- 341 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
FİL İLE KARINCA
FİL İLE KARINCA
Evvel zaman içinde kalbur saman içinde, develer tellal iken, pireler berber iken Anadolu’da güzel bir orman varmış. Bu ormanı kral aslan bey idare ediyormuş. Herşey güllük gülüstanlıkmış. Birgün ormanın kralı Aslan bey vefat eder. Ormanda bulunan bütün hayvanlar toplanıp ağlar dururlarmış. Kırk gün yas ilan ederler feryat figan ederler. Kırk gün dolunca ormana bir başkan seçmeye karar verirler. Seçime Tilki, Kurt ile Sırtlan ve Fil girerler. Seçimi Fil büyük bir oy oranıyla kazanır ve ormanın tek kralı ilan edilir. Fil; seçimi kazanınca kendisini bütün ormanların en güçlü hayvanıda ilan etmiştir. Bütün düzeni baştan aşağı değiştirmiş, yeniden kendine göre bir düzen kurmuştur. Ormandaki aslan, kaplan, ayı, tilki ile sırtlan ve mandalar File karşı çıkan artık olmamış. Bu yeni lider Fil ormanı yönetmeye başlamış. Bütün işleri sırayla düzenlemeye başlamış. Fil, önce kendi yerini sağlamlaştırmış, “Her hayvan kendi arasında nasıl yaşarsa yaşasın, beni ilgilendirmez demiş. Ama herkes benimle ilişkilerine ve emirlerime dikkat etsin demiş. Bütün kuralları ben tek başıma koyacağım demiş . Ormandakiler de kurlallarıma uyma özgürlüğünü kullanacak” demiştir.
Zamanla Fil yetkisini genişletmiş.
Ormanın en güçlü o, tek yetkilisidir, gerisi sefil ve perişandır. Artık sadece fille ilişkiler değil, bütün hayvanların kendi aralarındaki ilişkiler de filden ve çevresinden sorulur olmuştur. Öyle ki, ormandaki nüfus artışı bile filin işi olmuş. Tek tek doğum yapan hayvanlara kızmıştır, “Bakın bir seferde 3 veya 5 yavru doğuranlar var. Ne bu tembelliğiniz. Benimle oyun oynamayı bırakın, gidin genlerinizle oynayın ve daha çok yavru doğurun” diye çıkışmıştır. Her şeyi sineye çekmiş ormandaki bütün hayvanlar. “Yeter ki” demişler, “boşalmasın kiler”. Filin “değişiyoruz, değişiyoruz” naralarıyla girmiş orman şekilden şekillere.
İş o noktaya gelmiş ki, eşit sayılmış maymun eşekle. Zira fil, kimi kime uygun görürse ona göre şekillenirmiş ormanda yaşamı.
Bir tek, “Ne güzel buyurdunuz”, “Biz de tam böyle yapacaktık”, “Bundan daha mükemmel olamazdı”, “Bu hızla bütün ormanları geçeriz” sözlerine izin veriliyormuş. Öteki bütün sözler “istikrar bozucu” bulunuyormuş. Arada hakkını aramaya kalkan olursa hemen müdahale ediliyormuş. Üzerine, “İnek gazı” sıkılıyormuş. Filin bir özelliği de yarı dindar ve kindar olmasıymış. Kendisine yapılan hiçbir şeyi unutmuyormuş. Aradan ne kadar zaman geçerse geçsin, intikamını alıyormuş.
Hortumuna geleni vuruyor, ayağına geleni eziyormuş. Hiç kimseyi dinlemiyormuş. Bir gün söylediği ertesi güne uymuyor, doğru budur diyeni duymuyormuş. Bundan karıncalar da payını almış, yuvaları filin ayaklarının altında kalmış. Tam o sırada bir karınca, fil hortumunu topraktan çıkarınca, girmiş hortumun içine.
Karınca az gitmiş uz gitmiş, kendisine hortumun içinde iyi bir yer etmiş.
Fil başlamış kaşınmaya. Hortumunun içi karıncalanıyor, nedenini anlayamayınca beyni de karıncalanıyormuş.
Kalınca bir ağacın yanında durmuş, hortumu gövdesine vurdukça vurmuş. Bir türlü karıncalanmayı gideremiyormuş.
Üstelik hortumu da fena halde acımaya başlamış.
Bir hamle daha ağacın gövdesine vurunca, ağaç devrilip üzerine düşmüş. Fil ilk kez bu kadar âciz duruma düşmüş.
Bereket demiş kimse yok etrafta, arada bir yanından geçtiği koca kayanın nerede olduğunu düşünmüş, hah şu tarafta.
Bu kez kayalara vurmuş hortumunu, arada geçen olursa duruyormuş, anlatamıyormuş durumunu.
Hortumu kayaya vurdukça kaşıntıları artmış, kaşıntıları arttıkça daha çok vurmak istemiş.
Derken iflas etmiş bedeni, anlayamadan nedeni, uzanıp kalmış fil…
İşte böyle efendim…
Fili yenmiş bir karınca.
Ateş bacayı sarınca, fil güya ulaşılmaz bir noktaya varınca, etrafındaki herkesi kırınca, kendisinden güçlü hiçbir hayvan olmadığını sanınca…
Sonunda olan olmuş, küçük bir karınca koca bir filden daha güçlü olmuş.
Böyledir hayat…
En güçlü olduğumuz an, aynı zamanda en zayıf olduğumuz andır.
Hiçbir güç mutlak değildir doğada.
Herkesi dize getirdiğini sanan.
Çöker bir gün diz üstü.
Koca bir fili durduran da.
Bir karıncadır altı üstü...!!!
((((Alıntı)))
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.