- 299 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FETÖ HAKKINDA
Rusya ve Özbekistan cemaat okullarını ’içlerinde CIA ajanı olduğu gerekçesiyle’ yıllar önce kapattı. Rus İstihbarat Teşkilatı’nın (FSB) FETÖ yapılanmasına yönelik attığı adımların da anlatıldığı raporda, FSB’nin FETÖ ile ABD ilişkisini 2002 yılında tespit ettiği vurgulanarak şu ifadelere yer verildi: "2002 yılında Rus İstihbarat Teşkilatı (FSB), FETÖ okullarının Amerikan istihbarat teşkilatıyla doğrudan ilişkisi olduğunu, CIA adına Rusya’nın ulusal çıkarlarına aykırı olarak istihbarat çalışmalarında bulunduğunu, İslam’ın bağlamından koparılmış bir eğitimle Rusya’nın ve Orta Asya’nın yapısına aykırı mezunlar ve elemanlar yetiştirmeye çalıştığını, okullarındaki öğretmen ve öğrencilerin de normal öğretmen ve öğrenci dışında bir asker ve istihbaratçı motifinde yetiştiğini tespit edip, Rusya Yüksek Mahkemesi kararıyla, okulların büyük bir kısmını kapatma kararı vermiştir." (1)
Bizim siyasetçiler buna dikkat edip en azından konuyu araştırdı mı? Bilmiyoruz.
Şimdi bütün taraflar birbirini suçlayıp kendilerini aklamaya odaklanmış gibi görünüyor. Yıl 1995. AYM eski başkanı Yekta Güngör Özden, Nurettin Veren’in isteğini kabul edip ilerde darbe girişimine kalkışacak öğrencileri makamında kabul etmiş .Sonra genelkurmay başkanıyla görüşmelerine aracılık etmiş. Fakat bu öğrencilerin F. Gülen okullarında okuduğunu bilmiyormuş.
Yine Nurettin Veren’in altın nesil öğrencileri tanıştırdıdığı eski başbakan Çiller “Sizin mutlaka devlet yetkilileriyle görüşmeniz gerekir, gidin onlarla görüşün” demiş.
Gülünecek şeyler olmuş. Gülen’in 3 Temmuz 1995 tarihinde Show TV’de Reha Muhtar’a verdiği röportajda, 12 Eylül yönetiminin kendisini yakalama imkanına sahipken yakalamadığını anlatıyor:"Reha Muhtar: ’Siz askeri yönetim döneminde bile yıllarca Türkiye’deymişsiniz. Hiç dışarı çıkmamışsınız. Türkiye’de kalabiliyorsunuz. Yakalanmıyorsunuz. Aranıyorsunuz. O dönemde şartlar ne olursa olsun aranıyorsunuz. Epey güçlüsünüz galiba, istemezlerse yakalayamıyorlar sizi? Fethullah Gülen: Meselenin bir yanı şudur: Benim inançlarım açısından yakalanmama gayretimin yanında birisi tarafından sanki yakalatmama gibi birşey de oldu. Yoksa isteselerdi yakalarlardı. Ya böyle arayanlar çok ciddi yürekten aramadılar. Eğer o işte de ihlas söz konusu ise ihlaslı aramadılar. Hatta asker kışlalarına gidiyor, dostları, arkadaşları ziyaret ediyordum, askeriye beni ararken. Hatta bazı askeri kışlalarda bazı komutanlar resimlerimi bile yapıştırmışlardı." (2)
Daha geriye gidince FG’in 1963 yılında Erzurum’da "Kominizmle Mücadele Derneği" kurduğunu görüyoruz. Bundan sonra masonluğuyla tanına siyasetçi Kasım Gülek sayesinde Demirel, Ecevit hatta Papa’ya varıncaya kadar birçok kimseyle görüşmüş ve desteğini almış.
Bütün bunlarda bakarak Sayın Erdoğan’ın "Ne istediler de vermedik?" sözü hatırlatılıp yalnızca onun döneminde devlet erki tarafından FETÖ’nün kollanıp güçlendirildiği iddiası pek inandırıcı olmuyor. O zaten öncesinde cemaat denilen Fetö’ye karşı hata yaptıklarını itiraf etmiş ve milletten özür dilemişti.
Şimdi ise arkasındaki güç ile yurt dışında etkin olan Fetö Türkiye için bir tehdit olabilir mi? Ana muhalefet partisinde bir milletvekili,iktidara geldiklerinde KHK ile yargılanıp ceza alanların tekrar yargılanacaklarını söyledi.Böylece açıkça darbe girişiminde suçlu oldukları görülen FETÖ mensuplarının ısrarla suçlamaları neden inkar ettikleri de anlaşılmış oluyor. Ardından cumhurbaşkanlığı adaylığı konuşulan Zülfü Livaneli çıkıp şöyle diyor: ""Bu Fetullah meselesinde benim ağzıma kimse FETÖ falan gibi o tabirleri takamaz. Bu Gülen hareketinin kiminle ilişkili olduğunu kimin kime şefaat ettiğini gazeteciler lütfen araştırın. Ön yargıyla hareket etmesin kimse...Ecevit, Fetullah Gülen teşkilatıyla yan yana geldi, onlara kontenjan verdi, her türlü olanağı sundu. Devlete ilk yerleştiren Bülent Ecevit’tir. ."
Belki de 15 temmuz 2016’dan önce "bunlar dinci, laikliğe aykırı işler yapıyorlar" diye onları suçlayanların bir kısmı FETÖ’yü masum göstermeye çalışıyorlar. 15.07.21
(1)tr.sputniknews.com/turkiye/201901221037234249-turk-emniyetinin-ozel-raporu-rusya-fetoyu-tespit-eden-ilk-ulke
(2)(www.ahaber.com.tr/gundem/2014/04/21/kenan-evren-fethullah-guleni-kollamis)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.