- 583 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
Biraz Empati Lütfen
Bir kizilderili atasözü derki "Beni yargılamadan önce benim ayakkabılarım ile kırk gün gittiğim yerlerden geç ondan sonra beni yargıla. " ne doğru bir söz...
Gelelim bu konuya nerden girdigime ise;
İsyerimde herhangi günlerden bir gündü..
O gün güzel bir inci takımı takmıştım.
Yoldan geçen bir müşterim;
__ "O yakıyor incilerin çok güzel diye laf attı..
Kibarca teşekkür etim.
Sonrasında biraz boş bogazca;
__"Herşey paraya bakıyor işte bak ben takamıyorum ki " dedi..
Sanki bende pırlantalarla dolaşıyordum ya neyse...
Cevaben tebessüm ile ;
__Bunun para ile alakası yok takıştırmak değil, yakıştırmak önemli dedim.
O’da alakasızca başka bir konuya çekti bu mevzuyu...
__Bzim mahallede de var sen gibi takı takmayı seven bir Neriman abla öğretmen emeklisi kocası da ölmüş.
Bir giydiğini bir daha giymez bir taktığını da bir daha takmaz .Hele de kocası ölünce bütün mallar ona kaldı. Aylık sekiz bin lira geliri var onun bir kuruşunu kimselere vermez .
Mahallede de birde yetimimiz var ona bir şekilde duyuruyoruz şunlara bir el at diye ama O yetimlere bir kuruş verdigini ne duyduk,ne de gördük...
Hep dünyalık derdinde Neriman abla.
Benden onu destekleyici bir söz beklerken O’na;
__ Allah ona o malı verdiyse bildiği vardır. Hem yıllarca o köy bu köy dememiş dolaşmış, çalışıp kazanmış hakkıdır. Hem sen nereden biliyorsun birilerine yardım yapmadığını, illa ilan mı etmesi gerek dedim?
Hemen soruma cevabını yetiştirdi.
__"Yok yok yapmaz o anca yesin paraları"
diyerek o kadına ön yargı ile yaklaşımını açıkça göstermişti..
Başkalarının hayatına kendi kirli camından bakarken ne yaparsanız yapın bazıları anlamıyordu asıl kendi camının kirli olduğunu işte...
Dayanamayarak;
__Ya yerse yesin afiyet olsun bırakalım ablam şu ön yargıları yapsın yapmasın kime ne sanki biz çalışıp kazandık o paraları bizim olmayandan bize ne ki..
Allah lûtfetmis vermiş..
Varlıkta yoklukta imtihan vesilesi biz kendi imtihanlarımıza bakalım sanki hepimiz sütten çıkmış ak kaşık mıyız ki elaleme kusur bulalım..
Kendimize bir bakalım boşver sende..
Ne desem boş anlamıyor haklı çıkma gayretinde allmış sazı eline öyle şikayetten başka bilmeyen diliyle dedikodu üretme peşindeyken onu kendi haline bırakıp yanından ayrıldım.
Boşuna dememiş ünlü bilim adamı Alber Einstein "Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur diye...
Nevin Aktekin Gülfirat
YORUMLAR
"Şahsınıza karşı haddi aşan, hududu geçen, küstahlaşanları, altın olsa kesenizde,
Bal olsa kasenizde tutmayın."
Neşet Ertaş
usta bu konuda gerekeni eksiksiz söylemiş
başka lafa gerek yok bence;))
tebrik ederim güzel bir yazı kaleme almışsınız
bu gibilerden Tanrıya sığınırm
nice saygılarımla
Nevin Aktekin Gülfırat
Rabbim şerlerinden muhafaza etsin hepimizi..
Selamlar şiir yüreğinize mutlu bir gün diliyorum
Ne güzel bir yazıydı... Sonuna kadar heyecanla okudum... Aslında Neriman Öğretmene haset eden komşusuna yazacak bir çok cümle var amaaaa....
Gazeteci Müge Anlı'nın çok güzel bir sözü var bu tipler için....
"sen görümcelerinle kısır yerken, ben üniversite okuyacağım diye çabalıyordum"... Bu söz tam da yazınızdaki o negatif bakışın sahibine cuk oturur....
Nevin Aktekin Gülfırat
Öyleleri ne yapar ne eder arsizliklsri ile üste çıkacak bir yol bulur ..
Çünkü anlamazlar işte..
Rab uzak tutsun hepimizi oylelerin şerlerinden...
Sevgilerimle mutlu bir gün diliyorum ☕🌺
Gerçekten bu tür önyargılı o kadar çok insan var ki ne desen ne yapsan fikrini değiştirmesi zor yardım etmiyor dediği kişi belki de reklam yapmadan yardım ediyor da olabilir bu tür insanlar gözüyle görmese asla da inanmazlar.
Ben de bunun istisnası olsa da genellikle düşünüldüğü gibi olmadığına çoğu zaman şahit olmuşumdur.
Anlamlı bir paylaşımdı kutluyorum tebrikler efendim.
En derin selam ve saygılarımla.
Nevin Aktekin Gülfırat
Empati yeteneği olmayanlar sabit fikirli oluyorlar hep..Ne yaparsanız yapın horsede bir kılıf bile uyduruyor gördüklerine...
Bir mahallede bir ressam varmis. O mahallede kasap bakkal manav yardima muhtac olanlara birseyler verirmis.Herkes bakkal dan kasaptan manavdan ne kadar cömert diye bahsederken ressam icin cimrinin teki derlermis. Günün birinde ressam ölmüş. Kimse orali olmamis. Derken bakkal manav kasap yardımı birakmis. Sormuslar degisen ne. Ressam öldü bize her gun sizlere yardim etmemiz icin o para bırakırdı...
Hikayedeki on yargılı insanlar gibi..
Rabbim uzak etsin öyleleri ni hayatımızdan..
Saygılarımla Huzurlu bir gün diliyorum