pembesi derin çizgilerinde sevincin, mutluluğun yumuşacık izleri olacak.
Çiçekleri dalından koparmadan öperek koklayacaksın. En çok portakal çiçeğinin rehasını genzine çekip, nar çiçeğine hayran hayran bakacaksın.
İnsanın, insanı ezerek yukarı çıkma başarısına gıptayla bakan değil, hayatın boyunca yol yordamla kimi zaman öğrenci, yerine geldi mi öğretici olacaksın.
Övgüyle bahsedilen başarın, seni sana kazandıran alnındaki helal terlerin zerreciklerinden ve başını dolu başaklar gibi tevazu ile eğmenden başka bir şey olmayacak.
Bu gök, bu mavilik, bu kuşlar sana lütuf edilen en görsellikler olup, yüreğindeki kıpırtı özgürce dalgalanacaksın şerefli bayrağın gibi.
Bahçendeki hanımeli sevgiyle evine sarılarken evine balkondan sevdiğine seslenerek; taze yumurtaları al gel, sana domatesli, acılı omlet yapacağım diyebileceksin.
Ant içmişsin ruhum, dünyayı kusursuz hayal etmeden, kimseyi kırmadan, komşuna elini zarif bir şekilde uzatıp yardıma ihtiyacın var mı diyeceksin.
Ant içmişsin ruhum, dostların gibi oğluna, kızına da öğretip, çoğunlukla içinde yaşamayacağın taş üstüne taş duvarlardan evlerle, egzoz kokusunu satın almayacaksın. Elindeki olanla yetinip mutluluk duyacaksın.
Ağaçlar sessizce büyürken sabırla ellerinle diktiğin yavruları kucaklayacaklar. Körlük zihinde süngerdir çektikçe uzar, sen kalbinden geçen hayatın şarkısını söyleyeceksin.
Ant içmişsin ruhum, yerde yiyecek arayan karıncaya basmadan yürüyeceksin.
Ant içmişsin ruhum, önce kendini seveceksin ki! Tüm evrene sözcükleri göndermeden, aynana hepsi benimmiş gibi sevgiyle bakacaksın.
Günaydın hayat, günaydın yaşamak, günaydın aldığım nefes.
YORUMLAR
karşımdaki insanın bir küçücük tebessümüne değer paha biçemem...
vallahi bazen sırf yüzleri gülsün diye mutlu olsunlar diye göbeğim çatlıyor inan:) bunun da kaynağı içten gelen o samimi sevgi....
yazın çok hoştu sevgili ümmühan...
gün aydınlığının da bence saati yok. akşamın bu vaktinde de sana da kocaman günaydınnnn :)
hem bizim zaten gönüllerimiz hep aydın de mi:))
sevgimle canım
Ümmühan Yıldız
Lavabolara aynaların ne zaman alınacağı planını sordum.
Toplantıdaki herkes şaşkınlık içerisinde bana bakıyor.
Hayatımda tanıdığım çalışmaktan büyük keyf duyduğum, her konuda yardımını saygısını, sevgisini hissettiği Genel Müdürümün
-sizin yüreğiniz güzel, Ümmühan Hanım
- esprili bir şekilde gülümseyerek makyajınızı yapmayı birkaç gün daha erteleyin.
Gülümseyerek
-makyajsın güzelim, makyaj yapmak için değil sabah mutlu bir yüz; kendi suratımı görmek istiyorum dedim.
Toplantıda herkes sus pus
Ertesi gün ofisteki lavabolara tüm aynalar takılmıştı
Güzel Ebru, samimi olan yanının bizzat tanığıyım.
Sana en içten sevgilerimi gönderiyorum
Yazıyı okuyunca, ''gönlüyle sözü bir olana kurban olayım'' dedim, duydunuz mu?
Ne güzeldi, yüreğime huzur doldurdu.
Hatta şükür vesilesi oldu.
Yaşanmaz hâle getirdiğimiz dünyada olumsuzlukları yok edebilen nice varlık var ki, bihaber yaşıyor, miskinliğimizle o mecraya kendimizi ulaştıramıyoruz.
Teşekkürler şair, tebrikler kalem.
Ümmühan Yıldız
Teşekkür ederim
İnsana en gerekli olan şey sevgidir. Eğer sevgiyi alabiliyorsak kötü olmamıza imkân olmayacağını düşünüyorum.
Bağlılık, sadakat, sır tutma, sevgi, gülümseme, merhametli olmayı inşa edersek işte o zaman dünya yaşanabilir yer olur
Sonsuz güzellikte sevgi ve selamlarımla,
Ant içmişsin ruhum,
Ne güzel bir ant içmektir bu, bütün insanlık bu şekilde ahd-ü peyman verse ruhu ile arasına, dünya da hiç çirkinlik olmaz
Kutlarım bu güzel yüreği ve yazan kalemi
Dünyayı bence sizin gibi hayata güzel bakan kadınlar yönetmeli tek kelime ile...
Gönül dolusu sevgiler 🤍
Ümmühan Yıldız
Hele de duruşunuzdan ödün vermiyorsanız daha da zordur.
Kibar ve nazik değilim eğilmez asiyim.
Minik karıncalara yem veren yufka yürekliyim
Zengin insanla, fakir insan arasında ki maddiyat farkına bakmam aynı değer veririm; aynı değeri alırım
Ne kadar yoğun olursam olayım her gün ailemi arar, sohbet ederim.
Beni dostlarım, sevdiklerim, arkadaşlarım, kuşlar anlatmalı.
Açıkçası bende kendime ait yüzümle yüzleşmek ve dinlemek memnun olurum.
İçten gelen sevgi ve selamlarımla.
Gülümsettiniz,
Güzel bir deneme. Beğeniyle okudum.
Yalnız:
"Sizi mutlu eden her şey büyüktür."
sözüne takıldım. Pek satın alınacak bir söz gibi gelmiyor bana.
Bir kere, "Sizi" sözcüğü, kişiden kişiye (bir seri katil - bir hayırhah mümin) göre değişir.
İkinci husus ise, "ŞEY" dir ki fiilden fiile, nesneden nesneye değişir. Ne menfur fiilerden ve ne iğrenç nesnelerden mutlu olanlar var bu dünyada.
Selam ve saygılarımla.
Ümmühan Yıldız
Ben, en ufak mutluluğun kalbimizde kocaman olduğu hissiyle yazdım.
Bu yüzden düşüncemde insanların sevgisini ön plana çıkarmayı tercih ettim, .ediyorum edeceğim.
Teşekkür ederim
Saygıyla ve en içten selamlarımla
Ümmühan Yıldız
As. çok mutlu oldum,teşekkürler.
Saygıyla ve en içten selamlarımla,
Daha ilk cümlede, mutluluk, bir sevinçli çığlığa doluşmuş gibidir.
‘inadına seveceksin’ ; tüm kararlılığı ve başkaldırısı ve tüm asiliği ve tüm asilliğiyle.
Hani bu yazıyı, her yeni güne başlarken okusa insan; çayın kahvenin yanında yudum yudum içse… Ne keder kalır; ne bizden kuvvetli tasa dert.
Bizden de bi ‘günaydın hayat’ nidâsı yükselsin.
Sevgi ve selâmlar,
Enûma Eliš tarafından 29.7.2021 10:54:00 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Her gün işe gelen ilklerden olduğum için gece boyunca nöbetteki arkadaşlar acıkmıştır diye sıcacık simit getirdim. Onlarda çayımızı demlemiş beni bekliyorlardı.
İşyerimizin etrafında yeşillikli alanımız var. Sabah erken gelmelerimi değerlendirip salata, domates, biber yeşillikleri olan küçücük bahçe yaptım.
Yeşilliklerden toplayıp;
birazcık uzakta kalan İstanbul’umun temiz yüzünü seyrederek kahvaltı yaptık.
İnsanoğlu tuhaftır küçük şeylerden mutlu olurken; büyük isteklerde tökezliyoruz.
'Günaydın' fısıldadığımı umarım duyuyorsunuzdur.
Sevgiyle selâmlar,
Enûma Eliš
Sevgiyle...âfiyet ve şifâ olsun efendim.
Günaydın Ümmühan Hanım
Yazınıza hayran kaldım ve belirtmeden geçemedim. Çok güzel yaşayın inşallah sevgiler selamlar
Ümmühan Yıldız
Bugünden sonrada Rabbim yolumuzdan şaşırmasın İnşallah.
Saygılarımla sevgiler ve selamlar