- 264 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
SON SINAV
Yirmi bir yaşındayım. Bu güne kadar çok iyi bir öğrenci oldum çünkü çok çalıştım, çalışmayı da hep çok sevdim. Üniversitede istediğim bölümü kazandım. Derslerim iyiydi, sakin ve huzurla ders çalışmayı severdim de. Bizim evde benim kadar rahat olan yoktu. En çok da annem huzursuzdu. Söylediğimiz her şeye alınır, strese girer,olur olmaz her şeye ağlardı.
Annem üniversiteye gireceğim sene öyle stresliydi ki adaklar adadı. Gece uyanıp bugün yeterli çalıştın mı diye beni uyandırmaya, duyduğu bütün zihin açıcı yiyecekleri zorla yedirmeye kadar yapmadığı kalmadı. Ben ise dersimi zevkle çalışır ve rahat rahat yaşardım günlerimi fakat annemin bunaltmaları olmasa. Sonunda sınavı kazandım. Sonucu öğrendiğim gün annem adağı yerine getirdi ki başımıza kötü bir şey gelmesin.Annem rahat bir nefes aldı derken ders sınavlarına çalışırken başımda beklemeye kadar bunalttı beni. Mühendislik son sınıftayım. Annemi aldığım notlar yanında ablamın yeni doğan bebeğine dikkatini vermesi beni rahatlattı. Artık derdi yeni bebek oldu ablamı bunaltmaya başladı.
Mutluydum, derslerim de iyi gidiyordu. Bir ders hariç. Tek dersten bütünlemeye kaldım.
Arkadaşımın evi boştu. Benden bir sınıf üsteydi. Bir dönem uzattı ve geçen dönem mezun olmasına rağmen evini boşaltmamıştı. Ben de rahat ders çalışmak için bu eve sınavlara bir hafta kala gittim. Ancak daha önce sınava sakin ve huzurlu çalıştığım halde bende bir stres,sıkıntı hasıl oldu.Uyuyamamaya, uykulu çalışmamaya başladım.
Annemin yanına sınava iki gün kala gittim. Son dönemlerde annemde uykusuzluk başlamıştı. Üzgün, alıngan ve hep olan huzursuzluğu daha da artmış ve ablamı delirtiyordu.Çocuğa bir şey olacak diye kaygıları çoğalmıştı.Doktora gitmesi için çok uğraştık. Sonunda ikna oldu.Benim arkadaşıma gittiğim gün doktora gitti. Doktor anneme antidepresan vermiş. Sinirli, stresli annem gitmiş her şeyi hoş karşılayan, dokunsan ağlayacak haliyse sürekli gülen bir insana dönüşmüş. Uyuyamadığımı söyleyince bana şeker sunar gibi antidepresan ilacı uzattı. Tabi kabul etmedim. Ama öyle inatçı ve ısrarcıdır ki benim gibi ısrara dayanamayan birini kandırması zor olmadı. Öyle sakin bir gülüşü vardı ki ilacı almama bir neden de buydu. Birde bir kere kullanırım sakin olurum diye düşündüm. Annem-ilacı al on iki saat uyursun ama derslerini aksatma dedi.
Arkadaşımın evine geldim. Arkadaşımın yatak odasının camı siyah stor perdeyle kapatılmış.Birde üstüne kalın siyah perde asmış. Ben de çalışabildiğim kadar çalıştım ve sınava bir gün kala ilacı aldım. Nasıl olsa 12 saat uyuyacaktım.Dersimi de çalışmıştım.Perdelerden ışık da sızmıyor, iyi bir uyku çeker biraz derse bakar okula giderim dedim kendi kendime. Bir saat sonra uykum geldi. Uyumuşum, bir ara uyandım her yer karanlık daha sabah olmamış diye tekrar yattım. Kafam da kalkmıyor uykudan. Telefonu da kapattım uyurken kimse aramasın diye. Perdeleri de unuttum. Yine uyandım kafam kalkmıyor. Oda karanlık sabah kalkar kafamda rahatlar öyle son kez çalışırım diye düşündüm.Uyumuşum.
Karmaşık, ürkütücü şeylerle uğraşırken uyanmışım. Telefonu açmak saate bakmak aklıma geldi, tarihi görünce aklım çıktı bir de saate baktım. Elim ayağıma dolandı 12 saat değil 18 saat uyumuşum
Sınava iki saat kalmış. Hızla hazırlandım. Dolmuşla uğraşmayayım diye bir taksiye bindim. Taksiciye kampüsü söyledim sonra uyumuşum, taksici sağ olsun dolaştırmış da dolaştırmış, uyandım kampüse daha çok, sınava az vakit kalmış. Taksiciden hızlanmasını istedim. Hızlandı ama şimdiye kadar kampüse varmalıydık. . Tartışacak halim de olmadığı için taksicinin suyuna gitmek işime geldi. Bir sürü para vermeye razı oldum. Yine de taksiciye beni aptal sanmasın diye lafı soktum. Kampüse geldik sonunda. Sınav salonuna koşarak gittim. Salona yaklaştım kapıda kimse yok. Salondadırlar dedim. Sınav salonunun ilerisinde Şennur’u gördüm. Sonra baktım bütün sınıf orada. Konuştuk. Şennur "dünkü sınav ne kadar zordu seni göremedim" dedi. Aklım başıma geldi o zaman. Sınav dünmüş. Ben günleri karıştırmışım.
Saçlarımı yolmak istedim, yanlış hatırlamam beni mahvetti.Bir dönem uzadığına mı üzüleyim, o kadar çalıştığıma mı bilemedim. Artık ders çalışmaktan nefret etmeye başladım üstelik. Seneye işim çok zor.