- 519 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Bir Doktor ve Hayat hikayesi.
.
Doktor da Hata Yapar.
( İrade ve Dikkat önemli)
Yıllar önce Kocaeli İzmit Devlet Hastanesi Başhekimi Doktor Naci Pirimoğlu idi. Çok sevilen, güvenilen, iyi bir Dahiliyeci, iyi bir hekimdi. Kendisini herkes gibi biz de görevi nedeniyle tanırdık. Bir gün özel olarak evimize , ailesi ile birlikte misafir gelince daha yakın tanıma fırsatımız oldu. Neden mi geldiler?
Kız istemeye...
Hiç aklımıza gelmezdi, sürpriz bir ziyaret olmuştu.
Olayı anlatayım...
Kardeşim İzmit Öğretmen Okulunda son sınıfta okuyorken bir kız arkadaşı, evlenmek isteyen amcası için kardeşimi çok uygun bulmuş ve okul çıkışı birlikte yolda giderken amcasının, kardeşimi görmesini sağlamış.
Kardeşim de dünya güzeli. Görür görmez zaten aşık olmuş amca.
Hemen planlar yapmaya başlamışlar kız ile amca. Bir gün şehir içi minibüsüne beraber binmişler kardeşimle birlikte sözde tesadüf... Tanışmışlar böylece. Birkaç tesadüf daha yolda izde denk getirilip konuştukça amcayla, yakınlık doğmuş ve bu kız arkadaş konuyu açmış.
Çok ciddi bir teklif olarak, amcam seni çok beğendi evlenme kararı almak için senin görüş ve kararını sormak istiyor demiş.
Biraz zor bir karar tabi. Düşüneyim demiş kardeşim de.
Bu arada okul bitmiş. Araştırmalar devam etmiş, ailemizi sorup öğrenmişler.
Babam çok titiz ve evlatlarına çok düşkün biriydi. Kardeşim daha yaşça küçüktü ve önde de ablası vardı bekar. Haberler gönderilince babama, hayır diyor bu sebepler yüzünden. Olmaz, hiç boşuna gelmesinler kapımıza…
Seven pes eder mi, öyle çabuk vazgeçer mi? Geçmiyorlar tabi.
Damat adayı, aynı zamanda değerli doktor Naci Pirimoğlu ile çok yakın aile dostu imiş. Doktor bey, bu damat adayını manevi oğlu gibi sayarmış ve Mimarlık Fakültesinde okumasına yardımcı olmuş zamanında.
Bu sorunu da yine anca o çözer diye konuyu açmış ve yardım istemişler ondan. Hocam, baba sizi tanır ve saygı duyar, siz giderseniz bu iş olur diye rica etmişler. Böylece, tüm aile olarak, Doktor bey, değerli eşi ve kızı ile birlikte dünür olarak geldiler bize. Zaten çok iyi konuşan, ikna yeteneği olan biriydi doktor bey.
Ben kefilim bu çocuğa dedi.
Uzun uzun konuştu ikna etti.
Ve. Nihayet Mutlu son.
Her şey kısa zamanda oldu ve evlendiler.
Bu güzel bir olay fakat başlıkta neden Doktor da hata yapar dedik o konuya gelelim.
Doktor bey şeker hastası.
Konuyu çok iyi bilen insan, hastalarına şifa veriyor, hep yol gösteriyor. Genelde ayakları çok üşüyen biri. Bir kış günü kalorifer yeterli olmayınca küçük elektrik sobasını yakıyor ve ayaklarını onunla ısıtmayı deniyor. Ayaklarını sobaya uzatmışken hiç farkında olmadan sağ ayak parmaklarını yakıyor ve yara oluyor.
Önemsememiş, basit bir şey olarak görmüş bu yanıkları,ama atladığı bir şey var; kendisi de çok iyi bilir, kendisi şeker hastası. Şeker hastalığında yaralar zor şifa bulur . Bir zaman sonra o basit gördüğü yara önemli duruma geliyor.
İnanması çok zor ama ayak Kangren oluyor...
Bunu duymak oldukça üzücü ve büyük bir şok. İlk anda parmak kesilse, veya ayak kesilse… belki daha kolay olacak her şey ama izin vermiyor buna, olay kısa zamanda daha da ilerliyor ve sonunda bacak diz altından kesiliyor.
Tabi ki çok üzücü oluyor. Normalde herkes çok üzülür böyle bir olaya ama farklı olarak kendisi bu işi bilen uzman olduğu için daha farklı duygularla etkileniyor.
Yüzüne söylemeseler de herkesin bakışlarında, sanki; sen bu işi bilen insansın nasıl böyle ihmal ve hata yaptın dediklerini duyuyor gibi...
Uzun süre hastaneden eve gelemiyor Doktor bey.
Psikolojik yönden de çok etkileniyor , sağlık olarak da. Üzüntü önce mideyi etkiler ya Mide tedavisi görüyor, derken, bir gün duyuyoruz ki çok ağır bir mide kanaması geçirmiş ve kanama durdurulamamış…
Böyle hazin bir sonla hayata veda ediyor o değerli Uzman Hekim. Dr. Naci Pirimoğlu. .. Ailesi, hastaları, meslek arkadaşları ve tüm sevenleri çok üzüldü bu olaya.
Yıllarca unutulmadı.
Uzun zaman sonra tekrar hatırladım.
Corona günlerinde birçok Doktor hayatını kaybedince yine bu olay geldi aklıma. Kimi şeyler kırk yıl geçse de zaman zaman hatırlanıyor.
İşte bazen bilmek yetmiyor, sağlığa dikkat ve önem göstermek gerekiyor...
Ayakta yanık/yara varken, bayram nedeniyle çok miktarda şeker tüketmesi, şeker hastalığına dikkat etmemesi ve erken müdahaleye izin vermeyip parmakları kestirmekte gecikmesi yüzünden hayata veda etti doktor bey.
Hayat bazen bizim kontrolümüzden çıkabiliyor, kendi yolunda ilerliyor. Ancak güçlü bir irade ve otokontrol sağlarsak hayat daha güvenli olabiliyor...
Tedbirli olmak, dikkatli olmak , kontrollü yaşamak ve irade.
Belki bunlarla yaşamayı öğrenirsek daha sağlam basabiliriz hayat yoluna.
SEVİL AĞTAŞ
……
……
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.