- 783 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
FAKİRLİK ÇOK ZOR HAYAT
Vallahi billahi bu fakirlik hayatı çok zor, çekilmiyor. Paran varsa konforlu yaşarsın, paran yoksa sürünürsün çile çekersin. Bende sürünüyorum çile çekiyorum.
Fakirlikten evime klima alamadım, vantiratörle idare ediyorum. İki üç gün önce vantiratörün esintisi beni çarptı; sağ tarafım tutuldu biraz iyileştirdim. Boynumun sağına masaj yaptıracak yakında kimseyi bulamadım. Uzakta çevrem var ama yakında kimse yok. Hâl böyle olunca kendi işimi kendim görüyorum; kendime masajı kendim yapıyorum.
Benim evde ki bombalar patlamıştı, pardon lambalar patlamıştı. Dün iki tane yeni lamba aldım. Lambaları taktım ev aydınlandı.
Yakuphan Kılınç
YORUMLAR
Fakirlik gibi başka bir düşman yoktur insanın birinci düşmanıdır zenginlik sana
Dost olursa fakirliği alt ederde yene bilirsen zenginlikle birlikte düşmanın bile
Senle dost olur düzen böyle işliyor insanların mücadelesi fakirlikle herkes için
Yaşana bilir bir hayat mücadelesi var buna ancak ileride dayısı olanlar ulaşa biliyor
Bütün insanların kavgası çıkar kavgasıdır bunu düzene koyacak yetkili insanlar
Gerekmektedir biri yer biri bakar kıyamet ondan kopar kıyamet adaletsizlik ve
Ahlaksızlıktan kopacaktır bunu düşünen insan bile yok tebrik ederim saygılar
BU DAHA ÇOCUK
Genç yaşta köyden şehire gelmişim. Şehire gelince sazla bağlamayla türkü söylemeye başlamışım.
Hayat aldı beni bir televizyon programına savurdu. Programda biraz tanınmış bir bayan sanatçı vardı.
Daha programa çıkmamıştık. Yani loca gibi bir yerde oturuyorduk. Daha doğrusu önce ben oturuyordum sonra o bayan geldi. Kadın veya kız demiyorum bayan diyorum; bekar olana kız diyoruz, evli ve ayrılmış olanlara da kadın diyoruz. Evli mi bekar mı bilmediğim için bayan diyorum. Bayan sanatçı yanıma gelip oturdu ve konuşmaya hayatını anlatmaya başladı; bende dinledim dinledim sonra da bayan sanatçıya sırıtarak baktım. O zamanlar ben eğitimsiz tecrübesiz köyden gelmiş bir gencim, hâliyle o davranışı yaptım. O da yanımdan kalktı gitti programın arka yapım görevlisine bu daha çocuk dedi. Tabi bende onun konuşmasını duydum. Haklıydı ben daha çocuktum.
Şimdi bu niye aklıma geldi. Bana bakan genç kızlar var. Daha doğrusu militan kızlar var. Kimisi sadece bakarak vakit geçiriyor, kimisi gülerek vakit geçiriyor, kimisi etrafından dedikodu bekleyerek vakit geçiriyor, kimiside ilgi bekleyerek vakit geçiriyor. Burdan o kızlara sesleniyorum. İlgi baba anneden beklenir, elin adamından ilgi beklenilmez. Elin adamı hoşlandığı beğendiği kız olursa ona sevgili olmayı teklif eder. Elin adamı, Ahmet'in Mehmet'in Hasan'ın Hüseyin'in kızına ilgi göstermek için doğmamıştır.
Bu vesileyle burdan baba ve annelere sesleniyorum. Çocuklarınızı eğitin. Çocuklarınıza ilgi gösterin ve ilgiye doyurun; ilgi açlığı çekip dışarıdan ilgi beklemesinler. Çocuklarınızla santranç, tavla, saklambaç oynayın onlarla vakit geçirin. Yazımda sürçü lisan ettiysem affınıza sığınırım kıymetli insanlar.
Yakuphan Kılınç