- 497 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALBER EİNSTEİN.
ALBERT EİNSTEİN.
Albert Einstein, 14 Mart 1879 tarihinde Almanya’nın Baden-Württtemberg eyaletinde dünyaya geldi. Babası Hermann Einstein, annesi ise Pauline Einstein idi. Öte yandan Maja adında bir kız kardeşi vardı. Eğitim hayatına Münih’te bulunan bir Katolik okulunda başladı. Bir süre sonra bu okulu bıraktı ve Luitpold Gymnasium’a geçti. Ailesi İtalya’ya taşınınca bunalıma girdi ve ailesinin yanına gitti. Lise eğitimini tamamlamak için İsviçre’deki bir liseye kaydoldu. Daha sonra fizik eğitimi almak için Swiss Federal Polytechnic School‘a kaydoldu.
Üniversiteden mezun olduktan sonra asistan olmak istediyse de bu isteğini gerçekleştiremedi. Yaklaşık iki yıl işsiz kalan Einstein, bir patent şirketinde kendine iş buldu. Bu dönemde bir yandan da makaleler yazıyor ve bilim dünyasının dikkatini çekiyordu. 1909’da Zurich Üniversitesi’nde fizik profesörü oldu. 1914 yılında Almanya’ya döndü ve Berlin Humboldt Üniversitesi’nde çalışmaya başladı.
1921 yılında, ’fotoelektrik etki’ çalışmasından dolayı Nobel Fizik Ödülü’ne layık görüldü. Almanya’da Nazilerin iktidara gelmesinin ardından Yahudilere yönelik baskılar başlayınca önce Belçika ve İngiltere’ye, daha sonra ise ömrünün sonuna kadar yaşayacağı ABD’ye gitti. Burada Princeton Üniversitesi’nde çalışmalarını sürdürdü. Albert Einstein, 1955 yılında hayatını kaybetti.
EİNSTEİN’IN BAZI ESERLERİ
Göreliliğin Anlamı
Niçin Savaş
İzafiyet Teorisi
Benim Gözümden Dünya
Felsefem
Son Yıllarım
EİNSTEİN’IN BİLİMSEL ÇALIŞMALARI
Fotoelektrik etki
Özel görelilik kuramı
Genel görelilik kuramı
Kütle-enerji eşitliği
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.