- 465 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BENİM EVE HIRSIZ GİRSE NE ÇALAR?
Eskiden kaç tane eve kiracı olarak girdiysem hepsine de hırsız girdi. İlk hırsız kapımı girerek girmiş. Evin altını üstüne getirmiş. Her tarafı didik didik etmiş. Evde para olmadığı için para bulamamış. Bekar evinde ne olur? Bekar evinde bir şey olmaz. Bir kaset çalar teyibim vardı onu götürmüş. Resmi evraklarımı da didiklemiş ama onlara belli dokunmamış; istese götürürdü ama götürmemiş; götürsede o evraklar hırsızın hiç bir işine yaramazdı. Evin kapısı tahta olduğu için ve etrafta güvenlik kamerası olmadığı için hırsız bulunamadı.
Yine başka bir evde kirada oturuyorum. O eve de hırsız girdi. O evin de kapısı tahtaydı. Orda da evim didik didik edildi. Çalacak para aramış bulamamış. Çünkü eve para koymamıştım. Üç beş değersiz eşya alıp çekip gitmiş. Resmi evraklarımı orda da eve koymuştum. Resmi evraklarımı aynı şekilde orda da didik didik karıştırmış. Ama bir tanesini bile götürmemiş; götürsede işine yaramaz. Ama bu sefer evde şiirlerim vardı kayıt dışı; onları mecburen çöpe atmak zorunda kaldım.
Başıma neler geldi neler! Bana neler yaptılar neler! Hangi birisini yazayım, hangi birisini anlatayım.
Şimdi yine farklı bir adreste kirada oturuyorum. Bu sefer evimde; internette yayınladığım şiir ve yazı çıktılarım var. Yine yanında resmi evraklarım var. Evde para ve yayınlanmamış şiirim yok. Hırsız girer de çantalarımı götürürse bana sadece maddi olarak zarar verir; bu evrakların hiç birisi hırsızın işine yaramaz. Evde bisikletim var, çalışmaya başladığımda götürüp bir kamera önüne kilitleyeceğim. Evde, satsan başka para edecek bir şey yok. Küçük bir buz dolabı var o da çürümeye yüz tuttu parayla kimse almaz. Yahu ben gariban birisiyim. Tenceremi, tabağımı, gömleğimi, pantolonumu götürse bile bana büyük zarar vermiş olur. Benim eve kendini bilmeyen, ne yaptığını bilmeyen, şuursuz hırsızlar girer. Şuurlu hırsız benim eve girmez.
Şu anda benim eve beni tanıyan birileri hırsız olarak girse evin hareket biçiminden kimin girdiğini anlayabilirim, tahmin edebilirim. Ama beni tanımayan birileri hırsız olarak girse kimin girdiğini anlamam.
Burdan hırsızlara sesleniyorum: ben fakir ve mağdur bir insanım; lütfen benim evime hırsız olarak ve hırsızlık yapmak için girmeyin. Zira evde çalacağınız hiç bir şey koymuyorum; eve girip de eli boş dönmeyin. Birde mahkemede affetmem, en ağır cezayı almanızı isterim haberiniz olsun. Sonra ceza evinde boşu boşuna yatarsınız.
Yakuphan Kılınç
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.