- 233 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cennet yolunun iki tarafı da cehennemdir...
Cennet yolunun iki tarafı da cehennemdir...
Ey cennet isteyen ifrat ve tefridden kaç...İnançda da amelde de...mesela,"her gün oruç tutanı engelledi peygamber..."Ey kaderi inkar eden...hakkın cehennem...ve ey cüz’i iradem yok diyen seninde hakkın cehennem...Duan ve cüz’i iraden sadece ödül ve ceza kazanman içindir...sınırlı bir etkisi var...Kader sınır koymuş...Kaderi değiştirmek için verilmedi dua sana...yani cüz’i irade...zaten insan ve insana verilenler sınırlı...Sınırsızlık tek Allaha ait bir hal...Kader koymak da onun hakkı...onun görevi...Ne kaderin etkisini ne de duanın etkisini inkar et...cennete giden yol iki etkinin de sınırlarını iyi anlamakta...
Cennet yolunun iki tarafı da cehennemdir...Kaderine razı ol sözü zillete razı ol demek değil...cihad farz çünkü şehitlik ödüllük iş çünkü...Kadere razı olalım mı...evet neden ama Kader güzel değil.Şeytan da razı olurdu güzel olsaydı kaderi ama kaderin meyvesi güzel...de Kadere razı olmak bunu görmektir...yani Allahı suçlamaktan kurtulmaktır...
Allahı suçlamaktan kurtul...Bazı kaderciler Allahı suçluyor...cüz’i iradem yok ...dercesine Allahı suçluyor başına gelenlerden dolayı...Bazıları da Kaderi inkar ediyor...cüz’i iradenin etkisini sınırsızlaştırıyor...ifrattan ve tefritten kaçmadan cennet yolu bulunmaz... Allahı suçlayan cehennemdedir...mesela Gazzeli zillette zillete razı olmamalı...ama zilleti hakkettim de demeli...cihada ilk adımdır böyle düşünmesi... şeytan cehennemlik...hakkettim deyip tevbe etmesi onu kurtarırdı...tevbeyi cihadı seçmedi...cehennemi seçti...Kaderin meyvesi güzel...de bunu diyorsan Allahı suçlamamış olursun...cennet yolu Allahı hiç bir konuda suçlamamaktır... Hukukullaha saygıdır...
Allah iyiye kötüye imkan verir ama KADERDE varsa...Şeytanın asiliği kader için elzemdi...hz Ademin de zıddı elzemdi.Zıtlar elzem...çünkü asiliğin timsali şeytan itaatin timsali hz Adem...hatayı hata saymaz şeytan yani tevbesizdr...zıttıdır adem tevbelidir seçdelidir...secdeliye her yarattığı secde ettirdi hz Allah şeytana da secde etmesi emredildi ademe...secdeli üstün denilmiş oldu...öğreti bu...İlaha secden kadar kıymetlisin bu varlıkta...
Allahı suçlamaktan kurtul..İfrattan tefridden kurtul...Cennet yolunun iki tarafı da cehennemdir...Zamanımızda hileci mürtedler de ilahiyatçıyız diye yıkım yapıyorlar...ehl-i sünnetten kopma...dede mezhebini seç...zamanımızda sanki hırsız polis kılığında..Bazı ilahiyatçıda da Para hırsı bu...şöhret hırsı bu işte...zararlı olmanın sebebi oldu...ilahiyatçıyı ehl-i sünneti öğretirse dinle...
Cennet yolunun iki tarafı da cehennemdir...ilahiyatçı da çağırsa sadece ehl-i sünnetin yolu cennet yolu de...ve yüz çevir...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.