- 331 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gaddarın Hakkından Ancak Zorba Gelir
Dinsizin hakkından imansız gelirmiş. Sözümüzün doğrusu budur aslında. Dinsiz inanandır çünkü. Din dışında bir varlığın olduğuna iman edendir. Onun gücü önünde eğilendir. Oysa imansız bütünüyle inkar edendir. Hiçbir gücü kabul etmeyendir. Tesadüfler sonucu var olduk diyendir. Birbirinden farklı şeylerdir dinsizlik ve imansızlık.
………………………..
Burda belki de terimler üzerinden ilerlemek gerekir. Teizmi tanrıcılık olarak biliriz. Ya ateizm; tanrı tanımazlıktır. Tanrıya inanmaz ama başka bir gücün varlığına inanabilir ateist. Deist ise ne dine ne de peygambere inanır. Aracı kabul etmeksizin doğrudan Allah’a inanır. Panteizm veya tüm tanrıcılık her şeyi kapsayan içkin bir tanrıcılıktır, evren ve doğanın tanrı ile aynı olduğu iddiasındadır.
……………………….
Açıklamalardan; dinsizin hakkından ancak imansız gelirmiş sözünün haklılığı anlaşılmaktadır. Çünkü hiçbir güce inanmayanla, dine inanmayıp başka bir gücün olabileceğini kabul etmek arasında bir derece farkı vardır. Bu şartlarda acımasız zalim ve gaddar birisinin hakkından daha sert ve eşet birisi gelebilir. Dinsel terimler benzetmedir. Meselesinin anlaşılmasını kolaylaştırmadır.
Kemal SEYFİ
09.07.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.