Kelin İlacı Olsa Önce Kendi Başına Sürer
Bazen öyle kişilerden medet umulur, destek beklenir ki asla size bir yararı olmayacak, kendi işini göremeyecek olanlardan bile. Öyle ki sıfırı tüketmiş, tüm varlığını eritmiş, kendine bile faydası olmayan insandan bir şeyler beklersiniz. Kötü gidişatı tersine çevirsin istersiniz. Ancak kelin ilacı olsa önce kendi başına sürer misali bu fayda sağlayamaz, işinizi bitiremezsiniz.
………………………………..
Bir başkasına yardımcı olabilmeniz için önce kendi meselenizi çözümlemiş olmanız gerekir. Her hususça sorun ve sıkıntınızdan arınmış olmanız gerekir. Keseniz dolu kafanız rahat olmalı ki ihtiyacı olan birini kollayabilesiniz. Onun arakasında olabilesiniz. Siz yetersizken, her sorun her yerdeyken, değil başkasına yardım, kendi işinizi göremezken birilerine yardımcı olmanız mümkün değildir.
………………………………..
Hani ayranı yok içmeye atınan gidiyor bilmem nereye denilir ya o misal tıpkı. Bizler de destek isteyecek insanları iyi bilmeliyiz. Bir şey talep ederken buna dikkat etmeliyiz. Olmayacak insandan yardım isteğinde bulunmamalıyız. Bu karşıdakini de üzer. Onu zor duruma sokar. Meselesini size açmasa da, niçin ihtiyacınızı gideremediğini belirtmese de kendi içerisinde muhasebeye girer.
Kemal GÜL
28.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.