Hayydan Gelen Huya Gider, Yani Allah'tan Gelen Allah'a Döner
Haydan gelen huya gider sözü farklı şekilde açıklanabilmektedir. Kimi kişiler bunun düz anlamından ziyade örtülü anlamına dikkat çekerler. Düz anlam hemen anlaşılabilir türden olanıdır ki aşağıda yorumlandığı gibidir.
...
Emeksiz ve zahmetsiz gelen bir çırpıda elden çıkar, gereksiz ve boş yere gider. Cidden öyle bir şeyde alın teri ve göz nuru yoksa bir değeri ve kıymeti olmaz, geldiği gibi elden çıkar anlamındadır. Ne hayrı ne bereketi olur. Havadan gelen hevaya gider bir nevi. Zevke sefaya, eğlenceye, yemeye içmeye, üste başa gider.
…………………………..
Oysa zahmetle kazandığınızı kolay harcamazsınız. Bir çırpıda bitsin gitsin, heba olsun istemezsiniz. Sindire sindire, mutlak ihtiyaç duyduğunuz yere harcarsınız. O nedenle de bereketli olur paranız. Çar çur olmaz, gereksiz yere gitmez, hemen bitmez.
………………………….
Örtülü manası ise sözün; varlık, Allah’tan gelir Allah’a gider anlamındadır. Doğrudur mutlak. Mülk Allah’ındır elbet. Allah’tan gelen Allah’a döner. Doğrudan gelmez yalnız. Emeğinizin ve çabanızın karşılığıdır gelen. Bağlılığınızın, samimiyetinizin, teslimiyetinizin sonucudur.
Kemal GÜL
03.06.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.