Bal Tutan Parmağını Yalar
İçinde olunulan bir işten, meşru olmadığı halde kendi adına yarar sağlamak, pay almak anlamındadır söz. Yürütülen işin önemi, hacmi ve sürekliliği sizin iştahınızı kabartabilir, işe olan ilginizi artırabilir ve ben de buradan kendi adıma fayda sağlayayım diyebilirsiniz. Buna da bir kılıf uydurur, meşruiyet katabilirsiniz. Ancak yanlışı yapar günaha batabilirsiniz.
...
Biraz nufuz kullanımı gibi bir şeydir bal tutanın parmağını yalaması ama ondan farklılığı, biri konumunuzu ve etkinliğinizi kullanarak çıkar sağlama işi, diğeri ise hiç böyle bir pozisyonunuz olmadığı halde faydalanma işidir. Nüfuz kullanarak kendinize, ailenize, yakınlarınıza menfaat sağlamak başlıbaşına kirli bir iştir ancak bu yollu kazanım edinmek kısmen ondan daha az kirlidir. Yani biri kömür karasıysa, diğeri küllü karadır ki aslında her ikisi de uzak durulması gereken hususlardır.
...
Bazen çevreden de bu tip mevzulara aklama gelir. Ne varmış bunda bal tutan parmağını yalar denir. Bu yaklaşım doğru değildir. İçinde olduğunuz işin zaten karşılığını alıyorsunuz, ilaveten bir de bu yollu faydalanmak ne iş ahlakına uyar, ne de dine ve vicdana sığar.
...
Toplumda çürüme ve yozlaşma bu şekilde başlar ve ilerler. Tedbir alınmadığında ağını örer. Fiilen yapanlar meşruiyet arar, siz ve biz de ne var ki bunda yapıyorsa yapıyor, alıyorsa alıyor, deriz. Böylece işlenen suça doğrudan olmasa da dolaylı destek vermiş, günaha ortak olmuş oluruz.
Kemal GÜL
29.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.