- 752 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
‘SEVGİ GÖLÜ’ KİTABININ YAYINLANMASI ÜZERİNE AZİZE KAYABAŞI İLE SÖYLEŞİ
Kısas’ta bulunduğum 1975-1981 yılları arasında tanıdığım renkli bir kişilik olan Naki Kayabaşı, bir ara arayarak birisi ile birlikte Malatya’ya gideceğinden söz etmiş, “Gelince sana isot getireyim” demişti. Ankara’da olduğumdan görüşme olanağım olmadı.
Kızı Azize Kayabaşı, İsmail Güleç’in babasına benden söz ettiğini, babasının da telefon numaramı alarak beni aradığını anlattı. Bana babasının yazılarını ve şiirlerini kitap olarak bastırmak istediğini söyledi ve benden yardım istedi.
Yazı ve şiirleri, birkaç da fotoğraf ekleyerek Sevgi Gölü adıyla Azize Kayabaşı adına kitap olarak düzenledim ve basıldı. Ankara’da Bizim Dijital Matbaasında basılan kitap 82 sayfadır.
Azize Kayabaşı ile bu konuda kısa bir söyleşi yaptım, paylaşmak istiyorum.
Babanın yazdıklarını ne zaman kitap yapmaya karar verdin?
Son iki yıldır aklımdaydı, düşünüyordum.
Babam, “Sen kullan şiirlerimi sen yap kalıcı olsun, sen uğraş yap. İsteyenler var vermiyorum” diyordu. Kendisi düşünmüyordu. Seninle konuştuktan sonra kesin oldu.
Kısas’ta babanın şiirleri ve yazılarını kitap yapmasını özendirenler (teşvik edenler) var mıydı?
Evet… Mehmet Acet, Sabri Çulpan ve bazı arkadaşları babamın şiirlerinin kitap olarak yayınlanmasını istiyorlardı.
Baban Kısas şairleri kitabında yer aldı mı?
Almadı… Belki de ilgilenen olmadı, bilemiyorum.
Belki de babamın şairlik yönünü bilmeyenler vardı.
On iki çocuğu içinde şiir, öykü, makale yazan var mı?
Olmadı... Ben düşünüyorum, isteğim var. Birkaç şiir yazdım ve ileride bir kitap olarak yayınlanmasını düşünüyorum.
Baban bağlama çalar mıydı? Kimden öğrenmişti acaba?
Evet…
Ama kimden öğrendi bilmiyorum.
Deden, kardeşi ya da yakın akrabalarından bağlama çalıp söyleyen var mı?
Halam çocukları çalar. Halamın dört erkek çocuğu var üçü çalar, biri hem de söyler. Halil Yam, Veli Yam, Coşkun Yam.
Babanın lakabı var mıydı?
Çok… Berdelan, Ömer, Hakkı, Attiya… Belki daha var…
Ömer Yediveren…
Hal pazarında kasayla sebze alırken verdiği takma ad…
Kısasta genellikle Attiya Nakı derler. Dedemin lakabıymış oradan geliyor Attiyanın oğlu yani…
Belki Atiye adı ondan gelebilir. Atiye: Bir büyüğün küçüğe verdiği hediye, armağan, bahşiş, ihsan demekmiş.
Sevgi Gölü kitaplarını ne yapmak istiyorsun?
Yakınlara dağıtmak. Eşine dostuna sevenine küçük bir hatıra hediye olarak vermek…
Baban ile ilgili kitabın önsözüne yazmadığın şeyler olduğunu düşünüyor musun?
Hayır…
Yeteri kadar yazdım. Belki ileride bir yerlerden şiirlerini ya da anılarını derlersem onları da kaydederim.
Teşekkür ederim...
Asıl ben teşekkür ederim...
Baban Naki Kayabaşının yazı ve şiirlerinin kalıcı olmasını sağladın. Ben de oldukça eski bir tanıdığım olarak yayına hazırlamakla mutlu oldum.
28 Nisan 2021