- 481 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
NE OLACAK BU DOĞU TÜRKİSTAN MESELESİ (2)
NE OLACAK BU DOĞU TÜRKİSTAN MESELESİ (2)
Yıl 2009 Yer Taksim Meydanı konu Doğu Türkistan. Bursa Orhangazi’den yola çıktım. Doğu Türkistan’da yaşanan zulme tepki göstermek niyeti ile tek başıma yürüyüşe katıldım.
Yürüyüş çok ses getirdi. İlçemde dahi konuşanlar oldu. Çini haklı bulanlar oldu.
Beni 25 kişi ile dövmek için toplananlar ertesi gün Doğu Türkistan yürüyüşü yaptılar.
Ben bahtiyarım bunlara bir şeyler öğrettiğim için.
Çinin avukatı kesilenler oldu.
Biz yıldık mı asla.
Yürüyüşte yaşadığım bir anı var anlatmadan geçemiyeceğim.
Trt Binasından başlayan yürüyüşümüz Galatasaray lisesinin önünden geçip Taksim’e devam ederken ben broşür dağıtmakla meşkuldüm. Çin istihbaratı bizi fotoğramakla meşkuldü.
O an geldi çinlinin eline zorla broşürü tutuştururken çinlinin gözündeki o korkuyu gördüm. O zaman karar verdim ki bunlar insan olamazlar...
Bir yılı geçkin zamandır arşiv filmleri paylaşmaya başladım. Biraz gayret biraz teşvikle bu işi üstlendik. Bilimsellik adına iyi bir işte olduğu kanaatindeyim.
Yabancı arşivlerde bulduğum sayısız film belge bulgu ile tezlere araştırmalara konu oluyor bulduklarımız. Geçenlerde Doğu Türkistan ile ilgili araştırma yaparken 1931 yılına ait bir film buldum.
Filmde O yıllarda kırsal kesimde göçebe hayatı yaşayan Türklerin ve Şehir hayatı yaşayanların arasında çekimler yapanlar yaptıkları işin ne kadar önemli olduğunu bilselerdi daha net çekimler yapacaklardı eminim.
O zaman ki şartlarda bu filmler bence büyük bir iştir.
Çin Kominist Partisinin 100 yılını kutladığı bu günlerde bu filmlerin önemi dahada artıyor,Ülkemizde medya kanallarında Çinlilerin konuşturulması bir utançtır.
Buna sebeb olanları buna çanak tutanları kınıyorum.
Profesör Doktor Turgay Tüfekçioğlu hocamızın Ulusal kanalda bir programını izlemiştim. Çinin askeri planlarını açık seçik anlatmıştı.
Bütün bunlar bilinir iken halen Asya Türk devletleri ve Türkiye neyin peşinde acaba sormadan edemiyorum.
Bu vesile ile Barın,Gulca Ve Hotem Katliamlarında şehit olanların ruhu şad olsun.
Katil Çin Kızıl Çin!!!
İlhan Erdem
YORUMLAR
OLMASAYDI ARAMIZDA SUNI SINIRLAR ENGEL
MEMLEKETIM ANADOLUDAN NICE KOC YIGITLER,
NE SETLER ENGEL OLURDU NEDE CINLI BITLER
AFF EYLEYIN BIZI EY SEREFIYLE YATAN BÜYÜK $EHITLER
Nerde yok ki zulüm Müslümanmisin potansiyel suclusun..Aslini ararsaniz bunca zulün temelinde korku yatiyor...Zulüm idarelerinin yikilacagi korkusu...Elbetteki korkunun ecele faydasi yoktur..Ümit var olmaya devam !..Duyarli yüregine saglik
Çekik gözlüler Doğu Türkistan da hiç bir zaman zulümden vaz geçmediler geçmeyecekler... Bizden başka da konu ile ilgilenen İslam Ülkesi yok gibi, ''hükumet hariç'' duyarlı insanlarımızdan bahsediyorum... Allah yar ve yardımcıları olsun ama zulüm vahşet çok büyük, inanılmaz boyutlarda... Allah yar ve yardımcıları olsun soydaşlarımızın...