- 199 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kitabla yetin diyen haksızdın...ve Kitaba da sınır koydun...
Kitabla yetin diyen haksızdın...ve Kitaba da sınır koydun...
Ehl-i sünneti reddedenler kitabla yetin diyenler Dinin sahibi Allah kuralları Allah koyar diyenler kıyas yoluyla icma yoluyla insan da din kuralları neden koyamasın.Esma hallilere pay ver...insana sınır koyma...sünnet peygamberin tefsiridir kıyas ve icma esma hallilerin tefsiridir...Tefsiri reddir yaptığınız tutum..."Uydurulma din" deme insanın da payı tefsirdir...bu hakkını elinden almak insanın aklını ilmini hikmetini atıllaştırır...ve Tefsirsiz Kur’an da sınırlamaktır dinin...sınırsızı sınırlamaktır...indirilene de zulümdür...indirileni budamaktır...indirileni kafese koymaktır...
Mezheb ve tarikat oluşturmak insanın hakkıdır...çünkü mezheb ve tarikat de tefsirdir...Tefsirsiz kitab indirilen dini sınırsız dini kafese sığdırmaktır...İnsan hata eder ama yine de tefsire hakkı var...tefsire uydurulan din deme...Psikolojik amaçlı sosyolojik amaçlı siyasi amaçlı biyolojik amaçlı emir ve nehiyleri var Kur’anın bunlara kıyas ve icma metoduyla ilaveler yapması aklının gereğidir...dinden aklı ve insanın emeğini kovma...Şarab haram "demekle yetin diyorsun yani RAKI iç diyorsun...bu indirilen dini kovmak demek değil de nedir...bu zulüm değil mi indirilen dine...Çekirdektir indirilendin "uydurulan din din dediğiniz din onda gizli... çekirdek dini yani indirilen dini... ihlaslı gönle ek iklaslı aklın toprağına ek diye gönderdi Allah...değilse akıl ha verilmiş ha verilmemiş...Kilise de akıl düşmanıdır.İsayı oğul dediler...akla düşmanlığı bırakın...İklaslı akıl ihlaslı gönül indirilen dini koca bir ağaç yapmak içindir çekirdek meyve vermek için yaratıldı çünkü içinde koca ağaç gizli..indirilen din de çekirdektir...içinde koca bir din gizlidir...insanlığın her sorununa çözüm getiren koca bir din gizli o indirilen dinde..o gizliyi zuhur ettirmek uydurma mı...gizliyi bulmak mı...pek zararlısınız...engelsiniz indirilen dine..."İnsan maymundan geldi diyen biyolojiyi Kur’anla susturmayalım mı...psikololiyi "cinselliğe indirgeyene Kur’anın meyvesi bir psikolojiyi karşılarına koymayalım mı...sosyoloji psikoloji biyoloji sahasında emirler yasaklar koyan Kur’an bu yasaklarına eklemeler yapmaya insanın neden hakkı olmasın bu görev bu görev...Allah aklı verdi kullan diye...aklı indirilen dinden kovamazsın...ihlaslı gönlü indirilen dinden kovamazsın...besle indirilen dini...o çekirdek olarak kalmasın meyvesini versin sosjolojide de psikolojide de biyolojide de...her bilim dalına girsin o güneşin ısıkları...bu aklı verene karşı bir görev...gönlü verene karşı bir görev... içma ve kıyasla üretmemiz bir görev...engel olmayın güneşe...o sosyoloji psikoloji biyoloji sahasına da girsin batıldan temizlesin o sahaları...evet.. tefsirden İsrailiyat atmakla iş bitmez indirilen dine hizmetçi olmaktır doğru tefsir oluşturmak...En baş sorumluluğumuz bu...
Kur’ana prangalar vurdunuz...İndirilen dine parangalar vurdunuz...ihlaslı akla ihlaslı gönle parangalar vurdunuz...Tefisre prangalar vurdunuz...bu mu indirilen dini savunmak korumak...bırakın hatalı ürünler de çıksa arada tek tük tefsir hür olsun...Bunu hakkediyor tefsir...kapısına kilit vurdunuz...
Kitabla yetin diyen haksızdın...ve Kitaba da sınır koydun...Sünneti reddeddin zararlı saydın...ayıkla zararlıdan...pirinci taşından ayıkla...ama yemek için yaratıldı o pirinci çöpe attın...zalimsin...İndirilen dine zulmün bu...savunmak korumak adına zulmettin...indirilen din sosyolojiye girmedikçe psikolojiye girmedikçe biyolojiye girmedikçe esirdir...İndirilen dini esir ettin...bu mu ona hizmetin...kafese koydun...
İndirilen dine hamilik böyle yapılmaz...İznik konseyi indirlen dine örnek hami mi...Kur’an yaptı hamiliği ayıkladı incili şirkten...şirkten arındır...ama candan eden doktor gibisin..
Evet yarım hekim candan eder yarım hoca dinden eder...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.